Gå til innhold

P-piller og gravid?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest jente 26

Er det mulig å være gravid når jeg går på p-piller og fikk blødning i den innlagt p-pille pausen? Det kan vel ikke da være mulig eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal jo helst ikke skje, men det finnes jo noen som blir gravide til tross for p-pilebruk. Dersom du er usikker, anbefaler jeg at du tester deg. Regner nok med at du ikke er gravid, men du kommer nok heller ikke til å føle deg trygg før du har testet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Goliat

Hei!

Ikke for og "skremme" deg, men er gravid for tredje gang og har brukt p-piller alle tre gangene.

Første gang skulle jeg bytte p-pillemerke og i det tidsrommet ble jeg gravid. Andre gang husker jeg ikke helt hva jeg drev med, men var nok ikke superflink til og ta pilla til rett tid.

Så hadde jeg vært nøye, så hadde jeg nok ikke blitt gravid med nr. to.

Nå denne gangen ble jeg gravid i høst da jeg jeg var mye syk og kastet opp mye og var veldig sliten, og da har jeg vel kastet opp pilla og trodd at jeg har vært trygg.

Så det skal egentlig ikke så mye slurv til før man sitter der!

Men har du tatt en test og den er negativ, så er du antageligvis ikke gravid. På meg har den slått ut med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis man glemmer pillen en dag, hvordan beregner man da hvor langt man er på vei? Siste mens er jo vanligvis ikke en "vanlig" mens og eggløsningen kan jo komme når som helst? Hvor lang tid tar det fra dagen man glemmer pille/er syk/whatever til man får eggløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bta skrev: Clearblue er best

Clearblue er ikke best!!! Ikke etter min oppfatning i allefall. Jeg tok tre stykker hvor ingen var tydelige nok til at jeg fikk svar, så jeg dro på apoteket samme dag, kjøpte den billigste (halve prisen av Clearblue) og testet positivt. :-)

På apoteket sa de at det ikke var noen forskjell på disse testene bortsett fra prisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare lille meg...

Clearblue er ikke best!!! Ikke etter min oppfatning i allefall. Jeg tok tre stykker hvor ingen var tydelige nok til at jeg fikk svar, så jeg dro på apoteket samme dag, kjøpte den billigste (halve prisen av Clearblue) og testet positivt. :-)

På apoteket sa de at det ikke var noen forskjell på disse testene bortsett fra prisen...

Hva het den? Tror jeg må ta meg en tur på apoteket snart.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clearblue er ikke best!!! Ikke etter min oppfatning i allefall. Jeg tok tre stykker hvor ingen var tydelige nok til at jeg fikk svar, så jeg dro på apoteket samme dag, kjøpte den billigste (halve prisen av Clearblue) og testet positivt. :-)

På apoteket sa de at det ikke var noen forskjell på disse testene bortsett fra prisen...

Siden du testet gravid på den andre og ikkeCB så kunne du reist og byttet dem. Ikke det at du hadde bruk for dem da, men det er jo masse penger. Det gjorde jeg. Jeg tok New generation og fikk en lys rosa strek trodde ikke den var noe bra så jeg kjøpte CB, men her kom det nesten bare en skygge, på begge to. Jeg tok de med og hun på apoteket kikket på dem, hun trodde jeg var gravid men for sikkerhets skyld fikk jeg to nye og skulle da bruke dem på morgen urin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia
Ok' date=' kan jeg være gravid selv om testen er negativ? :roll:[/quote']

JA DET KAN DU!!

En venninde av meg gikk på p-piller , ble gravid, og testen slo ikke ut positivt før i nesten 4.måned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Hvis man slurver med p-pillene vil jeg ikke si at man blir gravid selv om man går på pillen. For man bruker de jo ikke på foreksrevet måte...

En jeg kjenner ble "gravid på p-piller" og var litt i sjokk, i ettertid viste det seg at hun hadde vært på ferie i 2 uker og glemt de hjemme... Kanskej ikke så overraskende at hun ble gravid.

(men jeg kjenner 2 som ikke har slurvet og like fullt blitt gravide)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Xavia

Nei, herregud 2 uker uten piller kan jo ikke engang karakteriseres som "å gå på piller" spør du meg.

P-piller er jo bare 98% sikkert eller noe sånt, selv om du bruker de nøyaktig slik du skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest agurk

Snakka med en lege etter at venninna mi glemte pillen en dag, og han sa at du blir ikke gravid av å glemme den en dag. Det måtte mere til. men ikke vet jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma til to

Hvis det går mer en 36 timer mellom p-pillebruk, kan pillen være usikker. Tilleggsprevensjon må da benyttes i en uke før pillen er sikker igjen.

Ble selv gravid med nr 2 da jeg brukte pillen. Jeg var veldig nøye med å ta pillen til rett tid, og hadde heller ikke ¨omgangssyke¨. Så det går an å bli gravid. Merket det fort på kroppen at noe ikke stemte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jenta min blev gravid efter at ha brugt p-piller i et par uger hun troede de var sikre fra dag en, men det er de ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...