Gå til innhold

Er jeg urimelig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Folk bor sammen med 3-4 barn som er felles og har de 100% og TS forventer å ha barnefri annenhver helg og syns at det er fælt at samboeren hennes får barna "mer" på besøk? (i praksis er det ikke mer, bare forskyving av uker, det blir ennå to uker i mnd) Jo jeg syns at det kan sammenlignes med de som bor sammen med felles barn. For er man sammen med noen som har barn fra før av så velger man å være stemor/far, man kan ikke forvente å ha minimalt med den andre sine barn å gjøre, da har man feil innstilling syns jeg og burde ikke være stemor/far.

Klart det vil bli en forandring å gå over til 14 dager men hvis det faktisk gjør ting bedre for barna og samboer (du har ikke sagt hva han ønsker) så syns jeg at du må gå med på det, så lenge samboer går med på det. Forandringen blir ikke kjempe stor da dere allerede nå har barna hans to uker i mnd. At dere da får en barnefri helg i måneden er jo supert, i forhold til de som har 1-2 ganger i halvåret.

Jeg har ikke barn selv så er ikke sjalu på din barnefrihet, men skjønner ikke at du ikke ser at det ikke er alle som har det sånn. Du er tydeligvis sjalu på din manns eks TS! Siden hun får mer barnefri, det er da ikke hennes feil at hennes samboer har voksne barn.

Anonym poster: 958827dd6629747439be600f637e7eb5

Jeg synes ikke det er fælt at de er her mer, for min del kunne de gjerne bodd her fast. Det som er greia er at det er best for oss alle synes jeg om vi har barna her felles helger (altså mine og hans samme helger). Vi er jo tross alt en familie, og da er det ikke naturlig å splitte oss i helgene mener jeg. Er heller ikke sjalu på eksen hans, men reagerer på at forslaget kommer fra henne, og ikke fra barna. De har en ordning med annenhver uke som fungerer bra. Jeg vet ikke hvorfor hun vil endre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig jeg er merket av en mor som tok valg utifra hva som passet henne best, og ikke hva som passet oss ungene best ;) Det jeg uansett ville få frem var at det er mer ro over å kunne være lengre tid hos en forelder. TS skriver ingenting om hvor gamle ungene til mannen hennes er, så hvorvidt akkurat dette med koffert er relevant vites ikke. Uansett koffert eller ei, så er det opprivende å flytte frem og tilbake sånn. Jeg skjønner jo at TS vil ha et ord med i saken, men jeg syns hun fokuserer litt vel mye på helger med barnefri.

Mulig jeg er litt sneversynt, men som skilsmissebarn får man virkelig føle på kroppen hvilke valg foreldrene tar. Syns ikke helger med barnefri skal være det avgjørende.

Jeg er skilsmissebarn selv, så vet litt om hvordan den situasjonen er. Beklager om det kom fram som om at jeg KUN var ute etter barnefri helger. Det er flere ting jeg tenker på, også det med at vi som ny familie blir splittet i helgene. Tror det er viktig for alle 4 barna at de også får være sammen og ikke bli delt.

Skrevet

Hjelper ikke mannen/samboeren din deg med barna dine? Jeg er kanskje bortskjemt, men mannen min gjør alt som en pappa gjør med mitt(vårt) barn selvom han ikke er biologisk far. Tror ikke jeg hadde orka å bo med en mann som ville ha ting så splittet at han ikke kunne tatt i et tak når jeg var sliten fordi det "ikke er hans barn"

Gjest Gjest
Skrevet

Barnefrie helger er et viktig gode for nyfamilier, og man skal tenke seg om før man går med på å halvere antall parforholdhelger.

Er det barna som vil gå over til 2-ukersperioder? Da bør man lytte til dem, og vurdere for og imot, men fortsatt med det i mente at også parforholdet er viktig for at disse barna på sikt har det best mulig. Det er ikke sikkert at det barna ønsker, alltid er deres beste, de voksne må se flere dimensjoner før de tar et valg.

Hvis det bare er mor som ønsker å bedre logistikken i sin egen hverdag, så må dere bare holde på eksisterende ordning.

AnonymBruker
Skrevet

Bor sammen med min kjæreste, jeg har 2 barn, han har 2 barn. Jeg har mine barn hele tiden foruten annenhver helg (sånn har det alltid vært). Han har sine annenhver uke, så vi har da annenhver helg sammen uten barn. Nå ønsker hans eks å endre slik at barna er hos oss 14 dager om gangen. Dvs at vi da har barn omtrent hele tiden, vi får 1 helg pr mnd uten barn. Mine barn vil da være her uten hans barn i helgene og omvendt. Jeg mener det er en dårlig løsning for oss alle. Først fordi vi som "ny" familie blir splittet i helgene, barna får ikke være sammen og så at vi ikke får noe særlig tid uten barn. Jeg tror det er viktig for at vårt forhold skal fungere. Hans eks er sammen med en mann med voksne barn, så hun vil da bli alene i 14 dager + 2 helger på rad (altså alene uten unger). Hun bryr seg lite om min situasjon, som da har barn omtrent hele tiden. Mine annenhver helger har vært hellige for meg hele tiden, det er den tiden jeg har kunnet "puste" ut. Nå blir jeg da sittende her med unger alle helger hele mnd foruten 1. Noen råd???

Anonym poster: e0283695537e98fb2f46fde2367a20e4

Unnskyld at jeg sier dette, og jeg gjør det ikke for å være frekk: Men hvorfor skulle hun bry seg om din situasjon? Hun skal ha sine barn i fokus, og arbeide for hva som er bra for hennes barn. Om dine helger er hellige for deg er ikke relevant for henne, det spiller ingen rolle, det er ikke noe å ta hensyn til. Det er ikke deg hun skal bry seg om, eller som er hennes ansvar.

Jeg synes ikke det er fælt at de er her mer, for min del kunne de gjerne bodd her fast. Det som er greia er at det er best for oss alle synes jeg om vi har barna her felles helger (altså mine og hans samme helger). Vi er jo tross alt en familie, og da er det ikke naturlig å splitte oss i helgene mener jeg. Er heller ikke sjalu på eksen hans, men reagerer på at forslaget kommer fra henne, og ikke fra barna. De har en ordning med annenhver uke som fungerer bra. Jeg vet ikke hvorfor hun vil endre.

Hvorfor det?

Kan du forestille deg følgende: Barna har snakket med moren om dette, og moren bestemmer seg for å ta opp dette med faren fordi at hun mener at det er de voksne som skal komme fra til en ordning, ikke barna.

Anonym poster: ce88bdab16e876a71d411ffea4c41bfa

• Liker 3
Gjest RockOn
Skrevet

To uker borte fra den ene foreldrene hele tiden? Synes ikke mannen det er litt lenge uten å se barna sine?

Skrevet

To uker borte fra den ene foreldrene hele tiden? Synes ikke mannen det er litt lenge uten å se barna sine?

Jo, det er jo også en greie her. Jeg ville ikke gått 14 dager uten å se mine barn....

Skrevet

Hjelper ikke mannen/samboeren din deg med barna dine? Jeg er kanskje bortskjemt, men mannen min gjør alt som en pappa gjør med mitt(vårt) barn selvom han ikke er biologisk far. Tror ikke jeg hadde orka å bo med en mann som ville ha ting så splittet at han ikke kunne tatt i et tak når jeg var sliten fordi det "ikke er hans barn"

Nei, vi har hvert vårt "område" når det gjelder barna.. så jeg tar meg av mine og han seg av sine. Er derfor jeg tviholder på "mine" helger...

AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi har hvert vårt "område" når det gjelder barna.. så jeg tar meg av mine og han seg av sine. Er derfor jeg tviholder på "mine" helger...

Vel, hva gnåler du om da? Du har jo barnefri uansett, når du likevel ikke har noe ansvar eller jobb med hans barn..

Anonym poster: 407125ae14655e82d78e676a9b97f11f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så egentlig er dere som to familier som leier samme hus? Dette høres ut til å kunne ende med mye dårlig stemning. Særlig hvis dere får felles barn. Min søster og svoger har det sånn, og det er jo helt bak mål.

Anonym poster: db501abe01e9684153df0c304da82258

AnonymBruker
Skrevet

Må først si at jeg ikke har lest hele tråden.

Det er en stor forskjell fra de som praktiserer 50/50, delt omsorg osv. Det er også en stor forskjell fra de som lever sammen som to foreldre.

Her blir forutsetningene endret. I mitt hode er det kun far som kan sette foten ned. Ikke TS selv om det blir trøbbel.

Jeg skjønner TS. Jeg har vært der med dine og mine barn. Vi hadde samme helg, men en av partnerene var villig til å bytte.

Tid alene for paret er utrolig viktig. Som par til dine og mine barn så er det viktig at paret får etablert noe som bare er deres. Ingen er tjent med at det nye forholdet skal gå føyken.

Anonym poster: 953caa9e389ef65a82aaf3af42977666

• Liker 1
Gjest Lilly
Skrevet

Beklager om dette bryter med illusjonen om den alltid lykkelige nyfamilien, men jeg bare spør:

Kam det tenkes at fars barn ønsker seg en helg iblant som faktisk bare er med FAR (og stemor), og ikke stesøsken? At selv om de ikke sier det til TS så kanskje de syns det er hyggelig med en helg med litt færre å fordele oppmerksomheten på?

Om jeg teller riktig vil jo dere gå inn i fire-ukers perioder med helger fordelt som følger:

- Helg med begge barn

- Helg med hans barn

- Helg med hennes barn

- Helg med barnefri

Syns det høres ut som en kjempefin fordeling med god variasjon

Skrevet

Meg, meg, meg, det er det som teller. Det er iallefall inntrykket mitt (av TS sitt førsteinnlegg). Den dagen vi fikk toukers-ordning hjemme, var jeg (skilsmissebarn) sjeleglad. Istedet for å leve i kofferten, så kunne jeg faktisk begynne å legge klærne mine i skapet, fordi jeg var lenge nok hos en forelder til at det var et poeng. Det blir en helt annen ro over situasjonen. Jeg klarte aldri å slappe ordentlig av da vi flyttet hver uke.

Barnefri er ingen menneskerett. Tenk litt på hva barna hans trenger. Om ikke du gjør det, så håper jeg virkelig mannen din gjør det.

Jeg ser helt klart at "to ukers turnus" vil oppleves bedre for barna. Har selv barn som har bodd annenhver uke hos meg og far. Opplever dem i dag som rastløse uten ro. Tror hele 50/50 ordningen burde endes.

En liten del avmeg forstår også ts... Det er utrolig deilig å kunne ha en kjæreste helg innimellom. Ingen menneskerett nei, men tror også barna er mest tjent med foreldre som får hentet seg litt inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...