Yasmine31 Skrevet 31. mars 2013 #1 Skrevet 31. mars 2013 I sommer har jeg bestilt meg hytte i Esbjerg i Danmark .jeg tenkte å kjøre fra Oslo til Esbjerg med to barn 2 og 7år.det er mange timer i bil,hva anbefaler dere.skal vi kjøre hele veien på 8timer eller skal vi ha en pause å overnatte et sted?
KaDust Skrevet 31. mars 2013 #3 Skrevet 31. mars 2013 Bare å kjøre det vel. Mamma gjorde det hele tiden med oss når vi var små, og vi hadde ingen overnattings. Vi sov jo i bilen uansett. 1
Yasmine31 Skrevet 31. mars 2013 Forfatter #4 Skrevet 31. mars 2013 Hehehee,godt svar:-) måtte le litt når jeg leste svaret ditt! Herlighet - trodde du var i livsfare jeg.
She_Leiva Skrevet 31. mars 2013 #5 Skrevet 31. mars 2013 Vi sov alltid i bilen. Mamma gjorde det samme med oss da vi var 4 og 5. Sovna i Sverige og våknet i Danmark, da hadde mamma parkert bilen litt slik at hun også kunne få seg noen timer før det var full fart.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #7 Skrevet 1. april 2013 Jeg tror jeg ville ha stoppet og tatt en overnatting på veien. Er ferie og ikke om å komme fort frem. Hjem igjen hadde jeg kjørt i ett. Vi pleier å kjøre fra litt sør for Gøteborg og hel til Vestlandet i ett. Men vi er to som kjører. Anonym poster: 7bad19fe5633e0ec4cfddbdfe33a1168
Gjest EryMax Skrevet 2. april 2013 #8 Skrevet 2. april 2013 (endret) 8 timer er da ikke så lenge, bare ha med litt leker til barna og bunkre opp med drikke. Regn med at det blir noen doturer, så sjekk gjerne hvor på veien det finnes bensinstasjoner og veikroer. Når jeg var barn kjørte vi gjerne 11 timer, i Nord Norge,Sverige eller Finland som er ganske øde. Endret 2. april 2013 av EryMax
Hulderen Skrevet 2. april 2013 #9 Skrevet 2. april 2013 Er dere bare en voksen, så del opp turen med en overnatting. Er dere to, slik at en av dere kan underholde arna, så går det bra å kjøre på en dag, bare ta godt med pauser. Til de som sier at barna likevel sover: det er ingen selvfølge. Det kan like godt skje at ara er våkne og hylskriker hele veien, spesielt toåringen ...
Gjest EryMax Skrevet 2. april 2013 #10 Skrevet 2. april 2013 Man kan jo kjøre på natten når ungene sover, da er det mindre trafikk også 1
Yasmine31 Skrevet 3. april 2013 Forfatter #11 Skrevet 3. april 2013 Nå har jeg bestemt meg for å ta ferge fra Oslo til København og kjøre i ca 3timer fra København til Esbjerg og hjemreise,har jeg tenkt å kjøre bil hele veien:-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå