Gå til innhold

Psoriasis på tatovering

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Har psoriasis litt her og der på kroppen, og etter jeg tok en ganske stor tatovering på låret så kom det selvfølgelig noe direkte på den og, problemet mitt nå er at det er en halvferdig tatovering da den ikke er ferdig skyggelagt. Vil nå gjøre den ferdig men er litt usikker på om blekket vil legge seg hvor det er psoriasis. Selvom jeg eventuelt smører daglig slik at huden er "jevnest" mulig før eventuelt time for og gjøre den ferdig.

Noen som har tatovering med psoriasis, eller opplevd at det kommer psoriasis på selve tattoveringen?

Er fryktelig slitsomt, men er jo ikke noe man får gjort med det akkurat, men kanskje det er noen andre her inne som sliter med psoriasis som har noen råd til eventuelle salver/kremer/tabletter etc man kan ta for og "roe" ned utbruddene?

Endret av Auroressa
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hmmm... Selv om en får diverse kremer til psoriasis så er jeg litt skeptisk til effekten av de. Du vet dette med overhud, underhud, lærhud. Du kjenner også til hvor vanskelig det er å gjøre noe som stikker dypere enn akkurat overhuden? Altså, ta det for hva det er, et råd på internett, men jeg ville prøvd vitamin B12.

Google psoriasis og vitamin b12 så får du opp noen resultater du kan bla og lese i så skjønner du hvorfor jeg tipser om B12. ;)

Anonym poster: ceb5540bb20e3b03be08f713b619028a

Skrevet

Og alt som kommer opp er på engelsk, iiiiik. Vanskelig engelsk og. Men får prøve. Kan jo sende meg en melding med en lettere forklaring vist det ikke kan skrives her vel?

Skrevet

Forstått såpass (tror jeg?) at man må stappe i seg vitamin B12 og massevis av det? Det du mener? ( haha )

AnonymBruker
Skrevet

Prat med (fast)legen din (eventuelt). Du får vitamin B12 på apoteket. Du trenger ikke bestille på nett. Du kan ikke få for mye B12 så det er sånn du kan knaske i vei på uten å føle dårlig samvittighet eller frykt. Eventuelt kan legen sette en B12-sprøyte for å se om det hjelper.

Anonym poster: ceb5540bb20e3b03be08f713b619028a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...