Gå til innhold

Alene hjemme i en uke.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er da en jente på 15 år som vill høre deres meninger om dette.

Moren min og mormoren min skal da på en syden tur sammen som 60 års gave til mormoren min. Og siden mormoren min ikke ville reise alene så bestemte de seg for at moren min også skulle være med, siden morfaren min nektet og bli med siden han hater og reise.

Problemet er da hvor jeg skal være. Selv synes jeg at jeg fint kan være hjemme alene i en uke, siden jeg ikke ser noe særlig til moren min uansett. Jeg står opp selv, og allerede når jeg har stått opp så har moren min reist. Vi bruker aldri og ha noe "middager" og det lager vi heller hver for oss, osv.

Jeg nekter og være alene med morfaren min i en uke, og det er ikke plass med faren min. Akkurat nå bor han hos farmoren og farfaren min siden han nettopp har flyttet fra samboeren sin, og der bor også mine halvbrødre og onkelen min, så der er det iallefall ikke plass.

Vi bor også i et stort hus som vi deler med onkelen min, så om det blir krise så bor jo vi uansett i samme hus, og morfaren min har hus ved siden av.

Hva synes dere? Og hadde dere latt meg være hjemme alene?

Anonym poster: 78f53af8a49ff84825b632026cde5256

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å la deg være alene hjemme dersom det er sånn at du allikevel har andre ansvarlige voksne i nærheten.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor nekter du å bo hos morfar?

Anonym poster: dcefbf06fa8fd66ba4a9a177a1a0c83f

Gjest FiskenBlub
Skrevet

Er vel det at hun kanskje er redd for at du holder fest og drikker :P synes du kan være alene ut i fra det du sier. Med tenkte på at du både har onkel og morfar i nærheten så kan du ikke akkurat gjøre så store "rampestreker" uten å bli oppdaget uansett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor nekter du å bo hos morfar?

Anonym poster: dcefbf06fa8fd66ba4a9a177a1a0c83f

Hater og være alene der i en hel uke. Skjønner heller ikke vitsen med og pakke en stor koffert bare for og sove over gata, jeg måtte også sovet på det forferdelige gjesteromme, ingen data heller. Siden jeg har ødelagt min egen og må bruke moren min sin.

Anonym poster: 2842d26735eff58c6d002dc30f05b440

Skrevet

I den situasjonen, hvor din morfar og onkel er rett i nærheten skulle de da absolutt ikke være noe problem. Kanskje en kompromiss løsning er at onkel og morfar sjekker innom ved kveldstid hver dag, slik at din mor kan være trygg på at ingenting kjipt har skjedd med deg :-)

• Liker 4
Gjest celine
Skrevet

Så lenge onkelen din er et voksent og ansvarlig menneske som kunne holdt et lite øye med hva som skjedde, hadde jeg ikke hatt noen problemer med å la deg være alene hjemme. Du virker som en fornuftig og selvstendig jente som fint klarer å ordne deg selv uten at det blir noe tull.

Samtidig - siden jeg ikke kjenner deg blir det litt vanskelig å svare bastant på spørsmålet ditt, men det er min oppfatning iallefall.. Noen 15-åringer er veldig ansvarlige, og noen ser ikke lenger enn nesetippen. Du får ta det opp på en ordentlig og seriøs måte med moren din og se hva hun sier :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En ansvarlig 15 åring burde få være hjemme alene i en uke. Og når hun alikevel har voksne i samme huset, så ser jeg virkelig ikke et problem?

Jeg var alene lenge om gangen som 14 åring, og jeg klarte meg helt fint :P

Anonym poster: e06f2bee0f62c3402cbdb8a4860fd04d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke latt deg være hjemme alene, samme hvor flink og pliktoppfyllende du er. Det er ikke nødvendigvis egen tenåring jeg ikke stoler på, men dennes venner og omgangskrets. Rykter om hjemme alene-tilværelser går utrolig fort, og jeg er definitivt ikke interessert i å komme hjem til rasert hus.

Du hadde måttet bo hos morfaren din. Samme hvor mye du hadde prøvd å nekte.

Anonym poster: f11291006ec640e0bfbaa314032e3b88

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke latt deg være hjemme alene, samme hvor flink og pliktoppfyllende du er. Det er ikke nødvendigvis egen tenåring jeg ikke stoler på, men dennes venner og omgangskrets. Rykter om hjemme alene-tilværelser går utrolig fort, og jeg er definitivt ikke interessert i å komme hjem til rasert hus.

Du hadde måttet bo hos morfaren din. Samme hvor mye du hadde prøvd å nekte.

Anonym poster: f11291006ec640e0bfbaa314032e3b88

Tror nok at onkelen min hadde lagt merke til om jeg hadde prøvd og hatt noen hjemme-alene fest.

Anonym poster: 2842d26735eff58c6d002dc30f05b440

AnonymBruker
Skrevet

Vi lot 15-åringen vår være hjemme alene ei uke ifjor. Hun er ansvarlig, kommer seg opp om morgenen og lager seg middag hver dag:) Passet på at kjøleskap og fryser var full.

Hun er litt husredd, så hun fikk ha bestevenninnen sin på overnatting hele uken. Var aldri redd for at hun kom til å ha fest, pga hun er ikke av party-typen. Hun har og onkelen sin noen hus nedom, så hvis det skulle være noe så var vi trygge på at hun kunne gå dit.

Hadde du vært mitt barn så ville du fått vært alene hjemme!

Anonym poster: e26ed40241e46386bb5614b4bf42b98b

• Liker 2
Skrevet

Så lenge du bor i samme hus som onkelen din, så kan jeg ikke skjønne at det er noe problem at du er akslene den uka.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde fylt kjøleskapet og latt deg være hjemme. Du har voksne i nærheten som kan ha et lite øye med deg, og som kan hjelpe deg om det skulle være behov.

Mine jenter ( nå 16 og snart 18) har vært hjemme alene i en uke mens jeg og samboer har vært på reise fra yngstejenta var 14. Nå er de to, kanskje litt enklere da. Og da har hatt venninner til overnatting, også rolige og ansvarsfulle ungdommer. Og de har bestefar og onkel i samme hus, så mulighetene for hjemme alene fest er sterkt begrenset...;-

Tror faktisk de har hatt godt av å være hjemme alene. Ha ansvaret for egen mat, penger, passe alle dyrene, ingen som vekker om morgenen osv.

Gjest Marte
Skrevet

Jeg hadde aldri latt min datter være hjemme alene i den alderen.

Denne kua har ikke glemt hvordan det var å være kalv.

Min søster og jeg var alene hjemme en uke da jeg var 16 og hun 14 ... det gikk ganske vilt for seg selvom vi er skikkelige jenter fra et veldig "møblert" hjem.

AnonymBruker
Skrevet

Husker første gang jeg var hjemme alene en uke, jeg var 15-16 år, og vi hadde ingen slektninger/nære voksne kortere enn flere timer unna. Så da fikk mamma en kollega-venninne, som jeg kjente, til å komme innom meg nesten hver dag for å sjekke om jeg hadde det jeg trengte av mat ol., da nærmeste matbutikk var nesten en mil unna og det gikk ca aldri buss. Og hun sjekket også om jeg hadde det bra, hun var hos meg i kanskje 10-20 min, og det var helt greit for meg, var bare hyggelig. Jeg festet på den tiden men det kunne ikke falle meg inn å ha hjemme-alene-fest og risikere at naboene sladret, at denne venninnen av mamma dukket opp og risikere å få foreldrene mine sine ting ødelagt. Ellers var jeg på skolen hver formiddag fra mandag til og med fredag den uken, var kun alene hele dagen på lørdag og foreldrene mine kom hjem søndagen.

Så jeg hadde latt deg være alene, så lenge jeg hadde vist at du hadde klart det om du hadde ingen voksne i nærheten, med tanke på matlaging, ikke festing ol. Hadde vi foreldre tatt deg i å være full flere ganger så hadde jeg ikke stolt på deg ang festing. Men du har jo morfar og onkel i nærheten, så da er du jo trygg. Bare husk å ikke ha noe festing fordi det vil bare slå negativt ut på deg, jeg bare nevner det, tar det ikke som en selvfølge at du gjør det :)

Anonym poster: 42aaa0ea14ed33f42618e6d1b4650f7c

AnonymBruker
Skrevet

Glemte å skrive at jeg hadde altså sørget for at noen voksne hadde holdt øye med deg om du ikke hadde hatt onkel og morfar i nærheten, i tilfelle noen stusser.

Anonym poster: 42aaa0ea14ed33f42618e6d1b4650f7c

Skrevet

Hvis morfar rett over gaten, og onkel i samme hus, er ansvarbevisste og oppegående, og ser til at alt er ok i løpet av den uka, så ser jeg ikke noe problem. I hvert fall ikke så lenge du selv også er en fornuftig og oppegående jente som ikke har gitt foreldrene dine grunn til bekymring tidligere.

Skrevet

Mamma og pappa lot meg være alene i helger fra jeg var ca 14 år, når jeg var 15 kunne jeg godt være alene en uke.

Men nå var ikke jeg fester typen, og var generell voksen for alderen.

Vi kunne ikke levnet den eldste av samboers unger alene en hel uke som 15åring, men lillebroren derimot! Det er så forskjellig fra unge til unge, men også med nærmiljøet.

(Vi lot ungene være alene i fjor, med ansvar for to hunder og en katt, og de var da 14 og 17 år. 14 åringen var/er mye mer ansvarlig enn 17 åringen! Men nå var faren min i leiligheten på siden.

Skrevet

Jeg hadde aldri min 15 år gamle datter vært alene hjemme en uke. Er ikke det at jeg ikke stoler på henne, men kommer det ut at hun er alene, vet man aldri hvem som kommer på døren og hvordan det utarter seg.

Skrevet

Jeg hadde aldri min 15 år gamle datter vært alene hjemme en uke. Er ikke det at jeg ikke stoler på henne, men kommer det ut at hun er alene, vet man aldri hvem som kommer på døren og hvordan det utarter seg.

Dette. Hypotetisk sett.

Hadde ikke klart å slappe av på ferie, så kunne like gjerne holdt meg hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...