Tomaten Skrevet 31. mars 2013 #21 Skrevet 31. mars 2013 Juli er greit, men jeg ville ikke reist i august. Kjedelig å reise på bryllupsreise også må dere evakuere. Ja det er jeg enig i. Nå spørr jeg mye her, men holder det med 2 uker? eller burde man hatt 3?
Gjest Elissima Skrevet 31. mars 2013 #22 Skrevet 31. mars 2013 Ja det er jeg enig i. Nå spørr jeg mye her, men holder det med 2 uker? eller burde man hatt 3? Spør i vei Kommer helt an på hva dere har planlagt. Er det snakk om å være på samme sted, eller skal dere reise rundt? Vil dere på en rolig resort eller skal det være litt liv? Jeg var borte i 4 uker. Men reiste mye rundt og var med på masse utflukter Hvis dere bare skal ha fred og ro og slappe av ville jeg gått for 2 uker.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #23 Skrevet 31. mars 2013 Ja det er jeg enig i. Nå spørr jeg mye her, men holder det med 2 uker? eller burde man hatt 3? Kommer jo helt an på reisetid. Bruker dere ett døgn bort og det samme tilbake så er jo 12 dager kanskje nok? Anonym poster: 463b2275de3656f0a92cc4e8d3dd3615
Tomaten Skrevet 31. mars 2013 #24 Skrevet 31. mars 2013 Spør i vei Kommer helt an på hva dere har planlagt. Er det snakk om å være på samme sted, eller skal dere reise rundt? Vil dere på en rolig resort eller skal det være litt liv? Jeg var borte i 4 uker. Men reiste mye rundt og var med på masse utflukter Hvis dere bare skal ha fred og ro og slappe av ville jeg gått for 2 uker. Ja vi skal vel utforske litt, men blir vel for det meste strandlivet. Etter en hektisk forberedelse til bryllupet vil jeg tro vi trenger det. Takk for gode svar =)
appelsinjuice Skrevet 31. mars 2013 #25 Skrevet 31. mars 2013 2 uker er nok hvis dere skal være på et sted. Skal dere reise rundt/øyhoppe ville jeg ha beregnet mer tid.
Tomaten Skrevet 31. mars 2013 #26 Skrevet 31. mars 2013 Kommer jo helt an på reisetid. Bruker dere ett døgn bort og det samme tilbake så er jo 12 dager kanskje nok? Anonym poster: 463b2275de3656f0a92cc4e8d3dd3615 Ja mest sannsynlig. Og siden vi ordner fly og hotell selv, og ikke er avhengig av noe reiseselskap, så kan vi jo godt ha en 16 dagers ferie f.eks. Er jo ganske litt greit å regne med jetlag også. Jeg har ikke reist så langt før.
Anglofil Skrevet 31. mars 2013 #27 Skrevet 31. mars 2013 Vi hadde 5 netter i Florida og 7 netter på cruise. Klart jeg gjerne skulle hatt mer, men det gikk fint altså. Vi reiste jo videre til New York, men jeg vil si at man får absolutt opplevd mye på 14 dager. Vi bestilte ikke gjennom reisebyrå, ordnet alt selv. Veldig greit, og billigere. Mvh Yvonne 1
Madison_00 Skrevet 3. april 2013 #28 Skrevet 3. april 2013 Bodde nesten 3 mnd i den Dominikanske Rep. fra begynnelsen av Juli til slutten av September i 2009. Jeg er over gjennomsnittet glad i varme og vil heller svette enn å fyse da, så jeg synes ikke det var så ille. Men ja, man blir svett før man rekker å tørke seg etter dusjen Opplevde ingen orkan, men hadde en såkalt "tropical depression" på besøk. Det var svømmebasseng på terassen, lekkasjer overalt og for meg som er livredd lyn og torden et ganske slistomt døgn. Men ingenting å være redd for. Mannen har bodd der ned i 8 år og har opplevd flygende kokkosnøtter gjennom vinduet osv. Men dette er ikke noe jeg hadde beekymret meg for. Vi hadde nok en gjennomsnittstemperatur på rundt 40 grader, men luftfuktigheten er ekstrem. Klærne måtte på vaskeri, for de tørket ikke på snora. Nettene var slitsomme i begynnelsen, da det er vanskelig å sove i dette klimaet når man ikke er vandt med det. En veldig slitsom influensa-liknende skdom måtte jeg også gjennom, og hele 2 urinveisinfekjsoner Men jeg savner Karibien!!!!! Elsket folkene der nede og vil gjerne tilbake engang.
caroprins Skrevet 5. april 2013 #29 Skrevet 5. april 2013 Jeg har vært Bahamas i Juli. Veldig varmt men deilig da:) Sol og fint vært
Mischa Skrevet 5. april 2013 #30 Skrevet 5. april 2013 Personlig ville jeg ikke reist på sommeren, men om det er eneste mulighet så kan man jo sikkert få rimelige reiser. Det er jo ikke høysesong og offisielt er det jo orkansesong. Noen øyer er mer utsatt enn andre, så det kan være greit å sjekke. Jeg mener blant annet Aruba, Curacao og Bonaire som ligger helt nede ved Venezuela lå utenfor orkanbeltet. Det er heller ikke alle cruiseselskaper som seiler i Karibien på den tiden, Celebrity som vi reiste med slutter å seile i Karibien i april og seiler båtene over til Europa. Hvis du tenker jetlag så tar det ca 1 døgn per time tidsforskjell for kroppen å vende seg til ny tidssone. Det pleier som regel å gå litt raskere for folk flest da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå