Gå til innhold

noen som vet...? bok om Ask og Embla


nille-s

Anbefalte innlegg

husker jeg leste for mange år siden en bok om Ask og Embla, litt mytologi (?) men som en moderne roman, tror jeg. Det er veldig lenge siden, og jeg husker at jeg tenkte at jeg skulle lese den igjen.

Noen som har lest den og husker forfatter eller tittel, eller noe som helst?

(kanskje det var den om at jorda hadde gått under eller noe...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, det slo meg i det jeg logga ut at noen kanskje kunne tro det var Mykle... (som også er veldig bra. kanskje mye bedre enn boka jeg tenker på) Men det er altså ikke Ask Burlefot jeg tenker på. Noen som vet om noen annen? (hvis det var Ask og Embla, da, men det er jeg nesten helt sikker på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg har hørt om en forfatter som skrev en ungdomsroman hvor han tok utgangspunkt i den norrøne skapelsesfortellingen om ask og embla.

Blank med navn og tittel.

Denne? Ikke den jeg tenkte på, men den eneste jeg fant....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Ifølge norrøn mytologi var de første menneskene Ask og Embla (Embla s kanskje? :ler: ) så det du tenker på er kanskje en "lettbent" versjon av denne mytologien? (ala Bibelen for ungdom?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for innspill. Det er en roman, ikke en skapelseshistorie. Jeg lurer på om de to var overlevende etter en ulykke eller noe. Skal sjekke ut den du la inn link til, Octavia. Hvis du kommer på mer om den du egentlig tenkte på, si fra!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...