Gå til innhold

Halsbetennelse og legevakt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min har fått halsbetennelse. Og har ligget i hele dag i senga for å se an formen. Feberen stiger (oppe i 39 nå) og hun er helt utslått. Virker surrete, uresponsiv (blir borte i ny og ne) og treg. Har prøvd å få i henne drikke og mat, men det er ikke mye som går ned, og hun har vondt for å svelge sitt eget spytt også. Hun har tidligere hatt en god del halsbetennelser med streptokokker, og det har måttet bli behandlet, og nå er første gang på lenge at det dukker opp igjen.

Ville i utgangspunktet ikke dratt til legevakt, men bedt henne tatt kontakt med legen i morgen, for tidligere har hun fått legetime på dagen ("kjendis" hos legen med alle streptokokkene), men nå er det ingenting åpent til tirsdag. Er det ok å ringe ned og høre om de vil ta henne imot?

Anonym poster: 7620256f39b75fa9e19c0676ba98888e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hun trenger jo sannsynligvis antibiotika. Hun blir jo ikke noe hastesak for legevakten, men det er helt vanlig å få komme til for slike tilfeller (spesielt når fastlegen har stengt)

Anonym poster: cd3034fb626bfa6f12ec16f4cc1e438f

Skrevet

Høres ut som streptokokker, og da er legevakta riktig sted nå. Streptokokkinfeksjon i halsen må behandles med penicillin, og man blir ikke bedre uten dette. Jeg ville ringt legevakta i kveld. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ringt ja, man kan bli ganske dårlig av streptokokker, selv går jeg flere dager uten mat. I tillegg kan man få byller i halsen hvis det ikke behandles.

Anonym poster: 7050f8e2965f9bc2d52f13624bb63370

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...