AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #1 Skrevet 5. april 2013 Jeg har vanskelig for å roe HELT ned, altså ikke stresse. Spesielt nå som det er eksamensperiode og dermed mye å gjøre. Kroppen min slår seg vrang når jeg stresser. Jeg får oftere anfall (migrene), blir enda raskere sliten, og i tillegg får jeg stikk/vondt ved hjertet. HVORDAN skal jeg kunne bli flinkere til dette? Jeg prøver å ha en trygg og stabil hverdag slik at jeg kan fordele ting utover de ulike dagene for å ikke bli stresset av ting jeg "må" gjøre. Jeg fokuserer på å puste rett, snakke om ting dersom det plager meg, skrive ned tanker i en notatbok, se serier eller lese for å koble ut, gå turer for å roe ned. Men jeg kjenner fortsatt dette stresset. Eksempel: I går klarte hjernen min ikke å roe seg da jeg skulle sove, så til slutt (etter flere timer) endte det med at jeg tok en anfallspille for å få sove -den gjør meg svært døsig. Det er kanskje vanskelig å IKKE stresse i løpet av livet i det hele tatt, men jeg ønsker å komme så nært som mulig; rett og slett fordi det gir utslag i kroppen -som igjen går utover hverdagen min. Jeg trenger virkelig noen råd, tips, erfaringer, hva som helst av dere. Er litt desperat kjenner jeg.. Tar denne anonym av flere årsaker.. Anonym poster: 59e1b209117e0f2c3a218aee4dc8158e
PepsiMax Skrevet 5. april 2013 #2 Skrevet 5. april 2013 Ser ut som du allerede gjør veldig mye som kan hjelpe deg for å unngå stress, men har du prøvd mindfulness/ oppmerksomhetsøvelser? Det skal hjelpe godt både der og da og på lang sikt hvis man gjør det ofte. Yoga og vil nok hjelpe til å stresse ned. Har tro på at all trening hjelper positivt slik at man får brukt kroppen litt og ikke bare blir utslitt i hodet.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #3 Skrevet 5. april 2013 http://klinikk5.no/?Mode=Meny&HovedMenyId=4&UnderMenyId1=16&UnderMenyId2=173&ThisMenyId=173 Anonym poster: 1db2a4a7132f8f518a916081715d5dd3
Anoia Skrevet 5. april 2013 #4 Skrevet 5. april 2013 Henger meg på denne tråden, har samme problemet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå