Gå til innhold

Hvorfor IKKE bruke melange?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man steker steker kylling og svin dannes heterosykliske aminer. Kreftfaren gjelder også steking av kjøtt og fisk. Kyllingkjøtt og svinekjøtt danner spesielt store mengder av heterosykliske aminer, og spesielt steking av kyllingkjøtt. Her er det temperatur 150 grader og høyere som fører til at det dannes kreftfremkallende stekemutagener, heterosykliske aminer.

Hvorfor skrivr du med fet skrift?

Anonym poster: 42355affbb013c44add3c6978d118027

• Liker 2
Gjest EryMax
Skrevet

Smør smaker stygt, hvis valget står mellom brødskive med melange og brødskive med smør så tar jeg melange. Dere skal bare være glade at de bruker Kokosolje i margarinen nå. Under krigen brukte de hval og sildeolje. Tenk dere hvor ille det smakte. Folk må få steke i det de vil, uten at folk skal hyle ut om kreft og alskens dritt. En årsak skal dauen ha, jeg vil heller dø å vite at jeg har levd enn å dø redd for alt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Litt gøy å lese hvor vitenskaplige dere er når dere i andre tråder under Mat og drikke knapt kan steke en biff. Ha ha ha!

Anonym poster: c215d67e94982c60ff14153b6019716b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt gøy å lese hvor vitenskaplige dere er når dere i andre tråder under Mat og drikke knapt kan steke en biff. Ha ha ha!

Anonym poster: c215d67e94982c60ff14153b6019716b

Du får opplyse oss da. :)

Anonym poster: 0234ddf44ead4fb089cb71b6215922de

Skrevet

Biff er jo ikke det eneste man steker da!

Gjest EryMax
Skrevet

Kyllingfilet er best stekt i Melange

Skrevet

Kyllingfilet er best stekt i Melange

Deg om det! :)

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke for lang steketid som gjør den tørr da? :klo:

• Liker 2
Gjest EryMax
Skrevet

Smør brenner seg for lett til å steke i. Jeg liker å bare steke den raskt sånn at den fortsatt er gjennomstekt og saftig.

Skrevet

Ghee brenner seg ikke, og gir den gode smørsmaken :) Men nå ser jeg jo over her at du ikke liker smør, så da er det vel helst smak og behag :)

Gjest EryMax
Skrevet

Jeg liker smør om det er i glassur og blandet med andre ting. Liker bare ikke smaken av rent smør. Kunne sikkert brukt Ghee, men vet ikke så mange som selger det i Nord Norge.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det er noen helsemessig katastrofe om man steker i Melange nå og da. Mitt store problem med Melange er at jeg synes det smaker direkte vondt, så derfor steker jeg heller i noe som enten ikke smaker noe eller som smaker godt. (Jeg holder meg unna rapsolje av samme grunn, enda det er en sunn olje. Har ikke smakt rapsolje som ikke smaker ubehagelig etter min smak.)

Anonym poster: dd93424f6d8942033da83a15771929e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...