Gjest Gjest Skrevet 2. april 2013 #1 Skrevet 2. april 2013 http://www.dagbladet.no/2013/04/02/nyheter/innenriks/feilbehandling/pasientskadeerstatning/dom/26463037/ "Borgarting lagmannsrett legger til grunn at «Lyng ble holdt og støttet av to sykepleiere slik det er vanlig å gjøre under en gastroskopiundersøkelse.»" Er dette virkelig vanlig? Jeg må kanskje gjennom en gastroskopi, og det er den store skrekken jeg har å ikke få mulighet til å avbryte, men bli dopet ned eller holdt fast.
Gjest Daenerys Skrevet 2. april 2013 #2 Skrevet 2. april 2013 Nei, jeg ble absolutt ikke holdt fast. Jeg ble oppmuntret av legen og sykepleier hele tiden, minnet om å puste, osv. Men når man først er i gang er det dumt å avbryte. Det går veldig fort, noen få minutter, så er det overstått. Du blir heller ikke dopet ned. Man får bedøvelse i svelget, og det er det
up! Skrevet 3. april 2013 #3 Skrevet 3. april 2013 (endret) Du kan få beroligende også. Snakk med legen på forhånd. Det er en ubehagelig undersøkelse, men som Daenerys sier, det er raskt overstått! Edit: Med på forhånd mener jeg før dagen du skal ha time, altså ikke i det du kommer inn på kontoret. Endret 3. april 2013 av up!
Gjest TS Skrevet 3. april 2013 #4 Skrevet 3. april 2013 Du kan få beroligende også. Snakk med legen på forhånd. Det er en ubehagelig undersøkelse, men som Daenerys sier, det er raskt overstått! Edit: Med på forhånd mener jeg før dagen du skal ha time, altså ikke i det du kommer inn på kontoret. Beroligende ol tar jeg ikke om jeg skal være rundt personer jeg ikke kjenner, spesielt ikke om det er snakk om helsepersonell ol. Forhåpentligvis slipper jeg unna, smertene har roet seg ned, og håper og tror det er stressrelatert.
Gjest Daenerys Skrevet 3. april 2013 #5 Skrevet 3. april 2013 Beroligende ol tar jeg ikke om jeg skal være rundt personer jeg ikke kjenner, spesielt ikke om det er snakk om helsepersonell ol. Forhåpentligvis slipper jeg unna, smertene har roet seg ned, og håper og tror det er stressrelatert. Der jeg tok gastroskopi hadde jeg en lang samtale rett før med sykepleieren først, og så med legen, hvor de forklarte i detalj hvordan alt foregikk. Du klarer det helt fint uten beroligene, som sagt er det ubehagelig, men det er ikke smertefullt. Gjør hva du kan for ikke å svelge underveis, da går det veldig greit. Jeg svelgte en del, ble ubehagelig da, men klarte å få kontroll etterhvert. Fokuset på pusten er viktig. Jeg ville heller ha tatt undersøkelsen for å utelukke ting enn å "slippe unna", men jeg skjønner selvsagt at du er nervøs.
Gjest TS Skrevet 3. april 2013 #6 Skrevet 3. april 2013 Der jeg tok gastroskopi hadde jeg en lang samtale rett før med sykepleieren først, og så med legen, hvor de forklarte i detalj hvordan alt foregikk. Du klarer det helt fint uten beroligene, som sagt er det ubehagelig, men det er ikke smertefullt. Gjør hva du kan for ikke å svelge underveis, da går det veldig greit. Jeg svelgte en del, ble ubehagelig da, men klarte å få kontroll etterhvert. Fokuset på pusten er viktig. Jeg ville heller ha tatt undersøkelsen for å utelukke ting enn å "slippe unna", men jeg skjønner selvsagt at du er nervøs. For min del er det et skoleeksempel på magesår, eller stressreflux, men det er liten sjanse for at jeg får behandling uten gastroskopi, med mindre jeg reiser utenlands. Så enn så lenge så ser jeg om jeg klarer fikse det selv. Har vært nær fri for smerter og ubehag nå i nesten en måned, så godt mulig det aldri kommer igjen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå