AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #1 Skrevet 3. april 2013 Jeg føler jeg har noe galt, jeg er redd for noe er galt med kroppen min, jeg er redd for å google det til og med, jeg er redd for hva som kan være galt med meg, jeg er LIVREDD for kreft. Jeg er redd for brystkreft. Vi har det ikke i familien og jeg er 25 år, men jeg har stikkende smerter i puppen, jeg har kjent på puppene mine men kjenner ingen klumper. Det er stikksmerter som kommer og går.. Slike ting er jeg så redd for Jeg vil ikke at noen kommenterer her at det kan være kreft for jeg er redd for det, men jeg er så redd for å dra til legen og at han skal si jeg har kreft og at jeg dør av det. Jeg har ligget våken siden 3 i natt og tenkt sånn på det Anonym poster: c6b8e25fdcf9c92ec46843a47a8a3d32
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #3 Skrevet 3. april 2013 At jeg ikke skal bekymre meg og at det er helt normalt Anonym poster: c6b8e25fdcf9c92ec46843a47a8a3d32
Pria Skrevet 3. april 2013 #4 Skrevet 3. april 2013 At jeg ikke skal bekymre meg og at det er helt normalt Anonym poster: c6b8e25fdcf9c92ec46843a47a8a3d32 Skjerp deg. Det er kuler i brystet som indikerer kreft, ikke stikking. 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #5 Skrevet 3. april 2013 Men hva er stikking i brystet fornoe da? jeg blir helt kvalm av brystkreft tanken! Anonym poster: c6b8e25fdcf9c92ec46843a47a8a3d32
blueberries Skrevet 3. april 2013 #6 Skrevet 3. april 2013 Jeg får en stikkende følelse i brystene i forbindelse med eggløsning og mensen. Helt normalt hos meg.
Gjest Tirkes Skrevet 3. april 2013 #7 Skrevet 3. april 2013 Har du ofte sånne tanker på natta? Mer enn på dagtid? Du vil kanskje ha litt å vinne på stressmestring eller angstdempende....
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #8 Skrevet 3. april 2013 Vel, hadde jeg mistenkt kreft, så hadde jeg ihvertfall dratt til lege så fort som mulig, for jo fortere du får fikset det, jo mindre sjanse er det for spredning. Men dette er ikke kreft, for da hadde du kjent en kul. Her kan du lese litt om at det meste går over av seg selv: http://www.helsebiblioteket.no/pasientinformasjon/brosjyrer/smerter-i-brystene-brystplager-hos-kvinner Anonym poster: 3eb92c2de93f6fdcf27534ef044cb780
isbjørnungen Skrevet 3. april 2013 #9 Skrevet 3. april 2013 Jeg tror at en tur til legen kan være bra for deg Ikke fordi det høres ut som kreft (brystkreft kjenner man oftest ikke, bare merker det pga kul eller endret hud, feks inndragninger), men fordi det er godt å vite at det ikke er farlig. - Når du kommer til legekontoret, forteller du legen om hva slags følelse du får i bryst(ene), og når du får den. - Han stiller noen enkle spørsmål, og så ber han deg om å åpne skjorten og ta av BH (lurt med litt stor skjorte, da åpner du bare forran, istedenfor å ligge helt avkledd). - Etter det kjenner han på brystene dine, og inni armhulene. Når han gjør det, tenker han verken på fine pupper eller fin mage, kun på om han kjenner noe, og på hvordan han vil beskrive det han evt kjenner. - Så kler du på deg mens legen skriver ned noen ord på dataen. Dersom legen finner noe, sender han deg videre. Hvis ikke, kan dere prate og han forklare årsaker til at du får disse følelsene i brystet. Jeg har vært til lege selv med kul i brystet og periodevise stikkende følelser, ble sendt videre. Undersøkelsen var 100% uten ubehag og flauhet. 1
Vulcan Skrevet 3. april 2013 #10 Skrevet 3. april 2013 Ta med deg en venn til legen. Forklar vennen hva som er galt før dere går, slik at han/hun også kan stille spørsmål hvis du blir for nervøs. Kreft er det 97% sikkert ikke, går ut ifra at du enda er ganske ung. Kreft blant unge er sjeldent. husk det!
Gjest navnelapp Skrevet 3. april 2013 #11 Skrevet 3. april 2013 Husk på at legen gjer slike undersøkelsar heile tida, og har rutine på det. Han/ho er også vant til at folk er redde og engstelege i ein slik situasjon, så om du skulle begynne å stamme, ta til tårene eller på andre måtar bli satt ut så kan han/ho takle det. Ta gjerne med ei venninne viss du er usikker.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #12 Skrevet 3. april 2013 Men hva er stikking i brystet fornoe da? jeg blir helt kvalm av brystkreft tanken! Anonym poster: c6b8e25fdcf9c92ec46843a47a8a3d32 Du synes ikke det er bedre å gå til legen og få hjelp da, enn å ha ubehandlet kreft og kanskje dø av det? Prognosene for diagnositsert brystkreft er veldig gode, det er vel 9 av 10 det går helt fint med om jeg husker riktig. Men om du ikke tør å gå til legen, og uvitende har kreft i flere år, ja da kan jeg ikke garantere at det går bra med det.. Anonym poster: 334976ca028f9d58bb0964571ba8670b 1
Pria Skrevet 3. april 2013 #13 Skrevet 3. april 2013 Jeg hadde forstått TS sin bekymrring om feks. hennes mor hadde hatt det eller søsken men når det ikke er en historie med det i familien så blir det for dumt å ligge våken av bekymring for det når jenta er såpass ung.
Harlekin Skrevet 3. april 2013 #14 Skrevet 3. april 2013 Jeg hadde forstått TS sin bekymrring om feks. hennes mor hadde hatt det eller søsken men når det ikke er en historie med det i familien så blir det for dumt å ligge våken av bekymring for det når jenta er såpass ung. Angst er ikke rasjonelt, vet du.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå