Gå til innhold

Hvor interessant tror du ditt bryllupe er for andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter diverse diskusjoner her inne, som gjelder alt fra, om bilde av brudepar til forlovere er interessant eller uinteressant gave, til hva man kreve av gjestene(att de skal ta seg fri, betale "inngangspenger" etc....lurer jeg,

Hvor interessert tror du egentlig att menneskene rundt deg er i ditt bryllup?

Var på hyttetur forrige helg sammen med 10 venninner, og bryllupet mitt, som er om under en måned ble ikke nevnt.

Skjønner att det er ganske uinteressant tema for andre enn akkuratt folk som skal gifte seg.

Eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er faktisk ikke så kjempeinteressant for andre, men det er lett å tro det når man selv ikke tenker på annet. For dem er det bare nok et bryllup. Klart det blir koselig å være i bryllupet, men å høre om forberedelsene er ikke så interessant.

Skrevet

Klart bryllupet er ganske uinteressant for de aller fleste! Ihvertfall de som ikke står oss nærme! Når jeg er sammen med mine venninner snakker vi lite om bryllupet, og det er helt ok. HVis de ikke hadde nevnt det i det hele tatt, hadde jeg kanskje blitt litt lei meg. Tross alt er det en veldig stor ting for meg ihvertfall!

Jeg snakker ikke så mye om bryllupet tror jeg, og hvis jeg gjør det er det kun for å fortelle "interessante" ting..Ikke for å fortelle hvilken farge det er på serviettene, eller hvilken etasje man skal skjære i først etc! Man må vel kanskje bruke litt sunn fornuft for hvor grensen går for hva som er interessant eller ikke!

Skrevet

Men man kan da ikke bli lei seg om de ikke nevner det hver gang?Jeg forlovet meg for snart 10 måneder siden, og kan da ikke forvente att hver eneste gang jeg møter vennene mine må de nevne bryllupet??

Jeg er også glad for att bryllupet ikke "krever"noe av gjestene i form av fridager, betaling i baren etc...

Det blir så mange bryllup denne sommeren att folk syns det blir mye.

Gjest Myumi
Skrevet

Sommeren 2005 blir ett skikkelig bryllupsrush for meg også. I Juli måned skal jeg i 3 brylluper og 2 stk. i August.

Skrevet

Det som er interessant for andre er hvordan festen blir. Som gjest i et bryllup synes jeg selv det er irriterende hvis festen stadig blir avbrutt av alskens påfunn som strengt tatt bare er morsomt for brudeparet. Det er helt ok å ha en "egotripp" den dagen og feire seg selv men man bør ta hensyn til det faktum at det er stemningen under festen som setter seg i minnet til gjestene, ikke hvilken knute man har brukt på ringputa, om brudepikekjolene er rum pink eller gammelrosa, om man skjærer bryllupskaka i 1, eller 3. etasje, eller om det er hvite eller elfenbenshvite lys på middagsbordet.

Om man virkelig ønsker å gjøre bryllupet uinteressant for andre, kan man snakke det ihjel på forhånd.

Så nei, jeg tror ikke mitt bryllup som anledning er så interessant for andre. Derimot tror jeg festen, det å møtes en sjelden gang, er interessant for flere.

Skrevet

Det er mulig at vennene mine er unormale, men de spør alltid om hvordan dert går med bryllupsplanleggingen. Det er nesten litt kjedelig for meg, for ofte har jeg ikke noe nytt å fortelle! Men det er veldig hyggelig at de spør.

Skrevet

Ja, det forbauser meg hvor viktig folk tror deres bryllup er for andre. Og det gjelder ikke bare det å snakke om bryllupet i forkant, men også andre ting. Som gjest bryr jeg meg ikke om fargen på serviettene, hva slags mønster det er på tallerkenen, om det er hjertefrimerker eller båtfrimerker på innbydelsene og spesielt ikke om de er stemplet Valentine's Day eller ikke. Ikke engang om min beste venninne giftet seg ville jeg være interessert i å ha en video av bryllupet i etterkant, jeg synes faktisk det er ganske arrogant å tro at "vilt fremmede mennesker" ville ønske å se deres bryllup igjen og igjen på video. Og kun for min egen familie eller beste venninne ville jeg betalt flere tusen kroner og tatt ekstra fridager for å reise til bryllupet.

Skrevet
....Skjønner att det er ganske uinteressant tema for andre enn akkuratt folk som skal gifte seg.

Eller?

...både og!! Jeg opplever at venner/familie/etc er mer nysgjerrig på "hvordan det går". Det begynner jeg bli litt lei av å svare på....men, for all del; det er veldig hyggelig at folk er interessert.

MEN - med det sagt; venner/familie/etc snakker eller spør meg nå ikke HELE tiden da..... Tror jeg har blitt spylei sjøl da...... (faktisk så er jeg bittelitt "lei" og ser no litt fram til å bli "godt gift")

Skrevet
Men man kan da ikke bli lei seg om de ikke nevner det hver gang?Jeg forlovet meg for snart 10 måneder siden, og kan da ikke forvente att hver eneste gang jeg møter vennene mine må de nevne bryllupet??

Jeg er også glad for att bryllupet ikke "krever"noe av gjestene i form av fridager, betaling i baren etc...

Det blir så mange bryllup denne sommeren att folk syns det blir mye.

Nå møter ikke jeg vennene mine så ofte som deg kanskje. Derfor blir det naturlig å snakke LITT om det de få gangene vi treffes!

Gjest Madley
Skrevet

Det er interessant fordi vi er to jenter som skal inngå partnerskap. Derfor spør og graver folk en del. Men når de skjønner at det blir ganske likt et vanlig bryllup så roer det seg.

Synes det er greit å slippe å legge ut i det vide og brede jeg. Har ingen interesse av å skravle bryllup med gud og enhverman. Gjør det her inne jeg..hehe

Skrevet
.....Gjør det her inne jeg..hehe

Det er fornuftig det!!! :wink:

Gjest Fighter
Skrevet

Bortsett fra til min forlover og en venninne som nettopp har gifta seg prata jeg bare bryllup om folk spurte. Jeg syntes av og til folk spurte litt mye, men nå var/er ikke jeg så veldig bryllupsmenneske da. Er mer opptatt av mannen jeg faktisk lovte å elske, ære og å være trofast mot. Og jeg må innrømme at andres bryllupsdetaljer interesserer meg lite.

Skrevet
Det er mulig at vennene mine er unormale, men de spør alltid om hvordan dert går med bryllupsplanleggingen.

Ja, da må vennene våre også være temmelig unormale for de graver og spør og jeg vil jo helst holde noe litt hemmlig da sånn at de ikke vet hvordan alt blir og hvordan alt ser ut på forhånd. :ler2: Men jeg vil ikke plage noen med bryllupshysteriet mitt så jeg begynner så og si aldri å snakke om bryllupet før noen andre spør om noe vedrørende det.

Men jeg snakker nok litt mye med mamma om det. Litt redd for at hun skal bli lei så jeg må nok prøve å begrense meg... :oops:

Skjønner godt at ikke alle synes det er like interessant som en selv. For andre er det jo ikke stort mer enn en (enda hyggeligere enn normalt) fest mens det for brudeparet selv betyr mye mer enn akkurat det.

Skrevet
Det er mulig at vennene mine er unormale, men de spør alltid om hvordan dert går med bryllupsplanleggingen. Det er nesten litt kjedelig for meg, for ofte har jeg ikke noe nytt å fortelle! Men det er veldig hyggelig at de spør.

Kjenner meg igjen her, ja! Det er nesten så jeg synes det blir litt mye spørring av og til. Men det er jo selvsagt koselig at de er interesserte, da! :)

Skrevet

Jeg er så heldig at jeg har en nær venninne som også skal gifte seg denne sommeren, så vi to kan snakke masse sammen om detaljer og slikt. Det gjør at vi begge får "utløp" for bryllups-feberen vår.. Ellers har jeg følelesen av at de nærmeste; familie, nære venner og slik, spør en del fordi de virkelig er interessert, og da prater vi litt om det, men på jobben eller andre steder blir det nesten ikke nevnt.. og det er helt greit synes jeg... Det kan jo bli for mye.. og det er faktisk deilig å ikke tenke på begivenheten hele tiden... da tror jeg man blir vedlig stresset...

Skrevet

Virker som det er en del interesse rundt bryllupet synes jeg..Men jeg er litt lei av å fortelle om det, for jeg vil at det skal være noen hemmeligheter! Er jo ikke så farlig å si noe til de som ikke skal dit da..

Gjest Poirot
Skrevet
Som gjest bryr jeg meg ikke om fargen på serviettene, hva slags mønster det er på tallerkenen, om det er hjertefrimerker eller båtfrimerker på innbydelsene og spesielt ikke om de er stemplet Valentine's Day eller ikke. Ikke engang om min beste venninne giftet seg ville jeg være interessert i å ha en video av bryllupet i etterkant, jeg synes faktisk det er ganske arrogant å tro at "vilt fremmede mennesker" ville ønske å se deres bryllup igjen og igjen på video.

Og kun for min egen familie eller beste venninne ville jeg betalt flere tusen kroner og tatt ekstra fridager for å reise til bryllupet.

Helt enig. Derfor kommer ikke vi til å bry oss om disse tingene. Jeg har tilogmed vært inne på tanken om å kjøpe ferdige innbydelser i bokhandelen! (Men det skal vi ikke, men enkle blir de nok).

Jeg reiser gjerne langt for å gå i bryllup. I sommer dro vi til Finnamrk, for bruden var derifra, og det var artig å se hvordan ting ble gjort på et annet sted, i tillegg til at vi aldri ahr vært i Finnmark før.

Mine venninder spør litt om hvor langt vi er kommet, har noen tips osv, men ellers snakkes det lite om. Prater masse med mamma og svigers, det holder.

Skrevet

Jeg synes det egentlig handler om å vise interesse for andre mennesker.

Akkurat nå er den som gifter seg veldig opptatt av det, mens det kanskje forventes at man også skal være opptatt av andres interesser.

Og det er klart jeg er intressert i hva mine venninner foretar seg og er opptatt av, og da er vel kanskje de også litt intressert i hva som opptar oss?!?

Det handler om å involvere seg i andre menneskers liv det.

Skrevet
Sommeren 2005 blir ett skikkelig bryllupsrush for meg også. I Juli måned skal jeg i 3 brylluper og 2 stk. i August.

For ikke å snakke om ditt eget :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...