Neea Skrevet 1. april 2013 #1 Skrevet 1. april 2013 Jeg skal først begynne å si at jeg er en slik en ikke-trener. Jeg hater å trene og å svette generelt, og har en oppfatning av at å gå en tur er unødvendig dersom jeg ikke har et egentlig mål med turen type å skulle komme seg fra et sted til et annet. Jeg har også slitt flere år med depresjon uten å egentlig synes at problemene har vært store nok til å kunne ta dem med til en spesialist. Jeg har derimot måttet ta meg selv ved disse utsagnene. Ved en tilfeldighet befant jeg meg i en helt ny by, uten bil og i en helt ny jobb. Jeg var nylig gått ut av et forhold og befant meg på det laveste i depresjonens verden, jeg synes ikke situasjonen ble bedre av at jeg ble tvunget av dårlig kollektivtrafikk til å måtte gå til og fra jobben 45 min hver vei hver dag alene. Noe jeg derimot har funnet ut, og som jeg synes er viktig å dele med dere andre som befinner dere i liknende situasjoner (hater å trene og som sliter med hverdagsdepresjoner), er at mine dager ble lettere. Jeg så mer positivt på livet, hørte masse nye lydbøker, hadde tid for meg selv til å tenke over livssituasjonen og se at alt var ikke så galt likevel. Jeg vet kanskje mange tenker, "Så hyggelig at dette funket for deg, men dette er ikke noe for meg", men jeg vil likevel formidle; PRØV DETTE... Gi det et par dager, du vil se at en tur alene, mot et mål, gir deg din lille alenetid i hodet ditt for å lette på trykket. Å sitte hjemme som en zombie foran tv'en er IKKE det samme, da klarer man ikke samle tankene rundt annet enn "hvem drepte cheerleaderen" eller "sånne gardiner hadde gjort meg lykkelig" selv om kroppen får hvile (tro meg, jeg har prøvd.... hardt! Siden trening er, fra barnemunn, bæsj!) Håper noen tar til seg dette og hvertfall prøver, dersom du gir opp underveis, vil jeg du skal se tilbake på når du prøvde å gå turer og så ser på hvordan sinnstilstanden din er nå i forhold til når du fikk en liten tur bare for tankene dine. MVH
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #2 Skrevet 1. april 2013 Alle vet at hormonene som kan utløses ved trening er positivt for sinnet. Anonym poster: 71383fb427a0526e68c41c85c3f27ba8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå