Gå til innhold

Dårlig moral og slurvete tegnsetting?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bare bitt meg merke i en ting. Når noen skriver noe her inne som avslører deres fullstendige mangel på moral og omtanke for andre, er det som regel alltid de som skriver "slurvete".

Ikke opprom etter punktum og komma, kanskje ikke stor bokstav først i setningen. Dysleksi er en ting, men skrivefeilene deres virker mer slurvete. Og/å-feil. æ/e-feil. Dialekt.

"Ja jg har vert elskrinna å d gjør jg gjerne ijenn,d er mannen sitt ansvar å jg gjør som jg vil!"

Tilfeldig, eller bare typisk lowlife, ukritisk og stiller lave krav til seg selv?

:lete:

Anonym poster: f5a7eeaff6cc2047aba82e50791100d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje de fleste som troller er litt dumme. Mulig at en del av de som viser mangel på moral kun skriver for å provosere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er en sammenheng mellom språksans, IQ or samvittighet/moral og etikk? Ikke vet jeg. Jeg har lest en rekke innlegg av mennesker med godt språk og tilsynelatende manglende moral, men jeg har også lagt merke til tendensen du snakker om.

Anonym poster: b35eaaca62895ac5ccdbf3534f3071bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er en sammenheng mellom språksans, IQ or samvittighet/moral og etikk? Ikke vet jeg. Jeg har lest en rekke innlegg av mennesker med godt språk og tilsynelatende manglende moral, men jeg har også lagt merke til tendensen du snakker om.

Anonym poster: b35eaaca62895ac5ccdbf3534f3071bd

Eksen OG elskerinna hans skriver sånn de også. Aldri stor bokstav, aldri opprom. Kun masse tegnsetting uten mellomrom, og skrivefeil. Så man kan begynne å lure...

Anonym poster: 7b21ea612efd466667b90a8dec17a7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du ikke kaste stein i glasshus. Det er ikke noe som heter "opprom".

Anonym poster: b97e6299277310ea17b8abbc2d8ad321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, men er "opprom" dialekt? Det står iallfall ikke i ordboka. Jeg regner med at dere som bruker ordet, mener det samme som når jeg sier eller skriver "mellomrom". Så hvis tesen til TS stemmer, burde vel det være et tegn på dårlig moral.

For øvrig er jeg uenig. Folk kan være fullstendig amoralske selv om de skriver feilfritt, og jeg har ikke lagt merke til at det er en sammenheng mellom moral og korrekt språkbruk her på KG heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må du ikke kaste stein i glasshus. Det er ikke noe som heter "opprom".

Anonym poster: b97e6299277310ea17b8abbc2d8ad321

Au, jeg så innlegget ditt rett etter at jeg hadde postet selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du ikke kaste stein i glasshus. Det er ikke noe som heter "opprom".

Anonym poster: b97e6299277310ea17b8abbc2d8ad321

Jeg har noen skriveleif jeg også, men med mindre du har aspergers forstår du sikkert poenget likevel :)

Anonym poster: 7b21ea612efd466667b90a8dec17a7da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, men er "opprom" dialekt? Det står iallfall ikke i ordboka. Jeg regner med at dere som bruker ordet, mener det samme som når jeg sier eller skriver "mellomrom". Så hvis tesen til TS stemmer, burde vel det være et tegn på dårlig moral.

For øvrig er jeg uenig. Folk kan være fullstendig amoralske selv om de skriver feilfritt, og jeg har ikke lagt merke til at det er en sammenheng mellom moral og korrekt språkbruk her på KG heller.

Har lært det av min mor som er nordfra ;) Selv sier jeg egentlig mellomrom. Typisk at det skulle komme med en skrivefeil som kunne dra fokuset vekk fra poenget ;)

Anonym poster: 7b21ea612efd466667b90a8dec17a7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går kansje også litt på motivasjonen til den som skriver. Ser selv at jeg mister en del store bokstaver i mine innlegg, og det skyldes at jeg slipper shift tasten for rast, og gidder ikke gå tilbake igjen, men spørs hvor alvorlig jeg tar innlegget jeg skriver på.

Anonym poster: 841155f466d0f7370546df291bf28306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...