Gå til innhold

Hvilken dag handler du?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For å prøve å spare litt penger har jeg nå begynt å lage ukeplan for middagen og tenker å handle en dag i uka. Men hvilken dag er det best å handle på? Noen dager virker det som det er helt tomt i hyllene. Noen som vet om det er faste dager der de får varer eller om dette er helt individuelt for alle kjeder og butikker?

Anonym poster: 73609f1c2a9f1a025234fcf3150462b4

Videoannonse
Annonse
Gjest Funky Punk
Skrevet

Det er nok individuelt.

Jeg vet at butikken "min" får varer på tirsdager fordi jeg har spurt dem, men vet at noen får på mandag mens andre på fredag.

Høres ut som skikkelig dårlig planlegging av butikken du går i dersom det virker tomt i hyllene.

Jeg pleier iallefall og handle på mandager da det passer meg best.

Skrevet

Jeg handler på tirsdag, onsdag eller torsdag. På mandager er det ikke frukt og grønt i butikken og i helgen er det så utrolig mange mennesker at jeg ikke orker. Min butikk får varer på tirsdager og torsdager.

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg handler helst tirsdag, da er det mye mer friske grønnsaker og frukt enn mandager :)

AnonymBruker
Skrevet

De siste ukene har jeg handlet onsdager. Men da dette ser ut til å være dagen da min lokale Rema butikk har varepåfyll, så kommer jeg til å gå over til torsdager igjen.

Om jeg handler tidlig på dag er det mye varer med utgått dato å finne i kjølediskene samt at mye er utsolgt. Det står paller og vogner og betjening/andre overalt og gjør det vanskelig å gå mellom reolene og ikke minst vanskelig å nå alle varene.

Så heretter blir det nok torsdager ja.

Anonym poster: b7ffe79024ba249debbcb4f4af6c8ef0

Skrevet

hvem som helst

Skrevet

Vi handler torsdag eller fredag, avhengig av hvilken turnusuke jeg er inne i... Jeg liker å ha friskest mulig frukt og grønt til helga, så kan det heller skrante litt i uka... Samboer begynner også å bli vant til dette, selv om han helst vil handle på mandag. Her er det stor butikk da, så de fyller på stort sett hele tiden. Mandager er derimot litt vanskelig på grunn av skifte av tilbud og slikt... Mye feil priser i hyllene i forhold til kassa og slikt.

AnonymBruker
Skrevet

Mandagen er ikke en bra dag å handle på om man vil handle fisk.Da di fleste butikker ikke får fersk fisk før på tirsdagen.:)

Anonym poster: 3ac72c4745195ae45cfeb4fcf60b7259

Gjest Funky Punk
Skrevet

Mandagen er ikke en bra dag å handle på om man vil handle fisk.Da di fleste butikker ikke får fersk fisk før på tirsdagen.:)

Anonym poster: 3ac72c4745195ae45cfeb4fcf60b7259

Spiller egentlig ingen rolle.

Den fisken som ligger der på mandag er som regel ikke noe dårligere eller ferskere enn fisken som ligger der på torsdag.

Skal man ha fersk fisk så må man nok bort fra matvarebutikkene

Gjest Errata
Skrevet

Det varierer fra butikk til butikk når det er lurt å handle, men her pleier det å fungere best at vi tar storhandelen på kvelden tirsdag-torsdag (da er det fylt på etter helgen, men lite folk).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...