Pawn Hearts Skrevet 4. april 2013 #1 Skrevet 4. april 2013 For noen dager siden laget vi en stor porsjon fiskekaker, smaksatt med salt, pepper, purre og muskat. Det som ikke ble spist, havnet i fryseren, så der har vi utgangspunkt for flere gode middager. I dag - eller egentlig i går, siden vi er over midnatt - laget vi en suppe som blant annet inneholdt fennikel. Nå viste det seg at vi hadde kjøpt for mye fennikel, så vi har en rest der også. Jeg kan sikkert google for å finne ideer, men det er mye morsommere å spørre dere først: Har dere noen gode forslag til hvordan vi kan kombinere fiskekaker og fennikel? Alle forslag mottas med takk.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #2 Skrevet 5. april 2013 Fennikelen kan skjæres i løvtynne skiver (med mandolin hvis du har), legges en stund i isvann slik at de blir helt sprø, og så brukes som salat med litt god olivenolje, sitron, salt og pepper på. Feks i kombinasjon med reddikskiver og ruccola. Og så kanskje litt hjemmelaget majones/tartarsaus til fiskekakene i tillegg? Anonym poster: ec35863b83cb853d1f34a4b863cc5b0d 1
Pawn Hearts Skrevet 5. april 2013 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2013 Tak for svar! Salaten låter frisk og god. Det er bare noen uker siden jeg prøvde meg på hjemmelaget majones for første gang, og det var enklere enn jeg trodde. Litt kapers og sylteagurk gjør seg sikkert også, og jeg tror sannelig jeg skal lure inn litt hvitløk i tillegg.
Pawn Hearts Skrevet 8. april 2013 Forfatter #4 Skrevet 8. april 2013 Fennikelen kan skjæres i løvtynne skiver (med mandolin hvis du har), legges en stund i isvann slik at de blir helt sprø, og så brukes som salat med litt god olivenolje, sitron, salt og pepper på. Feks i kombinasjon med reddikskiver og ruccola. Og så kanskje litt hjemmelaget majones/tartarsaus til fiskekakene i tillegg? Anonym poster: ec35863b83cb853d1f34a4b863cc5b0d Det ble kjempegodt! Jeg laget majones og blandet inn jogurt og hvitløk. Sylteagurk og kapers hadde vi ved siden av fordi vi vil bruke resten av aïoliblandingen til reker. Jeg har ikke mandolin, så jeg prøvde med gitar. Godt råd til alle som vil lage dette: Det er mye lettere med en skarp kniv. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #5 Skrevet 8. april 2013 Gitar, ja? Fint at det smakte, da! Anonym poster: ec35863b83cb853d1f34a4b863cc5b0d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå