Gå til innhold

Gravidmage, men ikke gravid?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lagt litt på meg i det siste. Har spesielt merket det mot ribbeina når jeg feks kjører bil (sitter bratt).

For en uke siden ble jeg med ett redd for at jeg faktisk var gravid. Har barn fra før, men har hatt hormonspiral lenge - denne burde vært byttet ut for over ett år siden. Pga denne har jeg aldri mensen, og har således ikke merket om den ev skulle utebli.

I går tok jeg en graviditetstest som tydelig viste at jeg ikke er gravid.

Det passer meg i grunnen fint, og jeg kan også godta at jeg har lagt på meg etter en heller rolig vinter.

Men jeg synes fortsatt magen min er merkelig. Øvre del av den er "hard og fast", mens nedre del av magen er mykere å presse på. Den har ikke vært slik tidligere.

Noen innspill?

Anonym poster: 7aee589c8c3145a5d9c7f18188164e0c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke er oppblåst for tiden (da vil du jo merke det med mye luft i tarmene) så vet jeg ikke om det kan være noe annet enn at du har lagt på deg. Men det kan jo hende at du av en el annen grunn ikke tester positivt denne gangen, det skjer jo med noen en sjelden gang. Kanskje dra til legen om du ikke trur at magen er pga lagt på deg.

Anonym poster: 7c1a673368b8febe842d288b1fff62b2

AnonymBruker
Skrevet

Er det lenge siden du har vært hos gynekolog? I så fall kan det være lurt å ta en sjekk. F.eks. kan muskelknuter i livmoren gi gravidmage.

Anonym poster: 43c3a1f8582c9d54a454210bcb78d714

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Ja, det er lenge siden. Skal uansett bestille meg time i morgen. Må jo få ut den gamle spiralen :P

Muskelknuter i livmoren? Det er oppe i magen jeg føler det er hardt. Nede er det mykt...

Har ikke luft i magen.

Det er lang ventetid på legetimer her, derfor lade jeg denne tråden - mens jeg venter...

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Ja, det er lenge siden. Skal uansett bestille meg time i morgen. Må jo få ut den gamle spiralen :P

Muskelknuter i livmoren? Det er oppe i magen jeg føler det er hardt. Nede er det mykt...

Har ikke luft i magen.

Det er lang ventetid på legetimer her, derfor lade jeg denne tråden - mens jeg venter...

Hvor langt oppe? Jeg har en stor muskelknute som ligger mer eller mindre oppå livmoren (festet i livmorveggen) og den flytter litt på seg etter som hvordan jeg ligger/sitter. Den lå lengre ned i bekkenet før men flyttet seg lengre opp når den ble større.

Men med mye ekstra fett kan også magen kjennes hard ut. Har man både muskelknute og magefett får man virkelig gravidemage som kjennes litt hard ut. Få det sjekket ihvertfall. Og ta ny graviditetstest.

Anonym poster: 94897b99806e0e806a0929a9fc3bc04b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...