Gå til innhold

Illeluktende smygere

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jaaa.. Får vel bare legge ut om problemet, enkelt og greit.

For det første: har lest litt rundt på forumet angående luftplager, og sett en del tips til matvarer man burde kutte ut for å minske luftproduksjonen, men det er altså ikke det som er hovedproblemet. Jeg vet selv at jeg i perioder ikke spiser noe særlig sunt, og det er jo greit nok -det blir det luft av, er klar over dét.

Men, problemet er, som tittelen antyder, veldig illeluktende smygere. Altså, ikke de helt store brakerne som presser seg frem, men de litt små, skumle som du liksom kjenner fysisk at kommer til å stinke.

Sorry ordbruken her, men mer delikat får jeg det ikke til å bli..

Problemet har vart noen uker nå, og jeg har tenkt på om det kanskje kan være noe med bakteriefloraen? Noe som ligger igjen og skaper den dårlige lukta? Tenkt litt på å kanskje prøve en detox-kur (f.eks. te), for å se om det hjelper. Andre som har noen erfaringer de kan dele rundt dette?

Anonym poster: 0bed2ac4537b0d4a6d14cc61208d68be

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slipper noen for jævlig stinkende fiser hvis jeg spiser sukker eller mye karbohydrater.

Anonym poster: 45cf330e5c9509105ed3b6951a3ee6b9

Skrevet

Akkurat hva som gjør nettopp deg råtten i magen kan være individuelt. Det som er sikkert er at såkalt "detox" ikke vil hjelpe det skapte grann. Du får selvsagt mindre luft i systemet hvis du bare inntar flytende føde en stund, men det er INGEN giftstoffer som forsvinner med såkalt "detox"-kur som kroppen ikke klarer å kvitte seg med til vanlig også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I forhold til detox tenkte jeg på om det kanskje lå igjen "rester" i tarmen som ble med ut i avføringen, og kanskje det kunne hjelpe. Hmm. Har prøvd å lese litt rundt nå, og ser at jeg kanskje må prøve å kutte ut gluten. Ser liksom ingen andre helt klare sammenhenger, for jeg har spist variert.

Dette begynner å bli så ekkelt og ubehagelig at jeg nesten ikke orker å ha samboeren i senga lenger. Lukten er så ille at jeg nesten ikke takler den selv, og det er jo enda verre for ham..

Fortsetter med Biola hver dag, og håper at det er et bakterieproblem og ikke en intoleranse. Men jeg blir seriøst sprø. Holdt på som et uvær i går kveld, og den fæle lukte legger seg som et teppe i rommet, og stinker lenge etterpå. Også fortsatte det hele natta og utover morgenen, sukk..

Anonym poster: 0bed2ac4537b0d4a6d14cc61208d68be

Skrevet

Laktoseintoleranse? Siden du plages så veldig ville jeg tatt en tur til legen :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er med andre vegetarianere, men mine fiser lukter som regel aldri noe i forhold til mine kjøttetende venners promper :fnise:

Anonym poster: 8f485488591e65881cc98cbce1ba2688

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...