Gjest Badebuksa Skrevet 1. april 2013 #1 Skrevet 1. april 2013 Hvorfor sitter enkelte med headset på (evt. ørepropper i ørene) og svinger hodet frem og tilbake imens de hører på musikk? HVORFOR??.. Gjør det musikken bedre? Har de kramper? Er det ticks? Tror de det er kult? Har de problemer med balansen? Noen svinger mot siden, andre frem og tilbake som høner som løper avsted. Ser like teit ut begge deler. Noen som har en forklaring på det? 1
Gjest Badebuksa Skrevet 1. april 2013 #3 Skrevet 1. april 2013 (endret) De beveger hode til rytmen Og så..? Hva er den vitenskapelige forklaringen på at man må bevege hodet til rytmen og at ikke alle gjør det, men noen? er de gale? Endret 1. april 2013 av Badebuksa 1
Gjest Inggolf Skrevet 1. april 2013 #4 Skrevet 1. april 2013 (endret) jeg synes ihvertfall at det omtrent er klin umulig å sitte stille når jeg hører på sanger som jeg har supre minner fra, sanger som får meg i strålende humør eller når jeg hører sanger som jeg bare rett og slett digger ..... Endret 1. april 2013 av NozMonster 5
Minttu Skrevet 1. april 2013 #5 Skrevet 1. april 2013 Hvorfor sitter enkelte med headset på (evt. ørepropper i ørene) og svinger hodet frem og tilbake imens de hører på musikk? HVORFOR??.. Gjør det musikken bedre? Har de kramper? Er det ticks? Tror de det er kult? Har de problemer med balansen? Noen svinger mot siden, andre frem og tilbake som høner som løper avsted. Ser like teit ut begge deler. Noen som har en forklaring på det? Jeg gjør det sjelden i offentlighet, men til tider må man bare røre litt på seg når man hører på bra musikk! Hodet begynner å bevege seg til takta, ofte ubevisst også. Ellers kan man begynne å tromme med fingrene på låra eller noe. Er jeg hjemme hender det hvert fall at jeg begynner å digge og synge med, headbange litt og
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 1. april 2013 #6 Skrevet 1. april 2013 Er dette seriøst noe du går rundt å irriterer deg over? At folk "danser" eller beveger seg til musikk? 3
Gjest Badebuksa Skrevet 1. april 2013 #7 Skrevet 1. april 2013 Er dette seriøst noe du går rundt å irriterer deg over? At folk "danser" eller beveger seg til musikk? Svar da på spørsmålene for søren! Ikke prøv å kupp tråden med drittøffe uttalelser 1
Gjest Badebuksa Skrevet 1. april 2013 #8 Skrevet 1. april 2013 Jeg gjør det sjelden i offentlighet, men til tider må man bare røre litt på seg når man hører på bra musikk! Hodet begynner å bevege seg til takta, ofte ubevisst også. Ellers kan man begynne å tromme med fingrene på låra eller noe. Er jeg hjemme hender det hvert fall at jeg begynner å digge og synge med, headbange litt og Hvorfor gjør du det ?
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #9 Skrevet 1. april 2013 Jeg spiller mye luftgitar og det gjør at jeg lever meg mye mer inn i musikken. Jeg er stjernen inne i hodet mitt Anonym poster: eef0cfeb02df53c02c677ffa5990b802 1
Minttu Skrevet 1. april 2013 #10 Skrevet 1. april 2013 Hvorfor gjør du det ? Jeg tror det egentlig ligger litt i svaret jeg allerede ga deg, får ikke beskrevet det noe særlig mer om det er det du absolutt vil. Fordi man til tider bare automatisk begynner å digge musikken man hører på, enkelt og greit, musikken bare går inn i kroppen Har hørt på musikk i hele dag, men betyr ikke at jeg sitter her og rører på meg konstant fordet, men når en sang fanger interessen din litt mer enn de andre, ja så blir man bare revet med.
Gjest Gunfreak Skrevet 1. april 2013 #11 Skrevet 1. april 2013 Og så..? Hva er den vitenskapelige forklaringen på at man må bevege hodet til rytmen og at ikke alle gjør det, men noen? er de gale? Mennesker og dyr er kjenneralt musikalske, elefanter lager "musikk" feks. nøyaktig hva den evolusjonære grunnen er til at folk ofte beveger hode i takt med musikk vet jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #12 Skrevet 1. april 2013 For å irritere sånne som deg. Anonym poster: 8bbd31b903db08f96ec7a5d1116cfc3c 4
Ludovica- Skrevet 1. april 2013 #13 Skrevet 1. april 2013 Det er vel ikke så mye å lure på? Man sitter da sjeldent helt stille uansett, og når man hører rytme så beveger man seg i takt. Ofte uten å tenke over det. Tror ikke det er for å være kul eller fordi de er gale. 1
Muscae Skrevet 1. april 2013 #15 Skrevet 1. april 2013 Hvorfor vipper folk foten når de hører musikk? Det er ikke like synlig, men like logisk. De beveger seg etter rytmen, men anstendige som vi er oppdratt til å bli, så begrenser vi oss mest mulig....
Gjest Inggolf Skrevet 2. april 2013 #16 Skrevet 2. april 2013 Hvorfor vipper folk foten når de hører musikk? Det er ikke like synlig, men like logisk. De beveger seg etter rytmen, men anstendige som vi er oppdratt til å bli, så begrenser vi oss mest mulig.... ...samtidig som de klasker seg selv på låret!
Vulcan Skrevet 4. april 2013 #17 Skrevet 4. april 2013 Hvorfor sitter enkelte med headset på (evt. ørepropper i ørene) og svinger hodet frem og tilbake imens de hører på musikk? HVORFOR??.. Gjør det musikken bedre? Har de kramper? Er det ticks? Tror de det er kult? Har de problemer med balansen? Noen svinger mot siden, andre frem og tilbake som høner som løper avsted. Ser like teit ut begge deler. Noen som har en forklaring på det? Gjør dette selv ofte, men holder bevegelsene ganske små for å ikke se helt løk ut. Det kommer helt naturlig hvis jeg liker musikken. Vet ikke hvorfor det bare blir slik.
Lutetium 71 Skrevet 5. april 2013 #18 Skrevet 5. april 2013 Hvorfor sitter enkelte med headset på (evt. ørepropper i ørene) og svinger hodet frem og tilbake imens de hører på musikk? HVORFOR??.. Gjør det musikken bedre? Har de kramper? Er det ticks? Tror de det er kult? Har de problemer med balansen? Noen svinger mot siden, andre frem og tilbake som høner som løper avsted. Ser like teit ut begge deler. Noen som har en forklaring på det? Ser ut som det har en forbindelse til menneskets språk: According to the vocal learning and rhythmic synchronization hypothesis, entrainment to a musical beat relies on the neural circuitry for complex vocal learning, an ability that requires a tight link between auditory and motor circuits in the brain. http://www.getbirding.com/?p=114
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå