Gå til innhold

Musearm og tennisalbue...?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Egentlig er det vel ingen av delene jeg har for jeg spiller ikke tennis, og selv om jeg sitter mye ved PC'n så er det høyre hånd jeg bruker for å manøvrere datamusa.

Men det jeg har er smerter i venstre albu, eller snarere i muskulaturen på "utsiden" av albuen, øverst på underarmen. Er temmelig sikker på at det ikke skyldes noe inne i selve leddet. Har hatt det et halvt års tid, og trodde jeg skulle få tatt knekken på det da jeg begynte å trene, men den gang ei. Heldigvis er det ikke permanente smerter, men det kommer når jeg har armen i enkelte stillinger - særlig helt utstrakt eller kraftig bøyd. Smerten forverres også når jeg belaster armen i ytterstilling, enten ved å bære tung handlepose eller når jeg løfter en håndmanual helt inn mot kroppen.

Er helt sikker på det ikke er forårsaket av noen skade, gjetter på at det er belastningslidelse av noe slag. Trolig fordi jeg har en tendens til å lene meg på albuen når jeg leser på PC skjermen. Er nokså sikker på at det ikke er seneskjedebetennelse, for det har jeg hatt i den andre armen en gang og det var mye mer permanent smerte.

Har noen tips til hva dette kan være, eller (enda viktigere) enkle, greie tøyningsøvelser jeg kan gjøre for om mulig å få bedret dette? Kan det hjelpe med varme omslag, mon tro? (Det siste kan jeg forresten prøve med det samme, når jeg tenker etter...)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjefen min ble langtidssykemeldt på grunn av vond tennisalbue. Ikke fordi hun spiller tennis (for det gjør hun ikke) men fordi hun har skrevet for mye på PC. Tennisalbue kan man få av flere forskjellige ting, så du skal ikke se bort i fra at du kan ha pådratt deg tennisalbue uten å ha vært i nærheten av en tennisbane ;)

Anonym poster: a0ee71e1172d56485af56f098ad85e64

Skrevet

Ja så menn :ler: . Googlet tennisalbue og på nettdoktoren så fant jeg en beskrivelse som stemmer veldig bra med det jeg har. Fant også en del enkle øvelser som kan brukes mot enten musearm eller tennisalbue, så dem skal jeg forsøke. Har dårlig erfaring med lege og fysioterapi for muskelsmerter, så har lyst til å se om jeg kan trene/tøye vekk smertene før jeg eventuelt biter i det sure eplet og oppsøker lege. Kanskje jeg også skulle prøve noen dager med Ibux gel på det ømme området og se om det hjelper.

Tusen takk for tipset.

Skrevet

Jeg hadde tennisalbue i venstre arm helt uten å spille tennis, jeg også. Hehe. Gikk til naprapat og det hjalp for min del. Jeg fikk vondt bl.a. av å gripe, så fikk forbud mot å trene eller gjøre ting der jeg måtte det. Heldigvis virker det som amen er helt fin igjen nå. Je valgte ikke å gå til lege da jeg følte at pilleknasking ikke ville gjøre min arm bedre.

Det kan bli kronisk hvis du går for lenge uten behandling, så det kan være lurt å prøve noe behandling.

God bedring.

Skrevet

Ja, hvis jeg ikke får trent/tøyd det ut så blir det vel en tur til osteopaten "min" igjen. Naprapat har vi dessverre ikke i distriktet, men vi har en osteopat som har fikset en del andre muskelgreier for meg, så stoler på at han klarer denne også. Men har ikke tid til ham på 3-4 uker enda, så jeg får prøve øvelser og gel først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...