Gå til innhold

Uforklarlige symptomer - hjelp?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har den siste tiden slitt med en vond korsrygg, vil si i ca 4 uker, men den har bare blitt verre og verre! Og nå har smerten spredd seg, det holder seg til høyre side av kroppen min men her er noen av smerteområdene mine:

1.Korsrygg

2.Høyre skulderblad

3.Nakken (høyre side)

4.Høyre arm, men stråling ned i fingrene...

5.Lysken

6.Lår

7.VELDIG vondt i legg og i akillelsen.

8.Mild hodepine

9.Hyppig vannlating (spesielt om natten)

10.Vondt i øret når jeg beveger nakken

11.Svettetokter om natten

12.To blå tånegler (uten å ha skadet dem)

De siste symptomene utenom nr 1 er kommet de siste dagene, og blir bare verre og verre. Det gjør vondt når jeg går, når jeg står, når jeg ligger å hviler på disse punktene.

Jeg var hos kiroprator i dag og han mente at problemene IKKE kom fra ryggen, og at dette var noe annet som ikke stemte og ikke var som det skulle. Han sa at hadde det ikke vært for at det var vinter så hadde han trodd det var Borreliose (Flåttbitt). Han ville jeg skulle kontakte fastelegen min (noe jeg har gjort, men fikk ikke time før i neste uke, ettersom når jeg bestilte timen så var det bare korsryggen som var problemet) Og at hvis smertene ble verre eller ikke avtok så måtte jeg kontakten legen med en gang.

Jeg aner virkelig ikke hva dette er, men burde jeg bekymre meg? Burde jeg ringe legen i morgen tidlig og få meg en time i morgen? Ettersom det har dukket opp flere symtomer? Og det gjør vondt?

Anonym poster: 678dea80e5dd9a952596ca568bcf15ec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har den siste tiden slitt med en vond korsrygg, vil si i ca 4 uker, men den har bare blitt verre og verre! Og nå har smerten spredd seg, det holder seg til høyre side av kroppen min men her er noen av smerteområdene mine:

1.Korsrygg

2.Høyre skulderblad

3.Nakken (høyre side)

5.Lysken

6.Lår

8.Mild hodepine

9.Hyppig vannlating (spesielt om natten)

11.Svettetokter om natten

12.To blå tånegler (uten å ha skadet dem)

De siste symptomene utenom nr 1 er kommet de siste dagene, og blir bare verre og verre. Det gjør vondt når jeg går, når jeg står, når jeg ligger å hviler på disse punktene.

Jeg var hos kiroprator i dag og han mente at problemene IKKE kom fra ryggen, og at dette var noe annet som ikke stemte og ikke var som det skulle. Han sa at hadde det ikke vært for at det var vinter så hadde han trodd det var Borreliose (Flåttbitt). Han ville jeg skulle kontakte fastelegen min (noe jeg har gjort, men fikk ikke time før i neste uke, ettersom når jeg bestilte timen så var det bare korsryggen som var problemet) Og at hvis smertene ble verre eller ikke avtok så måtte jeg kontakten legen med en gang.

Jeg aner virkelig ikke hva dette er, men burde jeg bekymre meg? Burde jeg ringe legen i morgen tidlig og få meg en time i morgen? Ettersom det har dukket opp flere symtomer? Og det gjør vondt?

Glemte å legge ved at jeg har også tannverk oppe og nede på høyre side!

AnonymBruker
Skrevet

Ring i morgen tidlig og be om en akuttime, du.

Anonym poster: 766e9992cdc84fecefc017679c474e89

Skrevet

Høres ut som noe rimlig alvorlig, så ville kontaktet legen fortløpende og funnet ut av det umiddelbart. Har hatt mye rart inkludert borrelia som jeg ikke gikk til legen med før jeg var nesten frisk, men da lå jeg bare strøken med 40+ i feber og vondt i kroppen.

KOM DEG TIL LEGEN ELLER LEGEVAKTEN, hvis neglene til og med har blitt blå uten grunn blinker ihvertfall alle mine faresignaler.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som noe rimlig alvorlig, så ville kontaktet legen fortløpende og funnet ut av det umiddelbart. Har hatt mye rart inkludert borrelia som jeg ikke gikk til legen med før jeg var nesten frisk, men da lå jeg bare strøken med 40+ i feber og vondt i kroppen.

KOM DEG TIL LEGEN ELLER LEGEVAKTEN, hvis neglene til og med har blitt blå uten grunn blinker ihvertfall alle mine faresignaler.

Fikk følelsen av at han kiropratoren mente dette også var noe alvorlig uten at han ville skremme meg.... :( Det er en liten stund siden neglene ble blåe det skjedde ikke i disse dagene, men for noen uker siden, og alle disse andre symptomene har kommet en etter en og blitt verre og verre....

Skrevet

Fikk følelsen av at han kiropratoren mente dette også var noe alvorlig uten at han ville skremme meg.... :( Det er en liten stund siden neglene ble blåe det skjedde ikke i disse dagene, men for noen uker siden, og alle disse andre symptomene har kommet en etter en og blitt verre og verre....

Få det sjekket ut, vet aldri hvor galt det er før man sjekker. Fikk Dengue feber etter besøk i karibien og gikk nesten en måned før jeg fikk sjekket ut hva det var siden jeg sku til andre siden av jorda i jungelen med begrenset legetilgang. Og med bare flaks hadde legen ei vennine som spesialiserte i eksotiske sykdommer, og med henne på telefon var det ingen tvil hva det var. Den sykdommen kalles populært for "broken bone fever" og ja det gjør at bokstavlig talt alle bein og ledd i kroppen kjennes ut som de er knukket eller knust på en eller annen måte. Får jeg det igjen så er det veldig veldig høy sjangse for å dø, og jeg som bare trodde jeg hadde feber og var litt ekstra sliten eller underernært :P

Så sjekk før det blir verre eller noe enda verre sku skje hvis det plutslig sku vise seg å være noe farlig...

Er en billig forsikring.

AnonymBruker
Skrevet

Få det sjekket ut, vet aldri hvor galt det er før man sjekker. Fikk Dengue feber etter besøk i karibien og gikk nesten en måned før jeg fikk sjekket ut hva det var siden jeg sku til andre siden av jorda i jungelen med begrenset legetilgang. Og med bare flaks hadde legen ei vennine som spesialiserte i eksotiske sykdommer, og med henne på telefon var det ingen tvil hva det var. Den sykdommen kalles populært for "broken bone fever" og ja det gjør at bokstavlig talt alle bein og ledd i kroppen kjennes ut som de er knukket eller knust på en eller annen måte. Får jeg det igjen så er det veldig veldig høy sjangse for å dø, og jeg som bare trodde jeg hadde feber og var litt ekstra sliten eller underernært :P

Så sjekk før det blir verre eller noe enda verre sku skje hvis det plutslig sku vise seg å være noe farlig...

Er en billig forsikring.

sant det du sier... Tror jeg skal ringe i morgen tidlig i hvertfall og høre om jeg burde ta turen innom eller ikke, slik at jeg er 100% sikker.... Bare føler meg som dum, så mange symptomer på en gang...

AnonymBruker
Skrevet

Men har ikke feber da, tok tempraturen i sted da var den 34.5 grader og tok den igjen nå da var den 33.8 grader... :/

AnonymBruker
Skrevet

Men har ikke feber da, tok tempraturen i sted da var den 34.5 grader og tok den igjen nå da var den 33.8 grader... :/

Ikke bry deg om temperaturen, kom deg til legen så fort som mulig i morgen.

Gjest Gjest
Skrevet

Er nok best å få en grundig sjekk på hva plagene er en å gå med smerter og usikkerhet.

Spesielt siden plagene kom på kort tid.

Har slike smerter selv (for uten blå negler)

Disse kan høre sammen

( Jeg har prolapser i ryggen, falsk isjas og irritasjoner + en del muskulært

Disse presser på nervene og gir stråling nedover lysk, lår og helt ned til ankelen.

Det kan gi svært så intense smerter. Enkelte perioder klarer jeg ikke gå.)

OBS Om det er prolaps og du får du problem med å komme deg på do (stort eller smått) kontakter du lege med en gang.

1.Korsrygg

5.Lysken

6.Lår

9.Hyppig vannlating (spesielt om natten) Kan også komme av nervøsitet

11.Svettetokter om natten Kan også komme av Overgangsalder eller nervøsitet

12.To blå tånegler (uten å ha skadet dem) Gammel skade du ikke husker. Blå negler kan komme etter en tid.

Disse kan også høre sammen med plager fra nakken. Stress, stivhet, muskulært eller skader i nakken. Med smerter i rygg og ben, påvirker dette også nakken siden en anstrenger seg mer og/eller går skjevt.

(Jeg har nakkeskader. Disse smertene er svært så vanlig med slike ting)

2.Høyre skulderblad

3.Nakken (høyre side)

8.Mild hodepine

Ble du verre av behandling hos kiropraktor, KAN det være en reaksjon etter behandlingen siden ting har blidt rørt på. Kiropraktorer er ikke så flinke på nevrologiske smerter, enkelte er totalt fraværende på slikt.

Ta en tur til legen og få en grundig undersøkelse. Hjelper forresten ikke bare med blodprøver på slike ting. En bør ha MR av mykdelene.

På meg vistes ikke noe på vanlig CT, rønken eller vanlig MR. Måtte til med MR for mykdelene både i nakke, rygg og hofte.

P.S nervøsitet og usikkerhet får muskulaturen til å stramme seg, det gir mer smerter.

Mens du venter på legetime. Ikke masser, trykk og gnu i de områder som gjør vondt, det kan trigge til mer smerter. Prøv heller med enten varme eller kuldepute. Grunnen til at jeg sier både og er at det er ganske individuelt om det er varme eller kulde som virker best. Er det mest muskulært virker varme best, men er det mest irritasjoner er kulde best.

AnonymBruker
Skrevet

Men herregud a.. Kontakt legen! Ingen her kan fortelle deg akkurat hva som er galt!

Anonym poster: 43a4f01f8d21789e5219ad6cd904cb56

Gjest Gjest
Skrevet

Enten er det noe riv ruskende galt med termometeret, eller så er det noe riv ruskende galt med deg! Dette er temperaturer innenfor spekteret nedkjølning, og IKKE noe en skal ha hjemme i en normal stue.

Ring legevakt, og om du har noen du kan be om å være med deg, ring de. Nå.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke vær hos legen enda, for jeg følte meg litt bedre, men nå er jeg plutselig verre....

Jeg var på toalettet i sted og da kom det masse blod ut fra endetarmen, så nå begynner jeg virkelig å bekymre meg... Skal ringe med en gang i morgen å høre med legen.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ikke vente til i morgen - du må jo ringe legevakt, og/eller ringe 113! Kommer det masse blod ut av endetarmen, i tillegg til alle de andre symptomene dine, så er det jo noe alvorlig galt, menneske!

Anonym poster: 2c64a075939dcea9b820f5cc5e2b1a41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ikke vente til i morgen - du må jo ringe legevakt, og/eller ringe 113! Kommer det masse blod ut av endetarmen, i tillegg til alle de andre symptomene dine, så er det jo noe alvorlig galt, menneske!

Anonym poster: 2c64a075939dcea9b820f5cc5e2b1a41

ok :-/

AnonymBruker
Skrevet

Kan du forklare litt nærmere hvorfor du ikke har gått til legen? Har du generell legeangst, eller er du redd for å få en dårlig beskjed? Det er noe som skurrer når du går rundt med alle disse symptomene uten å oppsøke hjelp for dem.

AnonymBruker
Skrevet

Kan du forklare litt nærmere hvorfor du ikke har gått til legen? Har du generell legeangst, eller er du redd for å få en dårlig beskjed? Det er noe som skurrer når du går rundt med alle disse symptomene uten å oppsøke hjelp for dem.

For det begynt med bare ryggplager, og gikk dermed til kiroprakter mens jeg ventet på å få time hos fastlegen etter dette har alle de andre symptomene dukket opp. Og akkurat nå har jeg vært bort reist i helgen og har ikke følt at jeg kan gå på legevakten.

Men ettersom ting blir verre og ikke bedre skjønner jeg jo at jeg burde ha gått til legen tidligere og at jeg bør ringe med en gang i morgen tidlig....

Gjest Lille-pus
Skrevet

Kjære anonyme trådstarter,

Jeg stenger tråden din nå, og ber deg instendig om å oppsøke lege.

Råd du får i denne tråden kan ikke KG stå inne for da vi ikke har kunnskap om den enkelte brukers kompetanse innen medisin, og enklete råd du kunne komme til å få kunne være skadelige for deg.

De råd du har fått i denne tråden har vesentlig vært anmodninger om å oppsøke lege.

Disse rådene bør du ta deg ad notam og følge.

Med de beste ønsker om bedring.

Lille-pus, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...