Gå til innhold

Mor- og dattertur - trenger tips til destinasjon!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Mamma runder straks 50 år og jeg har lyst til å gi henne en reise i gave, siden vi aldri har fått vært på en ordentlig mor- og dattertur!

Jeg er forøvrig 21, og studerer - så veldig dyrt skal det ikke være.

Har noen tips til noen steder i Europa vi kan reise, hvor det ikke er så altfor dyrt verken å reise eller leve? Vi ønsker litt av hvert; litt å se på, litt god mat og litt shopping! Tenker å reise i juni/juli en gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For å gå på pris så vil jeg anbefale deg å melde deg på nyhetbrev/ ukens kupp på Apollo, Star Tour og Ving.

Da får du mail en gang i uken og her kan man få gode tilbud. F.eks, i mai i fjor fikk vi en uke på Rhodos, fly og hotell for 2000 pr. Pers. Også i juni kan man få gode tilbud.

Så ville jeg gjøre det samme med norwegian og sas. Da får du kampanjer og billigbilletter på mail og det samme med booking.com og hotels. Com. Her er det ofte hoteller med rabatter.

Så ville jeg fulgt nøye med og når det kommer et tilbud som er fristende så er det bare å slå til.

Av steder som er rimelige å være så er vel land i østeuropa ( polen, litauen, tsjekkoslovakia, osv. ) gode på det. Også Tyrkia og Bulgaria er billige land å reise til.

En annen ide er å sjekk ut DFDS seaways fra oslo til København. Det er ofte rimelige turer dit og båtturen over samt 7 timer i københavn kan jo være en koselig tur. Kan bl.a besøke tivoli og ta en omvisningstur med buss om man vil.

Eller et 2 døgn cruise til Kiel med en av Color Lines fine båter.

Dette er begge to litt kortere turer da men nå kommer jeg bare opp med forskjellige forslag som jeg kan komme på.

Endret av caroprins
Skrevet

Hva med Praha? :) Likte meg veldig godt der og var ganske billig! :)

Hvis ikke er jo Stockholm alltid en vinner. Norwegian har tilbud på Oslo-Stockholm om dagen hvertfall! :)

Skrevet

Edinburgh, verdens beste by :hjerte:

Skrevet

Spørs hvor rimelig det skal være, men fly, hotell og mat&drikke er jo rimelig i østre del av Europa (Krakow, Budapest, Riga, Tallin, Praha, Bratislava).

Norwegian begynner å fly til Liverpool nå, der er det ganske rimelige hoteller, veldig bra shopping og helt nyoppusset, rent og flott sentrum. Dere kan gå til alt i sentrum, noe som er kjekt når man bare har noen få dager. Dublin og Edinburgh er andre alternativ.

Ellers synes jeg jo at Paris og jentetur hører sammen

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har strengt tatt ikke reist enda, men bestilte nylig en tur til Krakow for to og betalte ca 5000 kroner for fly og sentralt hotell i ei uke i juni. Veldig fornøyd med det :)

Anonym poster: 766a77a22a3c6cde4026283d6670ab68

Skrevet

Ser at Norwegian har rimelige billetter til Berlin

Skrevet

Mamma og jeg var nettopp i Istanbul og det var helt fantastisk! Rimelig og bra å fly med Turkish Airways, og hotell og mat er rimelig også. Og så mye å se og oppleve, da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...