Gå til innhold

Vaske bil hjemme med bare salo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan jeg klare meg med det av rengjøringsmiddel jeg har hjemma for å få vasket bilen?

Har ikke en krone å bruke på annet men vill gjerne vaske bilen idag :-)

Tips? Har aldrig prøvd dette her selv men kanskje noen andre som har?

Hva er best å bruke av det som er vanlig at ha hjemme?

Anonym poster: 9df315bbba278cbbcf122bd3152d1106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det grus og sand på bilen, selv bare ørsmå korn, risikerer du å ripe lakken opp på å stå der og pusse med fille..

Anonym poster: 581ef87787650241ebb8df144a8537f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det grus og sand på bilen, selv bare ørsmå korn, risikerer du å ripe lakken opp på å stå der og pusse med fille..

Anonym poster: 581ef87787650241ebb8df144a8537f9

Så hvordan går jeg frem da? :-)

Anonym poster: 9df315bbba278cbbcf122bd3152d1106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bedre å spørre naboen om ikke du kan låne litt avfettning og bilsjampo. Folk flest med bil (og gjerne ungdom) har det liggende.

Anonym poster: 0166049b471d55dff9872731d10f3317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg lakkerte en gammel BMW så anbefalte faktisk lakkereren Zalo, han sa at det samme middelet i Zaloen som gjorde at en ikke tørket ut hendene faktisk gjorde så en ikke tørket ut lakken. Det viktige her er vel å bruke mengder med vann og ren svamp for å ikke gni grusen rundt på lakken

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bruk Zalo! Det tørker ut lakken på bilen din. Da er det mye bedre å vente med å vaske bilen til du har råd til å kjøpe både avfetting, og bilshampoo.

Spray da hele bilen først godt med avfetting (ikke spyl den først, og stå i skyggen).

La det virke noen minutter og spyl grundig av. Så tar du varmt vann og blander med shampoo og en ren svamp.

Vask bilen stykkevis, og vask bilen ovenfra og ned, (f.eks tak og panser, så forskjerm og fordør) og spyl av. Slik fortsetter du. Bruk mye vann så du ikke gnir småstein og støv rundt på lakken. Skyll hele bilen en siste gang før du tørker den.

Anonym poster: 5012950754c4de18aea30090778c5545

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk Zalo! Det tørker ut lakken på bilen din. Da er det mye bedre å vente med å vaske bilen til du har råd til å kjøpe både avfetting, og bilshampoo.

Spray da hele bilen først godt med avfetting (ikke spyl den først, og stå i skyggen).

La det virke noen minutter og spyl grundig av. Så tar du varmt vann og blander med shampoo og en ren svamp.

Vask bilen stykkevis, og vask bilen ovenfra og ned, (f.eks tak og panser, så forskjerm og fordør) og spyl av. Slik fortsetter du. Bruk mye vann så du ikke gnir småstein og støv rundt på lakken. Skyll hele bilen en siste gang før du tørker den.

Anonym poster: 5012950754c4de18aea30090778c5545

Uff da, må nok være tålmodig da.

Takk før et veldigt godt og utfyllende svar!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, må nok være tålmodig da.

Takk før et veldigt godt og utfyllende svar!! :)

Har du en Best stasjon i nærheten? Jeg bruker alltid å fylle der, får da rabatt på nafmedlemskapet mitt + at de stempler hver gang jeg fyller bensin. Fullt stempelkort gir 100kr i rabatt på bilvask så jeg betaler bare 99kr pr børsteløs bilvask, passer for meg. :)

Anonym poster: 581ef87787650241ebb8df144a8537f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en Best stasjon i nærheten? Jeg bruker alltid å fylle der, får da rabatt på nafmedlemskapet mitt + at de stempler hver gang jeg fyller bensin. Fullt stempelkort gir 100kr i rabatt på bilvask så jeg betaler bare 99kr pr børsteløs bilvask, passer for meg. :)

Anonym poster: 581ef87787650241ebb8df144a8537f9

Nei, har ikke det... Nå må jeg også spare alle små kroner jeg har så jeg har råd med mat frem til pengene er inne på kontoen igjen. Har på sparekonto men det må jeg bruke på annet.

Var lenge siden jeg var tvunget til å tenke over hva jeg bruker penger på så dette er gøy at "lære seg" at leve rimeligere igjen. Kan ha nytte av det :P

Anonym poster: 9df315bbba278cbbcf122bd3152d1106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 30 kroner på å vaske bilen min på Statoil, selvvask :)

300kr før innvendig og utvendig handvask er bedre for bilen ;-) Dere har sikkert flere slike foretak der du bor også. Genialt egentligen :)

Anonym poster: 9df315bbba278cbbcf122bd3152d1106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri Zalo til bilvasken, det matter og ødelegger lakken. Bruk avfettingsspray først hvit bilen er skikkelig møkkete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nylonvask var helt ok i gamle dager når lakken var oljebasert. med dagens miljølakk på biler, så er det galskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...