Hermula Skrevet 7. april 2013 #1 Skrevet 7. april 2013 Er det flere der ute som reagerer på sitrus?? Jeg kjenner jeg blir litt oppgitt mange ganger over alle varer som det puttes ulike sitruskomponenter inn i. Største utfordringen for min del er alt av bakverk, siden de har puttet ascorbinsyre (E300) i melet som melbehandlingsmiddel. Har nå oppdaget Fibra som ikke er tilsatt melforbedringsmiddel, samt durumhvete. Noen andre med erfaringer på området?
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #2 Skrevet 8. april 2013 hvordan reagerer du? Anonym poster: 6a31ab1d6b89e1fcc974fe16f2b34725
happiest Skrevet 9. april 2013 #3 Skrevet 9. april 2013 Jeg kan merke kløe i munnen/kløe i ansiktet med litt utslett. Men jeg reagerer ikke på ting i bakverk. Men det må jo være utrolig kjipt når det puttes i mange varer. Det er jo ikke like lett å holde seg unna det som feks en vanlig appelsin/juice osv.
Hermula Skrevet 10. april 2013 Forfatter #4 Skrevet 10. april 2013 hvordan reagerer du? Anonym poster: 6a31ab1d6b89e1fcc974fe16f2b34725 Jeg eser opp! Hovner opp i hele kroppen, ser høygravid ut på noen minutter, og som etterfølges av magesmerter og etterhvert diare. Jeg har det absolutt best når jeg greier å holde meg unna de stoffene jeg vet jeg reagerer på, men det er ikke så lett. Verst er det når man skal spise ute eller skal på besøk. Fordelen er at det er lettere å holde seg unna lekre kaker og bakverk, da man vet det koster mer enn det smaker.
Hermula Skrevet 10. april 2013 Forfatter #5 Skrevet 10. april 2013 Jeg kan merke kløe i munnen/kløe i ansiktet med litt utslett. Men jeg reagerer ikke på ting i bakverk. Men det må jo være utrolig kjipt når det puttes i mange varer. Det er jo ikke like lett å holde seg unna det som feks en vanlig appelsin/juice osv. Får du pustevansker også?? Ren Appelsinjuice og Sitrusfrukter er absolutt noe av det enkleste å holde seg unna ja
Catgirl Skrevet 10. april 2013 #6 Skrevet 10. april 2013 Jeg fikk utslag på sitron på allergi prikk test. Hadde aldri tenkt på at jeg var allergisk mot sitron og slikt. En stund etter testen drakk jeg en kjempesur alkohol sitrusfrukt drink og etterhvert begynte jeg å klø i munnen, i halsen og ble helt hes. Skummelt! Gikk heldigvis over av seg selv. Men har merket at jeg generelt sett har sensitiv mage og en del leger tror jeg har irritabel tarm. Jeg tror det har med noe matintoleranse å gjøre. Blir feks ganske dårlig i magen av supper fra pakke. Så kanskje hvis det er noe sitron stoff i tilsetningsprodukter?
happiest Skrevet 11. april 2013 #7 Skrevet 11. april 2013 Får du pustevansker også?? Ren Appelsinjuice og Sitrusfrukter er absolutt noe av det enkleste å holde seg unna ja Har ikke lagt merke til noe pustevansker. Men det kan jeg få av feks sjokolade (litt grøtet/slimet). Men det er jo en helt annen ting Kanskje lurt å forhøre seg med lege/spesialist. Du kan jo ikke ha det slik.
Hermula Skrevet 11. april 2013 Forfatter #8 Skrevet 11. april 2013 Jeg fikk utslag på sitron på allergi prikk test. Hadde aldri tenkt på at jeg var allergisk mot sitron og slikt. En stund etter testen drakk jeg en kjempesur alkohol sitrusfrukt drink og etterhvert begynte jeg å klø i munnen, i halsen og ble helt hes. Skummelt! Gikk heldigvis over av seg selv. Men har merket at jeg generelt sett har sensitiv mage og en del leger tror jeg har irritabel tarm. Jeg tror det har med noe matintoleranse å gjøre. Blir feks ganske dårlig i magen av supper fra pakke. Så kanskje hvis det er noe sitron stoff i tilsetningsprodukter? Det er sitronsyre i det meste av ferdigsupper, og ferdigmat. Noen som tåler sitrus dårlig kan tåle sitronsyre, men dette gjelder ikke meg i alle fall. Flere i samme båt skjønner jeg
Hermula Skrevet 11. april 2013 Forfatter #9 Skrevet 11. april 2013 Har ikke lagt merke til noe pustevansker. Men det kan jeg få av feks sjokolade (litt grøtet/slimet). Men det er jo en helt annen ting Kanskje lurt å forhøre seg med lege/spesialist. Du kan jo ikke ha det slik. Legen min mener at det ikke er så mye annet å gjøre enn å prøve å holde seg unna det man ikke tåler. Jeg vet ikke. Blir litt oppråd!!
happiest Skrevet 12. april 2013 #10 Skrevet 12. april 2013 Legen min mener at det ikke er så mye annet å gjøre enn å prøve å holde seg unna det man ikke tåler. Jeg vet ikke. Blir litt oppråd!! Hm, er jo ikke så lett å holde seg unna alt, når det er så mye som inneholder sitrus.Greit nok med sitrusfrukter..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå