Gå til innhold

Nedsunket mage!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Goliat

Hei!

Et lite spørsmål:

En stund siden sist jeg var gravid og med førstemann sank magen ca tre uker før han ble født. Med nr. 2 husker jeg ikke.

Var hos legen i dag og han sa at magen min hadde sunket veldig mye. Da jeg kom fra ferie, var det første min mann kommenterte at magen var mye lengre ned enn før jeg dro på ferie.

Jeg har i tillegg mye hodepine og blodtrykket hadde økt noe. Og jeg har sånn murring i underlivet. Hadde jeg ikke født to barn før, så hadde jeg virkelig begynt og lure.

Jeg har i tillegg mye kramper i bena, sammenlignet med tidligere i svangerskapet og jeg sliter med og holde meg når jeg må tisse og det må jeg plutselig. Da er det bare og finne en do omgående.

Krabaten er kjempeaktiv og sparker helt ukontrolert. Og de to tre siste dagene har jeg helt ukontrollerte svettetokter, jeg har vært kald gjennom hele svangerskapet.

Hva skyldes alt dette? Legen var for første gang forsinket i dag, så det var begrenset med tid til og spørre, skal til han rett etter påske og da er jeg i uke 34.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan jo hende den begynner og gjøre seg klar. Med den mellomste husker jeg de sa "og nå har maven din sunket" og det var før termin, men jeg fikk henne ikke før 11 dager etter termin. Ikke for og være slem at jeg skriver dette :oops: , men det var så det var for meg.

Lykke til du er jo snart ferdig du jeg er bare i uke 14+4 :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Goliat

Hei!

Neida, du er ikke slem.......!

Jeg hadde fått panikk hvis den ville bli født allerede nå, det er jo enda åtte uker til termin og jeg vet jo at det ville mest sannsynlig gå bra, men vi måtte jo bli på sykehuset en stund og det vet jeg ikke om min tåldmodighet tåler.

Men jeg håper samtidig at jeg ikke går over termin. Har ikke gjort det med noen av gutta, men det er jo mange år siden. Så jeg er vel nesten og regne som førstegangsfødende?

Ja, jeg er jo snart ferdig og jeg gleder meg til og bli kjent med den lille som nesten sparker seg gjennom skinn og bein......!

Tiden flyr fort og plutselig sitter du der du og med en liten i armene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lyder som om lille pus har lagt sig klar, en af mine jenter lagde jeg også klar ganske tidlig i svangerskabet så maven hang så langt nede og så så dumt ud :-) men hun kom til terminen og heldigvis havede hun ikke aflangt hoved som nogle børn kan ha hvis de skære sig tidligt, det med krampe i benene er ikke uvanligt jer er i 20 uke nu og er begyndt at vogne om natten med krampe, har haft det med alle mine 5 svangerskab, og måske er grunden at du har været meget rundt og gå på din ferie derfor du får kramper nu, er ofte når benene er meget belastet og det bliver de jo når man går på sight seeing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Goliat

Hei Ann Forup!

Det er nok den ferieturen som har gitt meg hovne ben (varmen og lang flytur) og kramper. Har begynt med kalk, men det stod at det tok fjorten dager før jeg ville merke bedring.

Samtidig så er den lille utrolig aktiv og jeg sliter med at det er forferdelig vondt. Mannen min ler og syns det er kjempekos med en slik aktiv krabat........Det skulle vært inne i magen hans....!

I dag stod jeg opp, sjekket mailen og tok en dusj og har sovet siden.

Min mann måtte komme hjem fra jobb i tillegg, det er noe jeg har bedt om to eller tre ganger tidligere i løpet av tretten år. Så jeg har sovet og drukket masse og formen er helt pyton, mildt sagt!

Men jeg krysser fingrene for at h*n kommer rundt termin, selv om alt vil mest sannsynlig gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...