Catgirl Skrevet 5. april 2013 #1 Skrevet 5. april 2013 Jeg og min kjære har diskutert dette om hvorvidt menn på et punkt i livet føler et sterkt behov for å få barn. Jeg tror det å være verpesyk/lyst på baby er mye mer utbredt hos kvinner, men hører jo om noen menn som også har et sterkt ønske om barn. Når jeg sammenligner mitt behov for å få barn med kjæresten min eller exene mine så er det jo klart jeg som har mest lyst på barn, mens de har sagt at de kan godt vente litt med det. Noen menn som har på et punkt i livet følt et sterkt behovet for å få barn? Eller noen som kjenner noen menn som har hatt det? I hvilken alder var det isåfall? Vi er nyskjerrige på hvordan andre føler og tenker om dette
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #2 Skrevet 5. april 2013 Min samboer er mer ivrig på å få barn enn meg. Jeg vil vente ett år til, mens han snakker ombarnevogner, kjøpe babysikker bil, gjøre om kontoret til barnerom osv osv. Jeg syns det er litt søtt:) Han har tom kjøpt inn babybøker. Anonym poster: 93be7b9bb2ec2dda19282d5830f5ac68
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #3 Skrevet 5. april 2013 Min kjære har barn fra før, og vil helst ha et bestemt antall flere barn. Jeg har ikke visst at jeg ønsker meg barn før jeg traff han, så her har holdningen vært nei, til kanskje under tvil, og nå omsider til ja. Anonym poster: d0aff43e098c920d0188c27a5a6c615a
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2013 #4 Skrevet 5. april 2013 Når menn blir verpesjuke så driter de i hvem som blir mor, er min observasjon. 1
curiousity Skrevet 5. april 2013 #5 Skrevet 5. april 2013 Ja Min samboer er det. Han sier at det er mer behovet for å "føre seg selv videre". Når jeg tenker verpesyk/babysyk, tenker jeg mest på at man har lyst på baby å dulle med og slikt, men er ikke det han mener. Han har lyst på barn - ikke baby, på en måte
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #6 Skrevet 5. april 2013 Ja, menn blir også verpesyke, men noe senere enn kvinner om jeg skal ta utgangspunkt i min vennekrets. Damene var verpesyke i 20-årene. Nå nærmer vi oss midten av tredveårene og mennene vil ha unger. Anonym poster: 6d9d7110b7f8c241bd74bd3aa74ce382
Catgirl Skrevet 5. april 2013 Forfatter #7 Skrevet 5. april 2013 Min kjæreste er 30 år og sier han fortsatt ikke føler seg ordentlig verpesyk enda. Jeg er 27 og begynte å bli verpesyk i tidlig 20-årene, men det er litt sånn av og på. Men kanskje om kjæresten min hadde vært mer verpesyk hadde jeg sikkert vært mer anti-baby
Gjest lisha Skrevet 5. april 2013 #8 Skrevet 5. april 2013 min sambo er det! han gleder seg til den dagen jeg får baby i magen, og snakker mye om det når vi ser andre med små babyer eller store babymager! syns det er veldig søtt jeg! jeg har et barn fra før, og sambo vil gjerne ha to til, noe jeg også gjerne vil! Så om noen måneder prøver vi tenker jeg
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #9 Skrevet 5. april 2013 Min samboer vil gjerne ha barn NÅ, gjerne på dagen om det hadde vært en mulighet Han er mer giret enn meg som vil vente til jeg er ferdig med utdannelsen Anonym poster: 038328470f35c256c1b4458f3a47b3be
SmallTalk Skrevet 5. april 2013 #10 Skrevet 5. april 2013 Her var samboeren skikkelig verpesyk, og var vel mer giret på barn enn mange damer jeg kjenner. 1
Athene Skrevet 5. april 2013 #11 Skrevet 5. april 2013 Han ville ha barn før meg. Men der jeg ser for meg baby og kos, ser han for seg fritidsaktiviteter, fotballtreninger og fjellturer. Så jeg trur det er litt ulike instinkter som trer inn. Han har også vært veldig reflektert i forhold til hvor mye det krever, nattesøvn, hvor mye permisjon han vil ha og hvor tøft det kan være for forholdet.
Chloe- Skrevet 5. april 2013 #12 Skrevet 5. april 2013 Når menn blir verpesjuke så driter de i hvem som blir mor, er min observasjon. Når kvinner blir verpesjuke så driter de i hvem som blir far, er min observasjon. 5
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2013 #13 Skrevet 5. april 2013 Når kvinner blir verpesjuke så driter de i hvem som blir far, er min observasjon. Å? Trodde gjengs over kvinner var mer nøye på hvem de valgte som far til sitt barn. Det er jo hva vi ellers blir tutet ørene fulle jmf evolusjonsteori.
Chloe- Skrevet 5. april 2013 #14 Skrevet 5. april 2013 Å? Trodde gjengs over kvinner var mer nøye på hvem de valgte som far til sitt barn. Det er jo hva vi ellers blir tutet ørene fulle jmf evolusjonsteori. Evolusjonsteorien svikter begge veier jmf Kvinneguiden. 3
SmallTalk Skrevet 5. april 2013 #15 Skrevet 5. april 2013 Å? Trodde gjengs over kvinner var mer nøye på hvem de valgte som far til sitt barn. Det er jo hva vi ellers blir tutet ørene fulle jmf evolusjonsteori. Når man har hormonbrillene på så er mitt inntrykk at begge parter er like lite kritiske til hvem de får barn med. Det var nylig et oppslag i en eller annen nettavis om at man ikke burde få barn sammen imens forelskelsen fortsatt var lyserød. Da overså man nemlig glatt alle negative sider ved partneren, og par som fikk barn under stormende forelskelser hadde visst mindre sannsynlighet for å holde sammen enn par med lenger fartstid sammen.
Teriyaki Skrevet 5. april 2013 #16 Skrevet 5. april 2013 Men får menn denne fysiske trangen? En ting er jo det psykiske behovet, man kvinner får jo ofte en fysisk trang etter å få barn også.
SmallTalk Skrevet 5. april 2013 #17 Skrevet 5. april 2013 Men får menn denne fysiske trangen? En ting er jo det psykiske behovet, man kvinner får jo ofte en fysisk trang etter å få barn også. Fysisk trang? Jeg trodde det meste ved verpesyke satt i hodet...
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2013 #18 Skrevet 5. april 2013 Evolusjonsteorien svikter begge veier jmf Kvinneguiden. Når man har hormonbrillene på så er mitt inntrykk at begge parter er like lite kritiske til hvem de får barn med. Det var nylig et oppslag i en eller annen nettavis om at man ikke burde få barn sammen imens forelskelsen fortsatt var lyserød. Da overså man nemlig glatt alle negative sider ved partneren, og par som fikk barn under stormende forelskelser hadde visst mindre sannsynlighet for å holde sammen enn par med lenger fartstid sammen. Gode poenger.
Teriyaki Skrevet 5. april 2013 #19 Skrevet 5. april 2013 (endret) Fysisk trang? Jeg trodde det meste ved verpesyke satt i hodet... Joda, men nå henger kropp og sinn sammen. Det er vanskelig å beskrive denne trangen..Jeg har hatt den før, men er en stund siden. Det er nesten så man føler fysisk ubehag fordi man føler at det eneste som betyr noe er å få barn. Hadde det spesielt slik i 18-19-årsalderen, og faktisk også da gutten var åtte måneder (altså tiden han var en enkel baby og ikke en krevende unge ). Det er selvsagt det psykiske som gjør at man føler det slik, men nå kan man jo få fysiske symptomer på mange psykiske "tilstander" eller reaksjoner. Endret 5. april 2013 av Teriyaki
Ciara Skrevet 5. april 2013 #20 Skrevet 5. april 2013 Mannen min var veldig verpesyk allerede fra midten av tjueårene. Han var mer verpesyk enn meg, faktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå