Gå til innhold

Smugrøyker du?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I en alder av 23 år smugrøyker jeg.

Jeg startet å røyke som 14-15 åring, og etter hvert som foreldrene mine fant det ut skjulte jeg det jo ikke, men røyket ikke på familiesammenkomster osv.

Men så slutta jeg å røyke da jeg var 17, men etter ett år begynte jeg å festrøyke.. Og etter det har røykeforbruket mitt vært veldig opp og ned. Har perioder hvor jeg nesten ikke røyker bortsett fra fest, til at jeg røyker 4-5 røyk fast hver dag.

Men familien vet ingenting, og foreldrene mine tror fortsatt at jeg slutta med det for lenge siden..

Det har nesten blitt til at jeg omtrent lever et dobbeltliv med denne røykinga, jeg har venner som aldri har sett meg ta en røyk, og som tror jeg ikke røyker. Også har jeg venner som tror jeg røyker fast. Er det noen andre som også har det sånn?

Må jo legge til at jeg vil jo ikke være en røyker, og har ikke høyt forbruk så man skulle tro at å slutte ikke skulle være så vanskelig å slutte men faller tilbake på det hver gang.

Anonym poster: ae9584f92868cb155badd91aa114de5f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

i en alder af 36 samestory... nå sluttet ga graviditet...føler meg som en idiot...men ja...

Anonym poster: 2f223606184fb8786a632ba8aaf725aa

Skrevet

Jeg har en venninne som gjør det samme! Jeg er den eneste som vet om røykingen hennes. Hun er sykepleier, og er nesten redd for å røyke ute fordi hun er redd for at noen fra sykehuset ser henne, hehe.

Hun sier at det nesten er vanskligere å slutte, fordi hun uansett holder det hemmelig, så den eneste hun skuffer hvis hun prøver og feiler er seg selv (og evt. meg).

Er kanskje vanligere enn man tror?

Skrevet

Minst like vansklig å slutte om ein røyker lite som om ein er storrøyker vertfall. Har holdt på med litt samme opplegget som deg, begynte igjen etter å ha holdt opp lenge. Smuga for deler av familien og for ein del venner. Føler seg pase kul som smugrøyker når ein er 30 år :fnise: Men ho har eg slutta heilt!

AnonymBruker
Skrevet

Haha jeg er også sånn! Trodde jeg var den eneste "rare" som ikke klarte å bestemme seg for om jeg vil røyke fast eller bare slutte helt. Røyker mest når jeg er stresset, men har også hatt perioder der jeg har røyket "for gøy".

Anonym poster: 4189d046dc6b4cebccae02e091001ae4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg røyker ikke foran mamma din familie (min onkel og tante) samt veldig sjeldent foran mormor (tre røyk i hele mitt liv kanskje), men alle andre vet at jeg røyker. (mormor vet det egentlig hun også). Vil liksom ikke skuffe mormor. :P

Jeg er 24, er gift, mannen, mamma, pappa, venner og resten ser meg røyke hver dag. :P

Anonym poster: aa858c33413ba9ecfd6a950c93fc1b8b

Skrevet

Jeg smugrøyker, og det merkes på vekta. Når jeg er hos foreldre eller foreldre kommer for å besøke meg i noen dager, så kan jeg ikke røyke (jeg er jo gammel nok, så skjønner ikke hvorfor jeg ikke forteller det til de i stedet), da får jeg et mye større inntak av mat, haha. Ellers må jeg gå en laang tur hvor jeg vasker meg på hendene, pusser tennene/munnskyll og håndkrem med en gang jeg kommer inn igjen, for å få vekk litt av lukta.

Jeg røyker vel egentlig ganske fast, prøver å slutte hele tiden, men det går ikke så bra. Haha

• 3 år senere...
Skrevet

Dytt

Anonymkode: 63706...d07

Skrevet

Ja, av og til

Skrevet

Se her S 

😊 😊 😊 😊

Anonymkode: a2af4...402

Skrevet

Jepp, skjuler det for mine foreldre og bestemor, for de kommer med den regla om at "røyking er skadelig, bla bla bla" dersom de vet om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...