Gjest Ciegus Skrevet 2. april 2013 #1 Skrevet 2. april 2013 Dette er en av 1000 ting jeg lurer på. Jeg har jo forstått at for å spare mest mulig penger er det lurest å stille opp med alkoholen selv. Men hva slags lokaler er det egentlig som tillater dette? Jeg har sett på flere gårder og lignende som er passelige for bryllupsfeiring, men jeg regner med at når lokalet stiller opp med maten, vil de også stille opp med alkoholen (som igjen er dyr)? Hva er vanlig? Hittil er det dessverre bare samfunnshuset hjemme som virker aktuelt hvis vi skal stå for alkoholen selv, men samfunnshuset er virkelig ikke drømmelokalet for min del.Ellers er det bare hoteller på hjemplassen. Derfor har vi begynt å se på lokaler litt utenfor kommunen, og da dukket dette spørsmålet opp (jeg har ikke tatt kontakt med noen ennå). Hva slags løsning gikk dere for?
Gjest lisha Skrevet 2. april 2013 #2 Skrevet 2. april 2013 vi leide klubbhuset til jegerforbundet her vi bor
Moderfavn Skrevet 2. april 2013 #3 Skrevet 2. april 2013 Sjekk om det finnes lag og foreninger som har lokaler dere kan leie. Dykkerklubb, seilklubb, turistforeningen osv. Kanskje er det verdt å titte rundt etter bygdetun som har festsal, eller andre litt originale løsninger som du ikke har tenkt på. Det finnes sikkert ting du ikke har oppdaget ennå. Steder som står for mat pleier også stå for alkoholen.
Gjest navnelapp Skrevet 2. april 2013 #4 Skrevet 2. april 2013 Kvar i landet held du til? Her er ei oversikt over slike lokale i Oslo: http://altgodt.no/2012/03/29/bryllupslokalefestlokale-i-oslo/
Gjest Ciegus Skrevet 2. april 2013 #5 Skrevet 2. april 2013 Sjekk om det finnes lag og foreninger som har lokaler dere kan leie. Dykkerklubb, seilklubb, turistforeningen osv. Kanskje er det verdt å titte rundt etter bygdetun som har festsal, eller andre litt originale løsninger som du ikke har tenkt på. Det finnes sikkert ting du ikke har oppdaget ennå. Steder som står for mat pleier også stå for alkoholen. Det er en ganske liten plass, så det er dessverre ikke så mange klubber, annet enn de som holder til i samfunnshuset. Det er ikke min hjemplass heller, men mannens, så jeg aner egentlig ikke hva som finnes (og det gjør ikke mannen heller, han foreslår bare samfunnshuset), og jeg bor ikke der for tiden, så det er vanskelig å gjøre research. Skuffende få resultater via google også. Men takk for forslag, jeg skal grave litt til og se om det er noen foreninger eller lignende.
Gjest Ciegus Skrevet 2. april 2013 #6 Skrevet 2. april 2013 Kvar i landet held du til? Her er ei oversikt over slike lokale i Oslo: http://altgodt.no/20...tlokale-i-oslo/ Rogaland. Vil ikke spesifisere nøyaktig hvor, men vi har bl.a. vurdert Egersund som alternativ, men der finner jeg så langt bare lokaler hvor mat/drikke er inkludert (utenom eventuelle samfunnshus, men da kan vi likegreit ha det på hjemplassen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå