Gå til innhold

Fotsopp


Salt

Anbefalte innlegg

Hvordan arter dette seg? Har fått noen merkelige greier under den ene foten :roll:

Hvis det er fotsopp, er det noe jeg kan kjøpe på apoteket som tar det bort? Ser ikke spesielt fint ut akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes vel forskjellige typer, både av vortene og middlene som skal ta dem. Vortene kan ofte være vriene å bli kvitt, så det lønner seg å starte behandlingen så tidlig som mulig så de ikke får spredd seg for mye.

Gå på apoteket og spørr om hjelp, så får du gode svar der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Fotsopp er som flassete, sprukken hud som er litt sånn... ekkel... helst mellom tærne. Canesten hjelper. Og vask deg godt med såpe mellom tærne, og tørk enda bedre. Ikke bruk helt tette sko - hvis du svetter mye på beina, så må du være nøye med å lufte tærne ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis du har fått noe ekkelt under foten ville jeg trodd fotvorte heller enn fotsopp. Ellers anbefales grønnsåpebad for sopp i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M

Lamisil hjelper mot fotsopp. Soppen kan noen ganger vises som små rundinger som er litt mørkere i midten. Kan neste se ut som bittesmå vannblemmer, og huden blir ofte tørr og flassete som nevnt her. Dette klør veldig og må behandles med en gang - er veldig smittsomt.

Kan ikke skjønne at grønnsåpe skal hjelpe mot sopp. Sopp forekommer der hvor de naturlige bakteriene er borte, overdreven vasking kan gjøre at en får fotsopp. Sopp er det motsatte av bakterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Kan ikke skjønne at grønnsåpe skal hjelpe mot sopp. Sopp forekommer der hvor de naturlige bakteriene er borte, overdreven vasking kan gjøre at en får fotsopp. Sopp er det motsatte av bakterier.
Jeg håper jeg ikke feilinformerer, da grønnsåpe riktig nok er bakteriehemmende - men det er dette jeg har lært:

å bruke grønnsåpebad og deretter et soppmiddel dersom man har fotsopp.

Det jeg derimot vet er at det er ikke nødvendigvis overdreven vasking som gjør det, men at man ikke er nøye nok med å tørke seg mellom tærne feks. Ellers er det nå ikke helt sånn at sopp er det motsatte av bakterier, men at sopp er en annen form for mikroorganismer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Om du har fått en fotvorte, vil jeg anbefale deg å kjøpe eterisk sitronolje. Fungerer mye bedre enn noen av de vortemidlene du får kjøpt på apoteket.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har fått en fotvorte, vil jeg anbefale deg å kjøpe eterisk sitronolje.

Hvor får jeg tak i det? Og hjelper det kun mot fotvorter, eller tar det knekken på fotsopp også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...