Gå til innhold

Alene hjemme i en uke.

Fremhevede innlegg

Gjest uAnonymbruker
Skrevet (endret)

Jeg fikk lov til å være alene en uke på den alderen da foreldrene mine var på ferie. Mamma ringte hjem hver dag, og arrangerte at en venninne av henne stakk innom hver dag. Jeg var ei festjente uten like, men man har da vel nok respekt til å ikke ha storfest hos foreldrene sine?!

Det verste jeg gjorde var å invitere kjæresten, en venninne og en kompis over på øl og grilling i hagen.

Syns helt klart du aldersmessig er gammel nok, men det er de du har rundt deg som kjenner deg best som må avgjøre det.

Endret av uAnonymbruker
Videoannonse
Annonse
Gjest NerdMedSverd2
Skrevet

Var alene hjemme i to uker da jeg var femten. Gikk relativt bra bortsett fra at mor og far kom hjem en dag for tidlig og fant huset sitt fylt opp med pcer, grandiosaesker og fjortisser. Hadde hatt dataparty med åtte kamerater i nesten to uker i strekk :laugh:

Festet også en del den perioden, men skjønte såpass at jeg ikke skulle ha noe hjemmefest uten å spørre først.

Skrevet

Jeg hadde aldri min 15 år gamle datter vært alene hjemme en uke. Er ikke det at jeg ikke stoler på henne, men kommer det ut at hun er alene, vet man aldri hvem som kommer på døren og hvordan det utarter seg.

Men denne jenta er jo i praksis ikke hjemme alene, fordi onkelen bor i samme huset, og morfaren rett over gata. Jeg hadde heller ikke latt min 15-åring vært hjemme alene om hun virkelig var ordentlig hjemme alene.

Skrevet

Jeg hadde latt deg være hjemme alene, hvis jeg stolte på deg og visste du var "ordentlig".

Selv flyttet jeg hjemmefra som 17åring, og søstrene mine flyttet hjemmefra som 16åringer, så sånn sett var vi mye "hjemme alene" på den tida ;)

Skrevet

Jeg hadde aldri min 15 år gamle datter vært alene hjemme en uke. Er ikke det at jeg ikke stoler på henne, men kommer det ut at hun er alene, vet man aldri hvem som kommer på døren og hvordan det utarter seg.

Ja, det er jo det man er redd for. Ikke at man ikke stoler på småfrøkenen i seg selv... Broren min fikk en horde på døren den ene gangen han var hjemme alene en helg som tenåring. De raidet nerdegjengen som satt og så på extended version av LOTR, kun med Cola- og Grændispauser. Heldigvis var naboen ute med søppel akkurat da hordene inntok huset, så han fikk kastet seg rundt og ringt lensmann før han trampet inn selv (han hadde vært lærer til halvparten av horden, så han la litt demper bare ved å være der, kan man si).

I trådstarters tilfelle så vil hun jo ikke være alene i huset, og jeg er sikker på at både onkel og bestefar gjerne holder et ekstra øye med leiligheten hun bor i denne uken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...