Gå til innhold

Prevensjon. Hva bruker dere?


Saeria

Anbefalte innlegg

Jeg har i mange år gått på Trionetta, før jeg bestemte meg for å bytte p-pille. Grunnen var at jeg ikke hadde noe lyst igjen. :(

Jeg byttet til Yasmin, blant annet for jeg hadde hørt at de kunne hjelpe litt mot kviser også. :D Nå, to brett senere har problemene aldri vært verre. Lysten er omtrent som før dvs. ikke eksisterende, men i tillegg har kviseproblemet blitt verre, jeg har fått eksem som klør når det blir vått, og jeg har fått noen syke humørsvingninger. :cry:

Jeg har blitt anbefalt p-plaster og Synfase, men jeg tenkte jeg ville høre litt med dere hva dere bruker av prevensjon og hvordan dere er fornøyd med deres.

Så jenter: Hvilken type prevensjon bruker dere? Er dere fornøyd? Har dere lystfølelse? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte Synfase frem til vi bestemte oss for å kutte prevensjon.

Har bare gode erfaringer, merket ingen bivirkninger av noe slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Trinordiol p-piller i snart 6 år, og jeg er veldig fornøyd. Ingen bivirkninger i det hele tatt og lysten er det ingenting i veien med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg får en sprøyte i korsryggen en gang hver tredje måned, aller mest for å slippe mensen;) Men som et ekte barn av åttitallet bruker jeg seff.kondom om jeg skulle havne i en fremmed seng en sen lørdagsnatt;P

Ingen bivirkninger fra p-sprøyten, la ikke på meg eller noe..at lystfølelsen ikke er på topp avhenger nok mer at jeg ikke har noen attraktiv mann i nærheten for tiden:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg går på p-ringen. Ikke at jeg trenger det lenger, siden jeg er blitt singel, men jeg bruker den pga menssmertene og slikt.

Syns den fungerer veldig bra på meg, ingen bivirkninger bortsett fra mer utflod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persona og p-pute. Litt tidlig å si hvordan det går enda mht effektivitet, men noen bivirkninger er det jo ikke :-D Så langt må jeg si meg svært fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Synfase og har ingen bivirkninger. Jeg har brukt de i 5 år med en pause når jeg ville bli gravid og ammet.

Lystfølelsen er på topp! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd både trinordiol (6 år), P-sprøyte (1 år) og p-stav (6 mnd). For tiden er jeg uten prevansjon for en kort periode, og jeg har ALDRI hatt så mye lyst som jeg har nå :oops: :sjarmor:

Ellers er vel p-ringen et bra alternativ når det gjelder bivirkniger ihvertfall. Den har ikke fullt så mye hormoner i seg, i tillegg til at den virker lokalt. Men alle er forskjellige, og reagerer forskjellig på forskjellge medikamenter... så det beste er vel å prøve seg fram, og finne ut hva som er best for akkurat deg.

Håper du finner noe som passer deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Brukar Loette, har brukt den i halvanna år, men er ikkje fornøgd, har mellomblødningar heile tida.... ( :evil: ) Før Loette gjekk eg på Trionetta, men denne gjorde meg så humøsjuk.... Har lyst å prøve p-plaster.

Har forresten ikkje merka noko når det gjeld endringar i lyst eller vekt ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diane, pga litt kviseproblem. Det har fungert bra i flere år, men etter besøk hos hudpleier og med anbefalinger om dermalogica har huden vært plettfri lenge. Vurderer nå billigere p-piller. Diane er ganske dyrt, ca. 190 kr for 3 måneder. Men for meg har de vært helt uten bivirkninger. Ville uansett ikke hatt noe annet enn p-piller...

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persona og p-pute. Litt tidlig å si hvordan det går enda mht effektivitet, men noen bivirkninger er det jo ikke  :-D Så langt må jeg si meg svært fornøyd.

Finnes p-pute fortsatt? Jeg brukte det en periode for mange år siden, men sist jeg spurte etter den på apoteket sa de at de var sluttet å selge den.

Ellers har jeg vært meget misfornøyd med hormonprevensjon, både p-sprøyte og p-ring har gitt meg bivirkninger som vektøkning og nedsatt sexlyst. Har nå kjøpt meg persona, og bare venter på at jeg har hatt tre normale sykluser etter p-ringslutt, så jeg kan begynne å bruke den. Inntil videre går det i kondom her i gården... Skulle gjerne ha brukt p-pute i stedet, så hvis den er kommet tilbake blir jeg glad :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Har prøvd Follimin, Yasmin og Conludag. De to første er monofase p-piller, den siste er minipille, m.a.o. hindrer den ikke eggløsning. Husker ikke hva jeg hadde av bivirkninger av de to førstnevnte, ikke vektøkning eller kviser i hvert fall, mener det var humøret..

Med Conludag fikk jeg lite bivirkninger. Fordelene var i alle fall helt i overvekt , så den begynner jeg gjerne med igjen når jeg trenger prevensjon: ikke el-smerter (uten piller har jeg stooore smerter ved el, da var det bare murring), kortere og mindre mens, mindre smerter ved mens. Ingen innvirkning på sexlysten (den var på topp! :ler: ) eller humøret (kun en anelse "pms" som varte én dag, litt deppa).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes p-pute fortsatt? Jeg brukte det en periode for mange år siden, men sist jeg spurte etter den på apoteket sa de at de var sluttet å selge den.

Ellers har jeg vært meget misfornøyd med hormonprevensjon, både p-sprøyte og p-ring har gitt meg bivirkninger som vektøkning og nedsatt sexlyst. Har nå kjøpt meg persona, og bare venter på at jeg har hatt tre normale sykluser etter p-ringslutt, så jeg kan begynne å bruke den. Inntil videre går det i kondom her i gården... Skulle gjerne ha brukt p-pute i stedet, så hvis den er kommet tilbake blir jeg glad :D

Jeg bestiller fra utlandet (Canada). Dyrt og tungvint, men heller det enn hormoner for meg. De kan bestilles på f. eks. http://www.birthcontrol.com/sponges.html

Litt gøy å se at andre har gode erfaringer med slike. :) Har fått inntrykk av at det blir sett på som et utdatert prevensjonsmiddel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har slutta både med Trionetta og Yasmin.

Ble i dårlig humør, og mista all lyst.

Nå er det kondom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Trionetta her....har verken manglet lyst eller faatt okt bekjentskap med kviser, saa jeg er vel i grunnen fornoyd... :)

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trionetta på meg også, har brukt dem i snart to år uten bivirkningen, med andre ord fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Har brukt p-piller (Microgynon) i to år, og er veldig fornøyd. Nå som jeg er singel er det mer anti-menssmerter enn prevensjonsmiddel, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...