Gjest miaw Skrevet 4. april 2013 #1 Skrevet 4. april 2013 (endret) Jeg skal til Berlin på mandag, og gleder meg masse! Har noen av dere vært der og har forslag å komme med? Jeg har ikke shoppet på flere mnd, så tenker at jeg skal slå meg litt løs på shoppefronten. Gode butikker/gater å shoppe i? Andre ting som er verdt å få med seg? Noe spesielt man bør vite om byen før man drar dit? Endret 4. april 2013 av Gjest
Gjest miaw Skrevet 4. april 2013 #2 Skrevet 4. april 2013 Oisann, det var meningen å sette spørsmålstegn i overskriften. Ikke utropstegn....
gard Skrevet 4. april 2013 #3 Skrevet 4. april 2013 Hei Kona og jeg var i Berlin for noen år siden og vi hadde en flott påsketur der. Jeg har lagt ut et reisebrev med bilder på min hjemmeside http://www.gardkarlsen.com/Berlin_Germany_trip_report.htm . Kanskje du kan finne noen gode tips der :-) Hva ønsker du å shoppe? Jeg synes det var kult å gå rundt på KaDeWe - spesielt siden de hadde et bra utvalg av mat :-)
Samaysa Skrevet 4. april 2013 #4 Skrevet 4. april 2013 Jeg skal til Berlin på mandag, og gleder meg masse! Har noen av dere vært der og har forslag å komme med? Jeg har ikke shoppet på flere mnd, så tenker at jeg skal slå meg litt løs på shoppefronten. Gode butikker/gater å shoppe i? Andre ting som er verdt å få med seg? Noe spesielt man bør vite om byen før man drar dit? Anbefaler deg å besøke det krysningspunktet mellom Øst og Vest. Brandenburger Tor er også fint å få med seg. Shoppingtips har jeg dessverre ikke. Jeg besøkte bare typiske kjedebutikker som også finnes i Norge. Du har mye å glede deg til; Berlin er en kjempeflott by. Det er en sånn type by som man ikke føler er en storby selv om den er det
Mija Skrevet 4. april 2013 #5 Skrevet 4. april 2013 Elsker Berlin! Prenzlauer Berg er min favorittbydel. Ta u-bahn til Eberswalder Strasse (får ikke til "dobbel-s", ikke vet jeg hva den heter heller..) og bare gå rundt og kos deg. Når det gjelder shopping har jeg ikke noe veldig spesielt å tipse om, men man finner jo det meste i Kurfürstendamm.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #6 Skrevet 4. april 2013 Prenzlauer Berg (Kollwitzplatz, Kastanienallee, Helmholzplatz) er stedet for små designerbutikker mens Kurfürstendamm har alt av de kjente butikkene i tillegg til shoppingsenteret Karstadt. Hvis det er shoppingsenter du vil ha, er Alexa ved Alexanderplatz et godt alternativ, mens KaDeWe er mer eksklusiv. Mellom Kursfürstendamm og KaDeWe finner du superstorene til Desigual, Adidas m.fl. Friedrichstraße er også generelt eksklusiv hvor du blant annet finner Galerie Lafayette. Ellers shopper jo "alle" i området rundt Hackescher Höfe. Anonym poster: b89c1b79c7d4b9edccdad36cef5d39f4 2
Catgirl Skrevet 4. april 2013 #7 Skrevet 4. april 2013 Har vært der flere ganger, bor 2 timer unna Berlin og var der senest i påskeferien forrige uke. Jeg liker å shoppe på KaDeWe Mye merkeklær og kvalitetsting der. Mener det skal ligge noen butikker og et kjøpesenter ved Alexanderplatz også. Historiske museum likte vi, det var interessant. Følte jeg lærte noe nytt om europeisk og tysk historie. Mange andre museumer i Berlin! Jødiske museum og Sachsenhausen (ligger en bit utenfor sentrum) er også populære. Berlin Philharmonic er kjent for å ha flotte konserter, ofte med klassisk musikk. Vi var på mange bra restauranter som vi fant gjennom tripadvisor nettsiden. Kan anbefale deg å titte der. Vi bruker det ofte når vi er ute og reiser. Zoologischer garten var også kjekk å se hvis man er glad i dyr og den slags Det som er å vite er at Berlin har interessant historie. Var jo ikke så altfor lenge siden muren falt. Byen var delt inn i Øst og Vest som har litt forskjellige preg. Jeg syns at Øst Berlin er penere og har mange fine bygninger. Vest Berlin har KaDeWe :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå