Gå til innhold

Er så mye syk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så sitter jeg hjemme her igjen da, 38,5 i feber og hoster så det rister langt nedi lungene. Det er ikke første gangen, siden august har jeg vært syk ca en gang i måneden (!). Er vel unødvendig å si at jeg begynner å bli ganske lei.

Jeg jobber i barnehage, så jeg kan ikke bite tenna sammen og gå på jobb allikevel. Jeg har hatt spysyka x antall ganger, influensa og feber.

Styreren i barnehagen begynner å bli ganske lei av at jeg er så mye borte, men hva skal jeg gjøre da?

Får et inntrykk av at de tror jeg er borte over en lav sko, men det er jeg ikke. Har ikke samvittighet til å gå på jobb når jeg har spydd på natta, og smitte barna på avdelingen. Det er en småbarnsavdeling, og mange av barna der har fått sin del av sykdom for lenge siden.

Jeg spriter hendene ofte, vasker de med vann og såpe, vi sender hjem barn som er syke osv. Men allikevel blir jeg faktisk syk.

Hvordan kan jeg "overbevise" styreren og kollegaer om at jeg er syk og ikke bare skulker?

Anonym poster: db75f2af9a8dea12f83e093543a23ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville startet med å gå til legen når du er syk. Få sykemelding. Hvis du kommer med "dokumenter" fra legen om at du har feber kan ikke styreren si så mye. Prøv å få i gang en god dialog med fastlegen din, slik at du kan få "hastetimer" hvor du bare kommer inn og f.eks måler temperaturen, slik at han kan bekrefte/sykemelde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Japan, og her er terskelen for å holde seg hjemme høyere. Jeg går selv på skolen både med feber og oppkast på natta. Her er regelen at alle bruker en tannlegemaske når man har noe man ikke vil smitte noen med, eller selv ikke ønsker å bli syk. Jeg sitter med en nå, på grunn av pollenallergi.

I barnehager er det kanskje vanskelig, men hva med å begynne å gå med maske når du er litt uggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville startet med å gå til legen når du er syk. Få sykemelding. Hvis du kommer med "dokumenter" fra legen om at du har feber kan ikke styreren si så mye. Prøv å få i gang en god dialog med fastlegen din, slik at du kan få "hastetimer" hvor du bare kommer inn og f.eks måler temperaturen, slik at han kan bekrefte/sykemelde.

Jeg må til legen hver gang jeg er hjemme fra jobb, siden jeg har brukt opp egenmeldingsdagene mine. Så jeg har dokumentert at jeg har vært syk. Problemet med spysjuka er jo at det er vanskelig å bevise at jeg faktisk har hatt det, legen og jobben må jo bare ta mitt ord for at det er sant.

ts

Anonym poster: db75f2af9a8dea12f83e093543a23ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Japan, og her er terskelen for å holde seg hjemme høyere. Jeg går selv på skolen både med feber og oppkast på natta. Her er regelen at alle bruker en tannlegemaske når man har noe man ikke vil smitte noen med, eller selv ikke ønsker å bli syk. Jeg sitter med en nå, på grunn av pollenallergi.

I barnehager er det kanskje vanskelig, men hva med å begynne å gå med maske når du er litt uggen?

Jeg tror mine små venner på jobb blir ganske redd om jeg kommer med maske på jobb :fnise: Og ser for meg at i barnehagen ville det skape en del spørsmål. Men takk for tipset :)

Anonym poster: db75f2af9a8dea12f83e093543a23ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må til legen hver gang jeg er hjemme fra jobb, siden jeg har brukt opp egenmeldingsdagene mine. Så jeg har dokumentert at jeg har vært syk. Problemet med spysjuka er jo at det er vanskelig å bevise at jeg faktisk har hatt det, legen og jobben må jo bare ta mitt ord for at det er sant.

ts

Anonym poster: db75f2af9a8dea12f83e093543a23ace

det er litt vanskelig ja, men er du hos legen den dagen du spyr? da kan vel han ta noen blodprøver for å sjekke? eller så får du begynne å ta bilder av spyen hvis de er mistroende. ganske ekstremt, men må man så må man

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnehagestyrere skjønner vel at man er mye syk, hvert fall til man blir herdet av all sykdomseksponeringen? :vetikke: Man kan jo ikke dra på jobb og smitte barna. Visste virkelig ikke at det var et problem at folk ikke tror på at man blir syk av å jobbe i barnehage. Kanskje du burde bytte arbeidsplass til en annen barnehage hvis mulig?

Anonym poster: 482b337f2d3f368d202af8a95e34df89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det! Har bare jobbet i bhg i ett år nå, og det er visst veldig vanlig å være veldig mye syk det første året. Plutselig blir man bombandert med tusenvis av bakterier som kroppen ikke er vant med hele dagen. Barna nyser og hoster deg rett i ansiktet, og spyr over hele klærna dine av og til..

Jeg har hatt en utrolig tøff høst, og er nettopp kommet tilbake i jobb etter lungebetennelse (for andre gang på 3 mnd...). Ser frem til en friskere vår, og forhåpentligvis er jeg herdet litt når høsten kommer igjen!

Anonym poster: 153a59d0ee6717fe14f184ec99332814

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør du noe for å styrke immunforsvaret ditt? Som spise sunn mat, passe på at du får i deg de næringsstoffene du trenger? Kanskje du burde sjekke hos legen at du ikke mangler noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Har du nettopp begynt? Jeg var ekstremt mye syk den første tiden etter jeg begynte å jobbe i barnehage, det var helt forferdelig. Heldigvis ble jeg aldri mistrodd på noen måte, men det var fortvilende likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noen trøst, så var både gubben og jeg mye syk første året han jobbet i barneskolen. Men vi ble herdet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagestyrere skjønner vel at man er mye syk, hvert fall til man blir herdet av all sykdomseksponeringen? :vetikke: Man kan jo ikke dra på jobb og smitte barna. Visste virkelig ikke at det var et problem at folk ikke tror på at man blir syk av å jobbe i barnehage. Kanskje du burde bytte arbeidsplass til en annen barnehage hvis mulig?

Anonym poster: 482b337f2d3f368d202af8a95e34df89

Man skulle tro en styrer gjennom mange år forsto dette, men allikevel blir hun sur. Det er sånn at jeg gruer meg til å dra tilbake på jobb. Sist jeg hadde spydd lurte jeg på om jeg faktisk burde gå på jobb allikevel, for det blir så ubehagelig å ringe å si jeg er syk. Jeg ble selvfølgelig hjemme.

Jeg har tenkt på å finne en annen barnehage, men jeg trives i grunn godt ellers, bortsett fra dette her.

ts

Anonym poster: db75f2af9a8dea12f83e093543a23ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det! Har bare jobbet i bhg i ett år nå, og det er visst veldig vanlig å være veldig mye syk det første året. Plutselig blir man bombandert med tusenvis av bakterier som kroppen ikke er vant med hele dagen. Barna nyser og hoster deg rett i ansiktet, og spyr over hele klærna dine av og til..

Jeg har hatt en utrolig tøff høst, og er nettopp kommet tilbake i jobb etter lungebetennelse (for andre gang på 3 mnd...). Ser frem til en friskere vår, og forhåpentligvis er jeg herdet litt når høsten kommer igjen!

Anonym poster: 153a59d0ee6717fe14f184ec99332814

Kjenner meg igjen i det du sier her, man blir jo konstant utsatt for bakteriebomber. En gang i høst brøt det ut diare på avdelinga, og den var veldig smittsomt. På en halvtime hadde jeg bytta 4 diarebleier, og når jeg kom hjem fra jobb var det min tur. Det rare er jo at det kom veldig overraskende på styreren at jeg fikk det også. Og er et barn sykt må vi jo vise omsorg for det, vi sitter ikke og nusser på dem og sånn, men de må jo få et fang.

ts

Anonym poster: db75f2af9a8dea12f83e093543a23ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du nettopp begynt? Jeg var ekstremt mye syk den første tiden etter jeg begynte å jobbe i barnehage, det var helt forferdelig. Heldigvis ble jeg aldri mistrodd på noen måte, men det var fortvilende likevel.

Om det er noen trøst, så var både gubben og jeg mye syk første året han jobbet i barneskolen. Men vi ble herdet!

Det hjelper veldig å høre at andre også har det sånn, er godt at noen forstår og ikke bare mistror meg :)

Jeg begynte å jobbe der i høst, så jeg er ganske ny ja. Så er det vel noe spesielt med småbarnsavdeling, siden man er så tett på og mange av barna også er nye i barnehagen.

ts

Anonym poster: db75f2af9a8dea12f83e093543a23ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...