Gå til innhold

liker IKKE øl lenger.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før drakk jeg både sprit og øl, stoppet da jeg brydde nærmest. Men jeg kunne kose meg med det, syntes det var godt. Startet å drikke da jeg var 16,nå er jeg 19 og takler ikke smaken. Tok to slurker av ølen og ble kvalm, spriten gjør meg kvalm bare av lukten... Rusbrus drikker jeg, men det er jo så forbanna dyrt.. Hva skjer med neg?

Anonym poster: 2bf44cf250c208d2e653b1e8e3c916bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du er blitt voksen.

er ikke krise å ikke like øl eller sprit. det finnes mye annet godt å drikke, både med og uten alkohol.

Du kan jo gå å besøke noen ordentlige øl/vin plasser, der får du smake kvalitet. kanskje det er det som skal til. hvis det er alkoholen i seg selv som gjør at du ikke liker det lengre, så kan du jo bare la være å drikke det, :)

Skrevet

du er blitt voksen.

Dårlig tolkning. TS sier jo at hun pleide å nyte det. Det er ikke vanlig at folk som nyter øl som yngre plutselig ikke liker det lenger. Det er vel i 99,9 % av tilfellene motsatt. Når man er ung presser man ting i seg for å bli full eller være kul, når man blir eldre finner man ut at både øl, vin og kaffe faktisk er nydelig. Hvis TS faktisk har lyst til å nyte øl synes jeg hun skal prøve litt ulike øltyper, og helst deilig kald øl i sola for å få et godt forhold til det. Jeg klarte for eksempel nesten ikke lukte på en Tuborg etter videregående.

• Liker 1
Skrevet

Det er mange unge som fordrikker seg på ting i sin iver etter å bli fulle. Jeg vet om voksne mennesker som ikke lenger klarer tanken på å drikke f.eks battery fordi de i sin ungdom helte i seg altfor mye drinker med battery og dårlig sprit. Jeg elsker øl selv, men blir fortsatt nesten dårlig av lukten av den lokale billig-ølen vi har her i distriktet, fordi den minner meg om fyllefesttiden.

Kan det være noe slikt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lukt vekker masse minner i hodet, så uten du vet det kan kanskje hjernen din få et "nei ellers takk!" tankemønster på grunn av tidligere dårlige erfaringer på fylla.

Anonym poster: 73344bfccd6b324eaae320505e4a3832

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også visse ting jeg likte da jeg var rundt 18. Nå er jeg blitt "særere", har antakelig lært meg å drikke vin for nytelse og kosens skyld, og ikke for essens skyld, for eksempel. Ringnes orker jeg knapt drikke. Det gikk fint før, men nå smaker det bare vondt og ekkelt.

Som andre nevner er lukter pakket med assosiasjoner. Kanskje du rett og slett er "mett" på den type øl du drakk tidligere. Kanskje du har kastet nok opp etter å ha helt i deg mer enn nok sprit med appelsinjuice.

Anonym poster: ba15fd451742ae20c9ea794229210fa5

Skrevet (endret)

Jeg drikker alt, og liker det meste :) Er i midten av 20 årene, var mer kresen da jeg var yngre. Nå går det som regel i vin, øl eller sprit. Smaken forandrer seg bare, jeg vokste meg til å like mer, men hos andre går det andre veien. Prøv med vin eller noe?

Endret av belle_
Skrevet

Kan det være at du ikke takler smaken fordi det minner deg om at du har blitt for full (og syk) av disse drikkevarene?

Jeg er nesten 50, og brekker meg fremdeles av Bacardi&Cola - rett og slett fordi jeg drakk meg altfor full på denne kombinasjonen et par ganger for ca. 30 år siden...

Skrevet (endret)

Den gangen jeg avskydde noe jeg ellers elsket å drikke, var jeg gravid.

Endret av Evilposelos
Skrevet

Tror det er litt som mange sier. At du kanskje har drukket deg dårlig på det, og derfor får den reaksjonen du gjør nå.

Det er noe jeg ikke klarer å verken drikke eller lukte på uten å få brekninger, nettopp fordi jeg har drukket meg dårlig på noe med samme smak/lukt tidligere.

Eller så kan rett og slett smaksløkene dine ha forandret seg.

Jeg drikker alt, og liker det meste :) Er i midten av 20 årene, var mer kresen da jeg var yngre. Nå går det som regel i vin, øl eller sprit. Smaken forandrer seg bare, jeg vokste meg til å like mer, men hos andre går det andre veien. Prøv med vin eller noe?

Har sendt deg PM :)

Skrevet

Dårlig tolkning. TS sier jo at hun pleide å nyte det. Det er ikke vanlig at folk som nyter øl som yngre plutselig ikke liker det lenger. Det er vel i 99,9 % av tilfellene motsatt. Når man er ung presser man ting i seg for å bli full eller være kul, når man blir eldre finner man ut at både øl, vin og kaffe faktisk er nydelig. Hvis TS faktisk har lyst til å nyte øl synes jeg hun skal prøve litt ulike øltyper, og helst deilig kald øl i sola for å få et godt forhold til det. Jeg klarte for eksempel nesten ikke lukte på en Tuborg etter videregående.

Kanskje det er slik i din krets, men alle rundt meg er motsatt. de er mer kresne i drikke veien, vanlig billig øl eller typisk ungdomsfylle drikker går ikke ned lengre. og det gikk lang tid før de begynte å nyte alkohol igjen. som jeg foreslo til TS, at h*n bør ta seg en tur på noen plasser der de selger kvalitets drikke. og ta imot anbefalliger fra bartenderen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er enig med de over som foreslår å prøve forskjellige typer øl.

Her er noen tips til hvilke! De kjøpes enten i butikk, på vinmonopolet eller på ølbar. De koster gjerne litt mer enn "vanlig" øl, men de fleste har også høyere prosent (iallfall de på polet).

På butikken:

- Newcastle BrownAle

- BrewDog Trashy Blond eller Punk IPA

Ellers går jo også Corona eller Sol med lime ganske greit med hos de fleste. Kanskje prøv det som årets første utepils? :)

På vinmonopolet:

- Stella

- Nøgne Ø's IPA

- Duvel

Det er også en som heter Twisted Thistle. Den har jeg ikke sett på polet i nærheten av meg iallfall, men du kan sjekke ditt lokalepol, evt. en ølbar i nærheten. Der skal de iallfall ha den! :)

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Jeg ble nesten allergisk mot spritlukt og alkoholsmak etter jeg drakk en herlig cocktail med de ekleste greiene jeg fant i barskapet. Rom, sprit, og alskens alkohol som ble blandet sammen med saft for å vanne ut. Herregud. Nå drikker jeg bare cider eller strawberry daiquiri.

Jeg råder deg til å drikke cider, smaker bedre enn sukkerbombe-rusbrus i tillegg, og så finnes det en billig Gransversjon med lite karbohydrater/kalorier :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...