Gå til innhold

Kronisk hodepine! Hvordan stoppe dette?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har prøvd å gi en så klar beskrivelse av hodepinen som mulig i håp om at det kanskje har en løsning...

I minst 3 mnd siden februar jeg har hatt en kronisk plagsom hodepine.

Den første perioden var det en slags <<kjølig følelse>> frontpartiet av hodet, og det føltes som om man hadde på seg en lue-strørrelse for liten (altså stram og kjølig følelse i forhodet)

Men nå i det siste har plagen spredt seg til venstre halvdel av hodet, men fremdeles på forrerste partiet. Jeg føler meg som om jeg bærer på noe utrolig tungt på det området, og det kjennes fortsatt stramt. Når jeg prøver å lese kjenner jeg som om hodet er så tungt at det holder på å sprekke. Det jeg vet er at hodepinen startet før det minste av eksamenstresset i det hele tatt startet.

Smerten har bokstavelig talt vart hvert eneste minutt, hver eneste dag, i 3 mnd. Hver dag er en lidelse, og jeg er bare i 20 årene og har aldri vært borti noe liknende før.

Jeg har i løpet av disse 3 månedene testet det meste av kjerringråd, prøvd å slappe av, unnet meg en massasjetime, jeg trener, og spiser sundt. Jeg tok også en blodprøve og fikk svar denne uken om at jeg ikke har mangler på jern og vitaminer. I mellom og før de 3 mnd prøvde jeg med et par legebesøk men fikk medisiner som jeg fikk hovne øyne av... ønsker heller ikke være avhengig av medisiner men... :/

Legen selv mener det er en spenningshodepine, men jeg synes at det med å ha stiv nakke skal ikke være grunnen til den smertefulle hodepinen som jeg har. Kanskje jeg tenker for negativt, men jeg er livredd for at det kan være noe annet som man bør undersøke før det virkelig går for lang tid...

Har dere vært borti dette? Hva har dere gjort som gjør at dere føler dere bedre igjen? Setter pris på gode råd :)

Mvh.

Anonym poster: 745e104fbe458738a0e7606712832815

Anonym poster: 3d856cdc5d15f779cbf354d2c76c9b03

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forresten så har jeg også nylig tatt en synsundersøkelse,- og det var naturligvis ingen betydelig forandring.

Mvh. TS

AnonymBruker
Skrevet

Er nok spennings hodepine du har,eneste som hjelper er å få løst opp musklaturen og stresse ned.

Anonym poster: 3d578d69c167e687977b416b6d69e91a

• Liker 1
Skrevet

Selv om du spiser sunt kan det hende du spiser endel sukker?

Jeg får hodepine av det, som om jeg skulle være fyllesyk.

Det høres jo ikke ut som det samme, men ville si det likevel.

Bruker du p-piller?

Skrevet

Jeg er rimelig sikker på at legen din har rett.

Både følelsen av et stramt bånd og tyngdefølelsen _tyder på_ spenningshodepine.

Dette overbeviser meg imidlertid:

Smerten har bokstavelig talt vart hvert eneste minutt, hver eneste dag, i 3 mnd.

Spenningshodepine er ikke "bare stiv nakke" det kan være vanvittig vondt.

Lytt til legen, og kjør på med Ibux eller tilsvarende en periode, samtidig som du sørger for avstressing og avspenning.

• Liker 1
Skrevet

Hei! Jeg slet med det samme en periode. Legen min henviste meg til en manuellterapeut, det viste seg at problemet kom fra nakken. Hun løste opp en haug av knuter og alt mulig en gang i uke over noen måneder, og det hjalp som bare det. Nå har jeg bare vondt litt innimellom :) Jeg trodde heller ikke jeg hadde en stiv nakke eller noe sånt, men manuellterapeuter/fysioterapeuter ser ting vi ikke gjør. Uansett, håper du finner ut av det :) er virkelig ikke godt med sånn hodepine!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei og tusen takk for mange gode svar allerede! :) Jeg er mer beroliget nå, over at det faktisk ikke kan være noe verre en nakkeproblemer. Ahh vil dra til fysioterapaut nåå kjenner jeg :P

Til de som har vært hos manuelle terapauter, masserer de problemområdet (i tillegg til andre metoder) også, eller gjør de kun det som er vist i denne videoen:

http://www.manuellterapi.no/default.aspx?nid=1336

Det er et stort pluss at man ikke trenger henvisning fra lege, men hvor langt tilbake i journalen må de egentlig se? Eller gjør de ikke det? Videoklippet sier det hvert fall... :P

TS.

Skrevet

Min manuellterapeut masserte meg masse i problemområdene :) Da snakker vi om noen som har peiling på muskelknuter, for å si det sånn. I tillegg knakk hun også opp nakken og brukte til og med litt akupunktur.

Skrevet

Manuellterapeut, osteopat, eller fotsoneterapi vil jeg anbefale sterkt. Jeg hadde så sterk betennelse i ryggen som forplantet seg "overalt" at jeg fikk veldig vondt i skuldre, nakke, og hode samtidig. Ble anbefalt medisiner, men jeg gikk til fotsoneterapi og ble kvitt problemet på 1-2-3.

Så er jo forebygging viktig. God madrass og riktig pute har mye å si for slike type plager. (slår et slag for tempur puta)

Skrevet

Bihulene? Jeg gikk med kroniske hodepineplager gjennom mange måneder, hokus pokus; etter en penicillin-kur ble jeg bra!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei, TS her! :)

Jeg benyttet meg av et gavekort på tirsdag, hos en kiropraktor,- og der ble også nakken min knekket (ekkelt as!) etterfulgt med utrolig digg massasje,- og akupunktur (2 stk, en på hver side av nakken),- og så elektrisitets-pads i 5 min :P Til tross for at han knekket nakken min to ganger, sa han at det egentlig ikke er det jeg trenger,-- siden jeg hadde fått ganske "store" klumper rett under hodet, av stivhet.

Men manuellterapaut-beskrivelsen til en av dere hørtes jo veldig bra ut. Det å massere vekk disse klumpene... men ønsker jo ikke at nakken min skal knekkes! Var så skummelt hos kiro´n egentlig fordi de bare pøste på med ulike behandlinger - da spesielt denne knekkingen :P

Men så kom jeg også for å oppdatere dere om at hodepinen heldigvis er borte - tar jerntabletter som jeg tror hjalp,- MEN sitter igjen med denne resterende plagen i pannen enda... det føles som om du tar et stykke sytråd og strammer den så hardt rundt pannen som mulig. Har dere følt det samme? Gjorde dere noe som hjalp?

AnonymBruker
Skrevet

ah jeg har det samme problemet! :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...