Gå til innhold

Abort

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid. Totalt uplanlagt, og jeg hadde til og med tatt en angrepille dagen etter (ca 12 timer etter samleiet). Men ser ikke ut til at det hjalp... Jeg er en voksen kvinne og har to barn fra før. Men av mange grunner er det ikke aktuelt med et barn til nå. Så jeg er interessert i å høre om andres erfaringer med abort. Hvordan var inngrepet, var det veldig vondt osv. Dette er helt nytt, jeg er nok ikke engang 5 uker på vei. Regner med at det da blir medikament-abort? Og er det fastlegen jeg kontakter?

P.S Trenger ingen moralske pekefingre... Dette er kjipt nok som det er.

Anonym poster: fee50a512c3e39a9c55f8d53d61bc641

Videoannonse
Annonse
Gjest neglelakk
Skrevet

To venninner har tatt (3 års mellomrom, kjenner ikke hverandre)

Den ene fikk medikament-måten. Hun fikk en pille, og valget om å bli over natten eller å dra hjem. Det virket som om hun fysisk ikke fikk særlig med følger. Eneste var en blødning på en uke, samt litt slapphet.

Den andre fikk operasjon-måten da hun var 8-10 uker på vei (husker ikke helt). Hun har hatt litt problemer i ettertid, ble veldig kvalm og dårlig. Kroppen var veldig "gravid" da hun tok aborten, tror det har noe med det å gjøre.

Kontakt legen så snart du kan, da det i verste fall kan gå et par uker før du fått tatt aborten. Særlig om du må ta operasjonen, da de må forsikre seg om at fosteret er inni livmoren osv.

Lykke til (?) videre med dette.

Gjest hønemor
Skrevet

Jeg var i samme situasjon som deg for 2 år siden. Tok medisinsk abort. Når du har født tidligere, er ikke det særlig smertefult. Som en mens +.Dro på sykehuset en mandag og fikk pillen som stanset utviklingen av fosteret. Den dagen og neste var kjip, det skal jeg ikke legge skjul på. Sørg for å ha god støtte i disse dagene. Dag tre var jeg tilbake på sykehuset og fikk noen vagiatorer/piller i vagina. Deretter var det bare å vente. Etter ca 6 timer var det hele over. Tiden etter var vanskelig, men med god støtte gikk det bra. Det var ikke spesiellt vondt. Hvis du bor på Østlandet kan du ta kontakt direkte med sykehuset for å avtale time. Undersøkelsen vil ikke bli foretatt før du er 6 uker på vei. Lykke til og klemmer fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...