AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #1 Skrevet 3. april 2013 Hei, Dere som sliter med ulike ting og har gått eller enda går til psykolog, hvor lang tid tok dere før dere merket at det hjalp og ting ble bedre? Hvordan vet man at det hjelper? Noen som har slutta fordi det har vært bortkasta? Jeg begynte i januar, og merker at jeg synes det er litt ork å dra dit. Føler det fort blir mye overfladisk snakk. Foreløpig har vi snakka en del om ting i barndommen, jeg har fortalt litt om hvordan jeg sliter sosialt (tanker om meg selv) Hvordan det henger sammen med oppvekst osv. Også en del om hvordan jeg kan planlegge for å fungere bedre i hverdagen, små grep jeg kan ta. Synes jeg foreløpig har fått veldig lite ut av det. Det jeg har fortalt og vi har snakke om kunne jeg fått like mye ut av å diskutere med en nær venn. Er det litt for tidlig å tenke at det ikke hjelper? Føler meg på mange måter like langt nede som før, og vurderer å slutte å gå dit... Anonym poster: 5a7ac84692aef7a792e3d2d672d382e4
Gjest Vevila Skrevet 3. april 2013 #2 Skrevet 3. april 2013 Hva med å ta opp dette med psykologen? Evt kan det hjelpe å skifte, kjemi har mye å si vil jeg tro. Nå skal det sies at jeg ikke har fått noe ut av mine psykologtimer heller
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #3 Skrevet 3. april 2013 Vet ikke om det er det at vi har dårlig kjemi heller. Jeg synes det er ganske vanskelig å åpne meg for nye folk, så trenger litt tid til det uansett tror jeg. Men føler psykologen vet veldig lite om meg da, ikke noen store og dype hemmeligheter. Skal ikke psykologer vite litt sånt man ikke ville fortalt om til andre? Veldig overfladisk foreløpis, føles litt rart. Vet ikke helt hvordan vi skal komme inn på sånne ting heller. Vanskelig når man er helt ny på dette og ikke vet hva som er normalt eller ikke. TS Anonym poster: 5a7ac84692aef7a792e3d2d672d382e4
Gjest Vevila Skrevet 3. april 2013 #4 Skrevet 3. april 2013 Da ville jeg nok tatt tiden til hjelp, og fortalt psykologen at du sliter litt med å åpne deg. For meg tok det et år før psykologen sa at han hadde "fått noe ut av meg", så jeg tror ikke det er uvanlig med overfladisk pjatt noen mnder.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #5 Skrevet 3. april 2013 Den første tiden er ork, det tok ca ett år før jeg kunne se forbedringer og skjønne at jeg hadde godt av det. Det viktigste er å legge alle kortene på bordet, er det noe man syns skurrer så bør man ta det opp med en gang. Da lærer psykologen lettere å kjenne deg og dine reaksjoner, og du får fortere bedre utbytte av timene. Det er også vanlig at ting blir værre i begynnelsen hos psykolog, bare hold ut litt til Anonym poster: 69cf62de1f731b9ceb2c4e1524d5f951
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #6 Skrevet 3. april 2013 Takk for svar! Da skal jeg holde ut en stund til hvertfall Uansett verdt forsøket! TS Anonym poster: 5a7ac84692aef7a792e3d2d672d382e4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå