Gå til innhold

Prevensjon. Hva bruker dere?

Fremhevede innlegg

Gjest Seleena
Skrevet

Har brukt Trinordinol p-piller og var missnøgd, no brukar eg yasmin p-piller og er svært nøgt! ;)

Kunne tenkt meg å prøve sprøyta eit år for å sjå, men tørr ikkje miste mensen i reddsel for å gå rundt å vere innbilt svanger....

:wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest Moonshadow
Skrevet
Har brukt Trinordinol p-piller og var missnøgd, no brukar eg yasmin p-piller og er svært nøgt! ;)

Kunne tenkt meg å prøve sprøyta eit år for å sjå, men tørr ikkje miste mensen i reddsel for å gå rundt å vere innbilt svanger....

:wink:

Jeg vil i alefall råde deg til ikke å ta sprøyta.. Jeg og mange andre jeg kjenner har hatt stooore problemer etterpå. Jeg blødde i to år i strekk, hver eneste dag, etter å ha tatt sprøyta kun en gang.

Det er en grunn til at de før bare ga den til hjereskadde osv....

Gjest Seleena
Skrevet

Jeg blødde i to år i strekk, hver eneste dag, etter å ha tatt sprøyta kun en gang.

Det er en grunn til at de før bare ga den til hjereskadde osv....

Eh, to år? :o Dette kan da ikkje vere vanleg...... ?

Gjest Moonshadow
Skrevet

Hvor vanlig det er vet jeg ikke. Men både jeg og tre av mine venniner hadde problemer med blødninger etterpå. De andre tre blødde konstant i mellom 6mnd til ett år.

Du kan sikkert tenke deg til hvor blofattig jeg ble etter hvert. Måtte begynne på noe slags spessielle p-piller etter to år for å stoppe blødningene, slike som er vanlige å gi etter SA..

Jeg vil i allefall råde folk til å styre unna denne sprøyta.

Skrevet

Slenger meg på TinaKs råd om å holde seg unna sprøyta! Virkningen sitte i lenge - og mange får store bivirkninger!

Jeg gikk opp 15 kilo - og de kiloene satt godt! Sexlysten kom ikke tilbake før 1,5 år etter at jeg sluttet - så p-sprøyte er ikke noe jeg anbefaler andre!

Skrevet

Årsaken til min gyngende gange er at jeg bruker spiral... :ler:

Skrevet

Har brukt Trinordiol i ca 5 år nå. Ingen bivirkninger, så jeg er svært fornøyd.

Skrevet

Har brukt Trionetta (som er akkurat det samme som Trinordiol, hvis noen sammenligner erfaringer) i fire år. Veldig fornøyd, opplever ingen bivirkninger.

Skrevet

Jeg brukte Trionetta i 6 år, men sluttet i 2002 for å være "klar" til jeg skulle prøve å bli gravid og kjøpte derfor Ladycomp. Jeg gikk opp en del da jeg begynte på p-piller og da jeg sluttet med de kom det hvertfall en sexlyst jeg aldri har hatt før :sjarmor: Så jeg er hvertfall fornøyd med Ladycomp og vil ikke være den foruten..

Skrevet
Årsaken til min gyngende gange er at jeg bruker spiral... :ler:

Sproing!

Jeg også... Kjempefornøyd og ingen bivirkninger.

Skrevet

Har brukt Yasmin i nesten to år nå, la på meg 10 kilo den første tiden, men fortsatte med dem fordi jeg var livredd for å skifte merke og kanskje legge på meg mer. ellers ingenting negativt med Yasmin..

Gjest gjesta
Skrevet

Trionetta her.

Er kjempefornøyd, har ikke hatt bivirkninger, og sexlysten er det ingenting å si på :sjarmor:

Skrevet

Hva slags spiral? Hormonspiral?

Skal sette inn snart. Er det vondt? (gruer meg)

Skrevet

Kobberspiral.

Har sterkere mens enn før, men får kontroll med at ting fungerer som de skal :-)

Skrevet

Jeg bruker p-piller, Minulet heter de. Er godt fornøyd, selv om jeg tror de påvirker sex-lysten litt. Har ihvertfall mere lyst i pille-fri periode.

Piglet

Skrevet

Jeg bruker p-ringen. Skal slutte med den nå, og tenker å prøve noe annet. Får så mye utflod av p-ringen, av og til må jeg skifte truseinnlegg midt på dagen fordi det kommer så mye-- det liker jeg ikke :evil: Og sex lysten er heller laber :-( Det eneste som er bra er at jeg får lite mensen av den.

Vet ikke hva jeg skal begynne med. Brukte trinordiol før, kanskje jeg prøver de igjen. Litt lyst å prøve p-plaster, men synes det er litt dumt å må ha på seg et plaster hele tida, særlig når det er sommer snart.

Skal være en måned uten prevansjon nå fordi jeg skal operere i slutten av april. For se om det blir noe opptur på sex lysten da :-)

Er Ladycompen helst for de som ønsker å bli gravid eller er den bra for oss andre som ikke vil det også? - er det mange dager man trygt kan kose seg i senga liksom?

pusur

Gjest anneline
Skrevet

Vi bruker kondomer fordi det ikke finnes noe annet som er brukanes for øyeblikket. Hormonell prevensjon fungerer ikke overhodet på meg (lav lyst, ustabilt humør og sterk drapslyst), og spiraler passer heller ikke så bra for meg som har meget sterke blødninger fra før av. Pessar er også uaktuelt fordi det må sitte så lenge etter sex at man har påbegynt 'ny sex' lenge før den tid.

Det er nesten så man vurderer sterilisering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...