Gå til innhold

Hvordan prater du til dyret ditt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Enda lysere enn vanlig, noen vil kanskje si at det er babyspråk, også myser jeg mye. Har hørt at katter liker det - det er et tegn på vennlighet.

Jeg snakker med litt lys stemme, og jeg myser til katten min, jeg også.. Ligger gjerne ansikt mot aniskt med henne på stuegulvet mens vi myser til hverandre. Jeg håper det betyr at hun liker meg, haha. Ellers snakker jeg med henne hele dagen når vi er alene.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selv om hunden min ikke oppfører seg fint, snakker jeg til han med en vennlig og snilll stemme. Han vet hva ordet "nei" betyr, og jeg bruker aldri ordet i sinne.

Anonym poster: e212a500f4c241363153b72135291287

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

For en koselig tråd :)

Jeg snakker helt vanlig til mine to kattepuser, men med en glad stemme. Selv om jeg er hellig overbevist om at de forstår mer enn jeg skulle tro, så tenker jeg også at de nok hører mye på tonefallet mitt. Hva jeg sier... mye rart, egentlig. Snakker med dem dagen lang, men ettersom jeg nå bor sammen med andre mennesker som ikke har slike forhold til dyr, så moderer jeg meg, så de ikke tror jeg går rundt og snakker med meg selv dag ut og inn :)

Har forresten også et akvarie, og jeg snakker til fiskene også, men ikke så mye som til kattene. For meg har ikke det med den innlysende forskjellen at fiskene faktisk ikke hører meg og svarer (slik kattene finner på å gjøre), men det at jeg ikke har et så tett bånd til dem. Jeg ser på dem som de to pelsekledde barna mine.

AnonymBruker
Skrevet

"Åssåsåsåsåsåså fin gutt! Hvem er en fin gutt? Jah? Er du en fin gutt? Er du?"

Anonym poster: cd3713dc6bc5f7f9852f0f92c2882e39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...