Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest alven
Skrevet

Hei.

Jeg skal til Roma og levere en hund, og hjem igjen samme dag, dvs at jeg er ikke ute av landet i 24 timer, men jeg tenkte at jeg skulle ta med meg noen vinflasker, men kan jeg ta med det å fortolle det , eller er det ikke lov?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lov. Det er mange som brenner seg på dette. Enten vet de ikke om det, eller så gir de blaffen. Dyrt blir det uansett om du blir tatt.

Anonym poster: 886850618dbf5021faa323c5498c43c1

• Liker 1
Skrevet

Hei.

Jeg skal til Roma og levere en hund, og hjem igjen samme dag, dvs at jeg er ikke ute av landet i 24 timer, men jeg tenkte at jeg skulle ta med meg noen vinflasker, men kan jeg ta med det å fortolle det , eller er det ikke lov?

Det AB svarer deg er kun delevis rett. Hvis du tenker å kjøpe vin på Tax Free så har du ikke anledning til det. Men hvis du kjøper vin i en vanlig butikk. Så har du lov til å ha med kvoten tilbake til Norge. Men problemet da blir jo å ta det med på flyet.

Skrevet

Dette er en teoretisk problemstilling. Har du bare med kvota, blir det garantert ikke noe sak ut av det. Tror dere tollerne har tid til å sjekke om man har vært ute av landet i mer enn 24 timer.

Skrevet

Her er det flere som blander samme ulike regelverk. Bra du er bevisst på 24 timers reglen, jeg setter alltid pris på personer som er opptatt av å følge norsk lov selv om risikoen for å bli tatt er lav.

Selvfølgelig kan du kjøpe og fortolle inn i landet. Jeg har bestilt vin fra utlandet noen ganger, ikke noe problem det så lenge du fortoller det korrekt inn i landet. Det å ta det med selv bør jo ikke utgjøre noen forskjell?

Jeg har også sendt vin i koffert mange ganger. Bruk en hard skallkoffert og sørg for at alt ligger godt innpakket og kompakt.

• Liker 1
Skrevet

Dette er en teoretisk problemstilling. Har du bare med kvota, blir det garantert ikke noe sak ut av det. Tror dere tollerne har tid til å sjekke om man har vært ute av landet i mer enn 24 timer.

Vel det er din oppgave og bevise at du har handlet rett. Så de kan kreve at du enten fremlegger bilett som viser at du har vært ute av Norge i mer enn 24 timer. Eller fremlegge kvitering på at vinen er kjøpt i en vanlig butikk og ikke på taxfree.

• Liker 1
Skrevet

Vel det er din oppgave og bevise at du har handlet rett. Så de kan kreve at du enten fremlegger bilett som viser at du har vært ute av Norge i mer enn 24 timer. Eller fremlegge kvitering på at vinen er kjøpt i en vanlig butikk og ikke på taxfree.

Jeg er fullstendig klar over det, men tollerne spørnormat ikke hvor lenge du har vært ute. I tillegg er det svært sjelden man blir stoppet i det hele tatt. Derfor en teoretisk problemstilling.

Skrevet

Jeg er fullstendig klar over det, men tollerne spørnormat ikke hvor lenge du har vært ute. I tillegg er det svært sjelden man blir stoppet i det hele tatt. Derfor en teoretisk problemstilling.

Nåja har blitt stoppet av tollere flere ganger. Har rett nok ikke blitt spurt om hvor lenge jeg har vært ute av landet, Da jeg ikke handler taxfree. Men vet om folk som er blitt bedt om å bekrefte lengde på opphold/innkjøp av varer. Så det skjer selv om det ikke skjer bestandig.

Gjest alven
Skrevet

Det går altså ikke ann å kjøpe det i taxfree og fortolle det?

Gjest alven
Skrevet

Taxfree på flyplassen ligger jo ved inngangen etter sikkerhetskontrollen i roma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...