Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2004 #1 Del Skrevet 29. mars 2004 .. barnefamilier.småbarnsfamilier. nybakte foreldre.vordene foreldre. sorry, jeg er møkklei av å høre på dere. Jeg og mine venner(?) er i etableringsalderen. det dukker opp unger i øst og vest, man flytter inn i rekkehus her og der. Misforstå meg rett, det er kjekt det. koselig,sånn det skal være. men, hvorfor er det så mange som blir totalt hjernevasket??? jeg og min kjære var i et besøk i helgen, med endel av mine venner. de fleste har barn i varierende alder fra 1 til 9 år. og det var stort sett dem man snakket om. Jens gjorde ditt og jonas gjorde datt. klart man skal få snakke om barna sine, men please; ikke sammenhengende en hel kveld,var innom andre teamer, men da kom det alltid en eller annen kommentar: "oi, det minner meg om den gang anna gjorde sånn og sånn"... hjelp, sier jeg bare. og på toppen av det hele klager dere over at "vi mister kontakten???" sett det litt på spissen da (jadda jadda, barn er det største man kan oppleve i llivet og yadda yadda..) men tenk om vi barnløse snakket KUN om stueplantene våre?? hvordan vi vannet dem, gjødslet dem, hvordan de spirte og grodde? hvor utrolig kjedelig blir ikke det i lengden? Vel, sorry. jeg melder meg ut. barn er nok fantastisk å få, men hvorfor tror dere det er så interessant for meg å vite hvor mange ganger turid bæsjet? jeg og kan bæsje, skal jeg fortelle hvordan det foregår??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 29. mars 2004 #2 Del Skrevet 29. mars 2004 Godt du ikke har barn, du som er et selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 29. mars 2004 #3 Del Skrevet 29. mars 2004 Hehe..er litt enig jeg. Kan bli mye til tider. Men husk at det kommer dager etter dette. Alt som er nytt er altoppslukende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 29. mars 2004 #4 Del Skrevet 29. mars 2004 Godt du ikke har barn' date=' du som er et selv.[/quote'] det var da en uventet umoden kommentar fra deg tuji! uansett hvilket tema det er snakk om, så er det vel litt kjedelig å ikke få samtalen vekk fra et tema man selv ikke er så interessert i.. det er OK å bli frustrert over det.. det betyr ikke at du er et fælt menneske eller at du hater barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 29. mars 2004 #5 Del Skrevet 29. mars 2004 Meningene bak innlegget er helt greie, det er måten det blir skrevet på jeg reagerer på. Derfor svarer jeg med en tilsvarende umoden kommentar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 29. mars 2004 #6 Del Skrevet 29. mars 2004 Meningene bak innlegget er helt greie' date=' det er måten det blir skrevet på jeg reagerer på.[/quote'] hva var det du reagerte så på at du syntes et personangrep var akseptabelt? ærlig talt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 29. mars 2004 #7 Del Skrevet 29. mars 2004 Jeg reagerer for eksempel på overskriften, som oser av forakt. Men jeg har ingen problemer med å trekke det tilbake hvis du syntes det var så fælt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 29. mars 2004 #8 Del Skrevet 29. mars 2004 Jeg reagerer for eksempel på overskriften, som oser av forakt. Men jeg har ingen problemer med å trekke det tilbake hvis du syntes det var så fælt. Poenget mitt er at det hjelper jo lite med forakt tilbake.. Jeg ser jo også at hovedinnlegget er noe.. hmmm.. hva skal jeg kalle det.. Men jeg antar at det er skrevet i av en person i en noe frustrert sinnstilstand. Personen som skrev det har trolig behov for å "lette på trykket".. Derfor synes jeg at vi skal ta "tonen" med en klype salt og si "fint at du får ut litt frustrasjon, jeg vet hvordan du har det".. Jeg forstår nemlig ikke hva godt som skal komme av å "angripe" tilbake eller svare med forakt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 29. mars 2004 #9 Del Skrevet 29. mars 2004 Det var ikke ment å være et sint innlegg. Jeg skrev litt i spøk, for å svare med samme tone, men ser at det kan misforstås. Samtidig vil jeg understreke at slike innlegg irriterer meg, fordi de viser mangel på forståelse av at andre er i en annen livssituasjon. Å hate alle småbarnsforeldre av den grunn er jo ganske sterkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 29. mars 2004 #10 Del Skrevet 29. mars 2004 Jeg er faktisk helt enig med trådstarteren jeg.. Det kan bli for mye av det gode. Det finnes grenser for hvor interessant andres unger er.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicia Skrevet 29. mars 2004 #11 Del Skrevet 29. mars 2004 Jeg er enige i hovedtrekkene til gjest's meninger, selv om de var satt endel på spissen. Vi er i samme båt i venneflokken vår. De fleste er har, skal ha eller er i planleggingsfasen til å få barn. Selv har vi ennå ikke fått barn, men ser frem til å få det og vi gleder oss til den dagen det skjer. Men nettop det gjest nevner er noe som har overveldet oss veldig det siste året. Uansett i hvilke sammenhenger vi møter vennene vår i, så er det barn som opptar størsteparten av samtalen. Å nyte en bedre middag mens vi får utbrodert avføringsmønsteret til våre venners avkom (har skjedd...) tviler jeg noengang kommer til å bli husket som sjarmerende. Vi og våre venner har alltid hatt mye å snakke om, livlige, interessante samtaler, men nå i det siste: barn. barn.barn.barn.barn. Jeg har full forståelse for at man snakker om barna sine, de opptar livet på en helt ny måte, anderledes enn hva noe annet har gjort før og det er en stor greie! Jeg forstår det. Men hvor er det filteret som forteller småbarnsforeldre at "Nå har du snakket om lille Junior i 2 timer i strekk - kansje på tide å åpne for andre samtaleemner?" Det er ordentlig vanskelig å holde en samtale gående når hver eneste setning får den stolte forelder til å utbryte "Det minner meg om den søteste tingen junior gjorde i går!" eller "Når du sier det så minner det meg om noe som Junior nesten sa i går!" Når det er sagt, så kjenner jeg flere som er istand til å føre normale samtaler, selv etter fødselsen ( ), mens andre "tar helt av". Akkkurat nå kjente jeg at det var godt å komme med et lite "hjertesukk" over de som "tar helt av". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 29. mars 2004 #12 Del Skrevet 29. mars 2004 Samtidig vil jeg understreke at slike innlegg irriterer meg' date=' fordi de viser mangel på forståelse av at andre er i en annen livssituasjon.[/quote']. jeg vil påstå at det er småbarnsforeldrene innlegget refererer til som har problemer med å forstå at andre er i en annen livsituasjon enn dem.. hovedinnleggforfatteren klaget ikke over at de snakket om sin livsituasjon, men over at de BARE ville snakke om det som var knyttet til nettopp deres situasjon, uavhenging av hva motparten ville snakke om ja, men hvem har snakket om å hate?? (det kan jeg ikke se her i alle fall!) du påstår vel ikke at "er så lei" = "hater" ? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 29. mars 2004 #13 Del Skrevet 29. mars 2004 Kan man ikke gjøre dem oppmerksom -gjerne på en litt humoristisk måte- på at de snakker vel mye om gullungen? Dette gjelder forresten ikke bare småbarnsforeldre, men også folk som skal gifte seg, eller gutter som er i militæret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 29. mars 2004 #14 Del Skrevet 29. mars 2004 ja, men hvem har snakket om å hate?? (det kan jeg ikke se her i alle fall!) du påstår vel ikke at "er så lei" = "hater" ? :o Se overskriften... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 29. mars 2004 #15 Del Skrevet 29. mars 2004 Kan man ikke gjøre dem oppmerksom -gjerne på en litt humoristisk måte- på at de snakker vel mye om gullungen?. Det virker som de har forsøkt kontinuerlig gjennom et helt besøk å skifte samtale-emne.. Og dersom man skulle si rett ut at man gjerne vil snakke litt mindre om "gullungen".. ? Sett i lys av f.eks din reaksjon på dette innlegget, så tror jeg lite godt hadde kommet ut av det.. Dette gjelder forresten ikke bare småbarnsforeldre' date=' men også folk som skal gifte seg, eller gutter som er i militæret.[/quote'] det er så.. militærperioden og bryllupsforberedelsesperioden går også over.. mens småbarnsperioden kan vare og rekke.. og om ikke småbarnsforeldre, så er man jo foredre for resten av livet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 29. mars 2004 #16 Del Skrevet 29. mars 2004 Se overskriften... ?? ja, i overskriften står det; "gud, så lei jeg er av dere" så jeg sier igjen; du mener vel ikke at "jeg er så lei av dere" = "jeg hater dere"??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille mor Skrevet 29. mars 2004 #17 Del Skrevet 29. mars 2004 Kan igrunn forstå din frustrasjon. Har det slik selv til tider, selv om jeg har barn. Utrolig hvordan en nybakt mor tror at det er spennende å høre hvor mange ml. melk nurket drakk i dag, og at barnet gulpet tre ganger. Osv. selvfølgelig er dette kjedelig for deg, dette er milevis fra din hverdag. I min venninne-gjeng er det 1 av 9 som ikke har barn, og hun er flink til å si ifra når det er nok barne prat. Og det respekterer vi, hun er selvfølgelig høflig da dette dreier seg om hele livet for enkelte. Mitt råd er å fortelle om din hverdag, alt det spennende du gjør, skal love deg at deg fenger. Voksen-ting er noe som blir nedprioritert i småbarnshjem, men vi slutter ikke å synes at det er spennende for det, har bare flyttet litt på fokus. Men vi kommer tilbake, og hvem vet kanskje det er da du trenger å dele erfaringer. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicia Skrevet 29. mars 2004 #18 Del Skrevet 29. mars 2004 Mitt råd er å fortelle om din hverdag' date=' alt det spennende du gjør, skal love deg at deg fenger. [/quote'] Jeg har forsøkt dette blant 4 jenter som satt der med hver sin baby og smilte hemmelighetsfullt til hverandre, sukket henført og smilte "Gud - er det ikke deilig å slippe å tenke på slike ting?" Det er da man gir opp og venter til de kommer ut av "barne-koma" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 29. mars 2004 #19 Del Skrevet 29. mars 2004 ?? ja, i overskriften står det; "gud, så lei jeg er av dere" så jeg sier igjen; du mener vel ikke at "jeg er så lei av dere" = "jeg hater dere"??? Jeg var sikker på at det sto "Gud, som jeg hater dere...", ikke "jeg er så lei av dere". Enten er overskriften forandret, eller så tok jeg feil. Det er vel ikke hovedpoenget i diskusjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 29. mars 2004 #20 Del Skrevet 29. mars 2004 Jeg var sikker på at det sto "Gud' date=' som jeg hater dere...", ikke "jeg er så lei av dere". Enten er overskriften forandret, eller så tok jeg feil. Det er vel ikke hovedpoenget i diskusjonen.[/quote'] det var da du som gjorde et poeng av at det var for ille at hovedinnleggforfatteren "hatet alle småbarnsforeldre" bare å kommentere det du mener er hoevedpoenget i diskusjonen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå