Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har planer om å leie bil å kjøre litt rundt i England, Wales og Skottland i sommer. Ca. 10 dager. Jeg er godt kjent i nord-england, men ikke så godt i sør. Noen som kjenner til koselige steder og har forslag til hyggelige B&Bs og/eller hoteller?

Anonym poster: 3a3f6334909358caf535c6fca5398da7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har planer om å leie bil å kjøre litt rundt i England, Wales og Skottland i sommer. Ca. 10 dager. Jeg er godt kjent i nord-england, men ikke så godt i sør. Noen som kjenner til koselige steder og har forslag til hyggelige B&Bs og/eller hoteller?

Penzanse er jo en perle. Men dit er det laaaaangt. Da det ligger helt på sydspissen av Cornvall. Men det er en veldig koslig og sjarmerende liten kystby. Her kan du og besøke Lands End (Engalds sørvestligste punkt) og Lizzard Point (Englands sydligste punkt).

AnonymBruker
Skrevet

Penzanse er jo en perle. Men dit er det laaaaangt. Da det ligger helt på sydspissen av Cornvall. Men det er en veldig koslig og sjarmerende liten kystby. Her kan du og besøke Lands End (Engalds sørvestligste punkt) og Lizzard Point (Englands sydligste punkt).

Takk for tipset. Hva legger du i "laaaangt"?

TS

Skrevet

Takk for tipset. Hva legger du i "laaaangt"?

TS

50 mil fra London korteste vei. Men det er muligens ikke raskeste da det er på mindre veier hele veien fremfor å følge motorveien via Bristol så langt den går. Tog bruker forøvrig 6 timer fra London og ned dit. Men veldig koslig by og i tillegg er det veldig vakkert i Cornvall generelt. Så kan absolutt annbefales. Hvis ikke det gjør noe at det er langt å kjøre.

AnonymBruker
Skrevet

50 mil fra London korteste vei. Men det er muligens ikke raskeste da det er på mindre veier hele veien fremfor å følge motorveien via Bristol så langt den går. Tog bruker forøvrig 6 timer fra London og ned dit. Men veldig koslig by og i tillegg er det veldig vakkert i Cornvall generelt. Så kan absolutt annbefales. Hvis ikke det gjør noe at det er langt å kjøre.

Ja nå begynte jeg å lure :-). England er tross alt ikke så stort. 50 mil stemmer med det jeg har sett på kartet også. For oss er ikke det noe problem - vi er da tross alt vant med lange strekninger her i landet :-)

Tusen takk for tips :-)

TS

Skrevet

Cornwall er allerede foreslått, men jeg er enig!

Salisbury er kjempefint, og like ved Stonehenge (og har mye annen historie rundt seg, som legendene om kong Arthur osv)

Bath er en perle (Bradford upon Avon, Malmesbury og Royal Wottoon Bassett er veldig verdt besøk også)

Brighton er den fineste av kystbyene jeg har besøkt. Veldig livlig, bra uteliv på kvelden, og lange strender.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...