Gå til innhold

Ødem av p-piller??


magolia

Anbefalte innlegg

Har du opplevd det? Evt. blitt kvitt plagene ved å bytte p-pille merke?

Jeg hadde et opphold i p-pillebruk, men etter at jeg begynte på igjen har jeg vært utrolig plaget med vannansamlinger i kroppen. Bruker Trionetta. Vekten kan variere med 4 kg fra dag til dag!!! Enkelte dager har jeg problemer med å få på meg klærne...

Noen som har hatt de samme plagene, evt. råd og tips til hva jeg kan gjøre for å bli kvitt vannet...? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madden

Har ikke noe tips for å bli kvitt plagene annet enn å slutte med p-piller hvis det forårsaker problemene! jeg får ikke til å bruke p-piller på grunn av bivirkningene..synes det er altfor ubehagelig å få slike ødem..og alle andre uheldige bivirkninger som medfølger... :-?

For å lindre ødemene så gjelder vel mest mulig å være i bevegelse eller å ligge med bein/armer hevet..unngå å sitte eller stå mye. Kutte ut overdreven salt-bruk og evt. bruke kompresjonsstrømper eller lignende ved behov...!

Lykke til med avgjørelsene..og ps! det finnes jo andre gode prevensjonsmetoder da om det er aktuelt å vurdere! Ta en snakk med legen din så kommer dere helt sikkert frem til noe! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...