Gå til innhold

Hva menes med brukerfiksering?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare i trådene hvor man skal nevne brukernavn, sånn som Hvem er tøffest på KG? osv. Eller i vanlige diskusjonstråder også? Eksempler? :klo:

Anonym poster: 2846647b9b6f61a7b860f6a79dab8109

Videoannonse
Annonse
Gjest Inggolf
Skrevet

nja, det er vel jevnt fordelt over store deler av forumet.. men det kommer jo som oftest best til synet i disse "hvem på KG liker du best" - trådene..

Et eksempel på brukerfiksering i vanlige diskusjonstråder er for eksempel at om en av disse såkalte populære brukerne skriver ett innlegg som har akkurat de samme meningene og påstandene som i innlegget over, så er det GARANTERT hundre flere plusser til den populære brukeren.

Mange vil påstå at den populære brukeren fikk alle disse plussene fordi h*n ordla seg bedre enn den andre personen, men jeg er litt usikker på hvor mye jeg lar meg lure av det..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

nja, det er vel jevnt fordelt over store deler av forumet.. men det kommer jo som oftest best til synet i disse "hvem på KG liker du best" - trådene..

Et eksempel på brukerfiksering i vanlige diskusjonstråder er for eksempel at om en av disse såkalte populære brukerne skriver ett innlegg som har akkurat de samme meningene og påstandene som i innlegget over, så er det GARANTERT hundre flere plusser til den populære brukeren.

Mange vil påstå at den populære brukeren fikk alle disse plussene fordi h*n ordla seg bedre enn den andre personen, men jeg er litt usikker på hvor mye jeg lar meg lure av det..

Er det brukerfiksering? :klo: Jeg trodde brukerfiksering var å stalke faste brukere og trekke frem ting de har sagt i andre tråder og sånn.

Anonym poster: 520f01883f12391aab197e90f29b2790

Gjest Inggolf
Skrevet

Er det brukerfiksering? :klo: Jeg trodde brukerfiksering var å stalke faste brukere og trekke frem ting de har sagt i andre tråder og sånn.

Ja det blir jo ihverfall benyttet her inne.. og sannsynlig mest og flest ganger blant de kjente brukerne her ja... Men jeg tror nok det jeg skrev er brukerfiksering ja.. Vi får vente til det dukker opp noen andre i tråden her da, så kanskje vi får svar på dette :)

Gjest Vampen
Skrevet

Brukerfiksering er vel akkurat det, fiksering på brukere.;) Det kan være så mye, både positivt og negativt, poenget er at man er opptatt av brukere. Det kan være tråder som handler om brukere i alle slags varianter, at hvem som skriver noe betyr mer enn hva som skrives eller at man på en eller annen måte blir veldig "opptatt av en bruker" som man liker/misliker. Det er rett og slett mye fokus på brukere på KG og det er vel kjernen i dette medbrukerfiksering.

AnonymBruker
Skrevet

Brukerfiksering er vel akkurat det, fiksering på brukere. ;) Det kan være så mye, både positivt og negativt, poenget er at man er opptatt av brukere. Det kan være tråder som handler om brukere i alle slags varianter, at hvem som skriver noe betyr mer enn hva som skrives eller at man på en eller annen måte blir veldig "opptatt av en bruker" som man liker/misliker. Det er rett og slett mye fokus på brukere på KG og det er vel kjernen i dette medbrukerfiksering.

Jeg syns det er helt idiotisk at kvinneguiden er blitt slik, vet ikke hvordan det var før. Har vært aktiv her i et par år, men det siste året har det blitt helt vilt. Trykker jeg meg inn på "generell"-forumet er det haugevis av tråder om brukere, AB, hvem som plusser hvem, hvem som er penest\mest populær, hvem du er betatt av, fjasere, gjenger her inne, brukere som sutrer over at en yndlingsbruker har slettet seg. Jeg blir slik når jeg trykker meg inn i disse trådene: :huh: :haar::riste:

Har lyst til å skrive med caps lock at "WHO THE FUCK CARES?", men det gjør jeg ikke, da blir jeg bare en del av denne gjengen som lever av å diskutere om brukere og AB - og DET vil jeg nødig gjøre.

Anonym poster: d16100393bca078e6e58f6dd6de1a214

Gjest Vampen
Skrevet

Jeg syns det er helt idiotisk at kvinneguiden er blitt slik, vet ikke hvordan det var før. Har vært aktiv her i et par år, men det siste året har det blitt helt vilt. Trykker jeg meg inn på "generell"-forumet er det haugevis av tråder om brukere, AB, hvem som plusser hvem, hvem som er penest\mest populær, hvem du er betatt av, fjasere, gjenger her inne, brukere som sutrer over at en yndlingsbruker har slettet seg. Jeg blir slik når jeg trykker meg inn i disse trådene: :huh: :haar::riste:

Har lyst til å skrive med caps lock at "WHO THE FUCK CARES?", men det gjør jeg ikke, da blir jeg bare en del av denne gjengen som lever av å diskutere om brukere og AB - og DET vil jeg nødig gjøre.

Anonym poster: d16100393bca078e6e58f6dd6de1a214

Jepp, jeg er enig.

Gjest Inggolf
Skrevet

Jepp, jeg er enig.

Jeg også..ihvertfall sånn delvis, men brukerfiksering/ personfiksering vil nok bestandig finne sted overalt.

Det er jo sånn i for eksempel en klasse også.. Det er de samme personene i klassen

som de aller fleste ønsker å være på gruppe med, det er de samme personene som blir

først valgt på fotballaget når 2 personer velger en personen annenhver gang.

Brukerfiksering, personfiksering og kroppsfiksering.. Vi mennesker er veldig opptatt av menneskers feil og mangler, og vi legger fort merke til (og blir sjalue/misunnerlige) om noen er flinkere til å skrive, debattere, er flinkere til noe eller har en smalere midje, penere hår eller større pupper enn en selv har.

Jeg kommer ikke på en eneste ting vi mennesker ikke konkurerer i, så "kampen" om mest oppmerksomhet å¨et forum tror jeg nok ikke vi kommer til å være foruten i fremtiden heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...