Gå til innhold

Hjelp til å finne kjole

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal være gjest i bryllup i sommer og leter etter kjoler. Ser for meg en fin kjole i hodet mitt, men klarer selvfølgelig ikke å finne noe ala i virkeligheten. Fant en som jeg synes var ganske fin, men jeg har veldig lyst på en kjole som er så lang at den blir slept i bakken. Altså ca. 30 cm lenger enn det den er når den akkurat når bakken. (litt dum forklaring, men finner ikke noen annen måte å beskrive det på egentlig)

Her er hvertfall den jeg fant, men den er ikke så lang som jeg kunne ønske.

http://www.asos.com/ASOS/ASOS-Maxi-With-Cut-Out/Prod/pgeproduct.aspx?iid=2814843&WT.ac=rec_viewed

Blir veldig glad om noen tipser meg om nettsider hvor de har slike kjoler :)

Anonym poster: c0e58aaa5ebc14fa598b3f1ca0bcad3c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

* Slep heter det :P

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken kleskode er det da? Uansett så ville jeg styrt unna kjoler med sånne kikkehull. Passer på byen eller på stranda, blir for tacky i bryllup og andre høytidelige tilstelninger.

Anonym poster: fb4c4eb79fccfbc6f302b0ec153eb468

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Øh. Og nå så jeg at du VIL ha slep. Det er nok forbeholdt bruden, med mindre kleskoden er galla og det er på et svindyrt, luksøriøst og eksklusivt sted.

• Liker 4
Skrevet

slep er for bruder eller kongelige brylluper.

AnonymBruker
Skrevet

Øh. Og nå så jeg at du VIL ha slep. Det er nok forbeholdt bruden, med mindre kleskoden er galla og det er på et svindyrt, luksøriøst og eksklusivt sted.

Kleskoden er galla.

Har ikke tenkt å ha det så innmari langt at det skal ligne på en brudekjole. 30 cm var sånn ca.

AnonymBruker
Skrevet

Ojojoj... hviken kleskode er det i bryllupet? Slep er - uansett kleskode - forbeholdt bruden, så den tanken kan du iallfall slå fra deg med én gang. Det er også en idé å velge kjole som ikke ser "tacky" ut, som en over her sier. Og kjolen du linker til, ser i grunnen til "tacky" ut, pga disse hullene i kjolen.

Jeg ville gått for noe sånt, sånt eller sånt. (eller i den stilen, og i sommerlig farge)

Anonym poster: 00fd7809337828b0a0d3e9b03b2d725a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kleskoden er galla.

Har ikke tenkt å ha det så innmari langt at det skal ligne på en brudekjole. 30 cm var sånn ca.

Det er helt uvesentlig hvor langt eller kort slep du ser for deg. Man har ikke slep i en annen kvinnes bryllup, rett og slett.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

GALLA - kvinner:

Lang, fotsid kjole. Kan være utringet med sjal over skuldrene og lange hansker. Ermløs eller med korte eller lange ermer. Oppsatt eller utslått hår og med hodepynt som tiara eller diadem.

Kanskje dette kan hjelpe litt?

Disse for eksempel kan passe fint til sommerbryllup med galla som kleskode:

Chiffon

Empire

Brede stropper

Veldig elegant

Lys lilla (finnes også i lys grønn)

Blå empire med sjal

Lykke til, og glem tanken om slep, med mindre du vil fornærme bruden (og skjemme deg ut samtidig).

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt uvesentlig hvor langt eller kort slep du ser for deg. Man har ikke slep i en annen kvinnes bryllup, rett og slett.

Oh my.. Det er hele kjolen som skal være litt for lang da. Kjolen skal forøvrig være enkel og ha en helt annen farge enn hvit, så det kommer jo ikke til å ligne på en brudekjole..

Skrevet

hvis hele kjolen skal være tretti cm for lang, hvordan skal du klare å gå ?

• Liker 2
Gjest Kiara!
Skrevet

Kjære Alle kvinnelige gjester som er invitert i Herr og Fru Kiara sitt bryllup;

Siden dette ser ut til å bli en av våre største dager håper vi at ingen av dere kommer i dypt utringede, kjoler med hull eller minimalt med stoff... det betyr heller ikke at det er nødvendig med slep selv om JEG har det.

Kan ikke kvinner kle seg etter anledningen lenger? Handler det alltid om å vise mest mulig hud og alltid se mest mulig sexy, glamourøs og det naturlige midtpunkt.

• Liker 5
Skrevet

behovet for oppmerksomhet vettu .....

samboeren og jeg skal i bryllup rett før vårt eget. skal tru om jeg skal lufte brudekjolen min der, teste ut hvordan den er å bruke en hel kveld lissom ... *plystre*

gjenbruk er jo så miljøvennlig og greier. slep har den også. på rundt tretti centimeter.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Forsid kjole heter det du skal ha trådstarter. Dvs at kjolen går helt i gulvet når du står helt i ro.

Skrevet

Kjære Alle kvinnelige gjester som er invitert i Herr og Fru Kiara sitt bryllup;

Siden dette ser ut til å bli en av våre største dager håper vi at ingen av dere kommer i dypt utringede, kjoler med hull eller minimalt med stoff... det betyr heller ikke at det er nødvendig med slep selv om JEG har det.

Kan ikke kvinner kle seg etter anledningen lenger? Handler det alltid om å vise mest mulig hud og alltid se mest mulig sexy, glamourøs og det naturlige midtpunkt.

Jeg gidder ikke å pakke meg inn i burka altså i fare for å være finere enn bruden. Herregud, bruden får jo uansett mest oppmerksomhet. Selv går jeg i det jeg føler meg VEL og FIN i, gidder ikke å gå i noe "stygt" og tildekket bare for at DU er redd for å outshines altså..

Det er ikke sånn at jeg ville stilt i noe sånt som ts linket til, den er nok for tacky uansett anledning spør du meg. Men det skal ikke være nødvendig å måtte pakke inn både skuldre, bein, armer, hals og det som er akkurat. Det er faktisk mulig å vise hud med stil:)

Skrevet

Det er faktisk mulig å vise hud med stil:)

Ingen har sagt noe annet heller :)

• Liker 1
Gjest Kiara!
Skrevet

Jeg gidder ikke å pakke meg inn i burka altså i fare for å være finere enn bruden. Herregud, bruden får jo uansett mest oppmerksomhet. Selv går jeg i det jeg føler meg VEL og FIN i, gidder ikke å gå i noe "stygt" og tildekket bare for at DU er redd for å outshines altså..

Det er ikke sånn at jeg ville stilt i noe sånt som ts linket til, den er nok for tacky uansett anledning spør du meg. Men det skal ikke være nødvendig å måtte pakke inn både skuldre, bein, armer, hals og det som er akkurat. Det er faktisk mulig å vise hud med stil:)

Ikke er jeg den slankeste, flotteste, den med det fineste håret eller lekreste make-up i mitt bryllup men jeg forbeholder meg retten til å være den eneste som ser ut som en brud. ;)

Det handler ikke om at man skal pakke seg inn i burka eller ikke se sitt beste ut, heller tvert imot jeg håper at de fleste ser sitt snitt til å ta på seg sin fineste kjole og gjør sitt beste for å se fabulous ut! Men det betyr ikke at miniskjørt, puppene servert sammen med forretten og at man har klippet ut litt stoff i midjen for å få et lite slep er heeeeeeeelt greit. Når man inviterer til en fest til godt over hundre tusen forbeholder jeg meg retten til å mene at gjestene bør spandere nok stoff til eget antrekk.

Mange unge jenter eier ikke smak og forstand når det kommer til passende antrekk å det viser seg gang på gang her inne på bryllupsforumet. Jeg har selv en søster og kjæresten til min bror som er mildt sagt litt i villrede om hvor mye stoff en kjole bør ha så ts er ikke alene.

• Liker 8
Skrevet

Amen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forsid kjole heter det du skal ha trådstarter. Dvs at kjolen går helt i gulvet når du står helt i ro.

Ja. Googlet og fant en kjole som jeg også synes var fin og i den riktige lenge. 30 cm var kanskje litt for langt. Er ikke så god på å se heelt for meg hvor langt det er, men 10-20 cm da kanskje?

http://www.polyvore.com/strapless_maxi_dress_gather_detailing/thing?id=33218860

Linken over viser hvilken lenge jeg vil ha og linken under viser jo også en fotsid kjole, bare at den subber ikke i bakken slik jeg synes er fint. Tenkte bare mange kom til å misforstå når det kommer til hva jeg mener med fotsid kjole, derfor skrev jeg slør, men jeg vil bare at den skal være lang rett og slett.

http://www.polyvore.com/velvet_freida_strapless_maxi_dress/thing?id=79776668

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...