Gå til innhold

Bakteriell vaginose

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter en del med dette, såpass at jeg har tatt 6 kurer med pencilin de siste 6mnd. Kommer omtrent hver gang jeg har sex! Selv med samme partner i 3år. Så nå lurer jeg på, ca hvor turn-off er det for dere menn? Jeg mener, er jo ren og som oftest nydusja, men det lukter uansett.

Anonym poster: e778a19fb68643be01ab0426df55858c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer på at det er så mange kurer på så kort tid og uten forbedring. Og er det forskjellige typer antibiotika? Ville forøvrig sjekket meg hos gynekolog for andre ting ettersom det har vart så lenge. Vanligvis skal dette gå over av seg selv, eventuelt etter en kur. Enkelte får tilbakefall innen et år, aldri hørt om noen som har vært plaget så lenge og hatt så mange kurer så tett.

Anonym poster: b362bb1d68a73b8a7ed169e7b36803fe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det som deg, TS - inntil jeg fikk en god gynekolog som foreslo følgende:

Partner må være flink med hygiene. Hvis du har fast partner og stadige plager, så må kanskje han også behandle seg. Det kan være sæden hans du reagerer på, og det kan være verdt å prøve å la han komme utenfor i en periode, for å se om det bedrer seg. Kondom er også et alternativ.

Bruk vaginalkapsler (vivag og lignende) rett etter hvert samleie. Det gjør ingenting om dere ender med å ha mer sex etterpå, det dytter bare kapselen lenger inn og sprer bakteriene bedre. Vival lukter heller ingenting, og smaker ingenting. :) Etterhvert trenger du ikke bruke det hver gang, bare når han kommer inni deg.

I tillegg bruker du en Flagyl vagitorie (må skrives ut av lege) en gang imellom. Typisk hvis dere har hatt mye sex, eller ved ny seksualpartner. Vagitoriene behandler lokalt, og er mye mer skånsomme for resten av systemet.

Dette har hjulpet meg masse. Er nå på min første kur på tre år, men det er fordi jeg har slurvet i det siste og tenkt at jeg er "ferdig med" disse plagene. Blir nok vival og flagyl resten av livet på meg. :(

Anonym poster: 699a08a25c8c69eb95222673d361074a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd alt, til og med vært hos spesialist på Rikshospitalet! Ingen som vet hva det kommer av. Prøvd å unngå sex lenge, var fin helt til vi hadde sex igjen. Forskjellige typer med antibiotika er prøvd, for tiden flagyl vagitorier. Litt begrenset hva jeg kan prøve for tiden, jeg ammer. Går mest mulig uten undertøy og vasker kun med vann. Aner ikke hva det er som gjør det sånn, men jeg er på vei til å bli klin hakke gæren iallfall!!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer på at det er så mange kurer på så kort tid og uten forbedring. Og er det forskjellige typer antibiotika? Ville forøvrig sjekket meg hos gynekolog for andre ting ettersom det har vart så lenge. Vanligvis skal dette gå over av seg selv, eventuelt etter en kur. Enkelte får tilbakefall innen et år, aldri hørt om noen som har vært plaget så lenge og hatt så mange kurer så tett.

Anonym poster: b362bb1d68a73b8a7ed169e7b36803fe

Det er jo med forbedring, jeg er helt fin fra endt kur til jeg har sex igjen. Så tror det er sexen jeg ikke tåler. Kanskje jeg burde leve i sølibat :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bump!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...