FantasDick Skrevet 2. april 2013 #1 Skrevet 2. april 2013 Jeg har "alltid" hatt lyst å reise til Split, og den nydelige kjæresten min kjøpte en tur til oss i bursdagsgave til meg i dag. Vi reiser 11. mai, blir én uke og skal bestille leiebil. Noen tips, forslag og råd? Alt av interesse!
AnonymBruker Skrevet 7. april 2013 #2 Skrevet 7. april 2013 Dere kan reise til Dubrovnik, nasjonalparken, Mostar (i Bosnia), båt til Italia, Hvar eller Brac Veldig fint i Split også da! Anonym poster: dd69dba88c0521bd6833c3f1d9afb40b
FantasDick Skrevet 11. april 2013 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2013 Takk for tips. Vi tenker å leie bil, så vi kan ta noen småturer i området for å se litt mer enn bare Split. Mostar og Hvar står på lista. Synes den fergeturen til Italia var veldig lang, så spørs om vi tar oss "råd" til en tur dit også; er litt bekymret for at det blir litt stress, men hadde vært awesome å stikke innom! Hvordan er strendene i Split? Og er det (nærgående) fisk nær badestrendene? Jeg er livredd for fisk.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #4 Skrevet 13. april 2013 Jeg har aldri badet i Split, bare shoppet, spist og sett på severdigheter. Men ut i fra hva jeg har hørt skal det være sandstrender der, i motsetning til de fleste andre strendene i Kroatia. Jeg har badet mange steder i Kroatia men aldri opplevd nærgående fisker, men du burde se opp for kråkeboller. De kan visst nok være giftige. Anonym poster: dd69dba88c0521bd6833c3f1d9afb40b
CeeCee Skrevet 14. april 2013 #5 Skrevet 14. april 2013 Det er en strand rett utforbi sentrum. Langgrunn og nydelig! Tar ca. 10 min. å gå fra sentrum. Ta med penger. Du må leie solseng. Det er også en strandbar der. Man går forbi togstasjonen og bortover fra sentrum. Ta en gåtur opp på Marian Hills. Der er en restaurant på toppen. Gå for all del IKKE i zoo'en som ligger på toppen. Dyrene der har det helt forferdelig! Små bur, skittent vann, vanstelte. Det var helt grusomt og ødela hele dagen for meg. Vi var en uke og var kun i Split. Hadde ikke behov for å dra noen andre steder akkurat der og da, men angrer litt i ettertid på at vi ikke dro til Hvar eller Mostar.
CeeCee Skrevet 14. april 2013 #6 Skrevet 14. april 2013 PS: Jeg merket ikke noen fisker når jeg badet. Hehe!
FantasDick Skrevet 15. april 2013 Forfatter #7 Skrevet 15. april 2013 Takk for tips! Noterer bak øret; se opp for kråkeboller, ikke besøke zoo, dra til Hvar eller Mostar.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #8 Skrevet 16. april 2013 I tillegg til det som allerede er nevnt. En liten båttur unna split ligger Trogir- en gammel by som er listet under UNESCO kulturarv. Krka- en "nasjonalpark"(?) hvor du går gjennom litt skog og får se div. Fossefall og elver. Et større området på slutten hvor man også kan bade i elva/fossene Anonym poster: 2f108630627bba959b736983d6fff221
FantasDick Skrevet 18. april 2013 Forfatter #9 Skrevet 18. april 2013 I tillegg til det som allerede er nevnt. En liten båttur unna split ligger Trogir- en gammel by som er listet under UNESCO kulturarv. Krka- en "nasjonalpark"(?) hvor du går gjennom litt skog og får se div. Fossefall og elver. Et større området på slutten hvor man også kan bade i elva/fossene Anonym poster: 2f108630627bba959b736983d6fff221 Takk for tips, Trogir har vi sett på, spørs om vi ikke legger inn en tur dit også. HJELP, som jeg gleder meg! Kjærestetur, ingen barn, sol, fremmed kultur. Ah.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå