Gå til innhold

Anbefale vinglass?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i lengre tid drukket vin av IKEA-glass, og tenkte det var på tide å investere i glass som er noen hakk bedre. Kunne gjerne tenkt meg Riedel, men synes disse er fryktelig dyre. Ser at glass fra Spiegelau ser ut til å være et godt alternativ? Jeg har vært i flere butikker, men det er ingen som selger slike i nærheten av meg.

Så da lurer jeg på om noen eventuellt kan anbefale en nettbutikk? Har funnet en som heter Royal Design er dette en side noen kan anbefale?

Hvilken serie fra Spiegelau jeg burde kjøpe? Eventuellt en helt annen glasstype som er bra, og ikke i øverste prissjikt (100-200 pr glass sånn ca)?

Anonym poster: dc0b52168d0fab061dd875d868bf71bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker Rosenthal sine, men de er nok litt dyrere.

Gjest gjest17
Skrevet

Kitch'n har -50% kampanjer stort sett alltid på Riedel Vinum serien. Da kommer de på 125,- glasset :-)

Gjest gjest17
Skrevet

Har kun gode erfaringer med Royal Design. Fri frakt på bestillinger over 1000,- har de også :-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker Rosenthal sine, men de er nok litt dyrere.

Men er dette skikkelige vinglass da? Jeg er i utgangspunktet ikke interessert i de typiske "designglassene", men vinglass som er utformet for å få mest mulig ut av vinen.

Kitch'n har -50% kampanjer stort sett alltid på Riedel Vinum serien. Da kommer de på 125,- glasset :-)

Har kun gode erfaringer med Royal Design. Fri frakt på bestillinger over 1000,- har de også :-)

Ok, takk, da vet jeg ihvertfall at nettbutikken jeg fant frem til er bra. :)

Utifra det jeg har hørt er visst ikke Vinum serien til Riedel noe særlig (ihvertfall om man sammenligner med resten av Riedel glassene), noe de også var inne på i artikkelen jeg linket til. Her jeg bor har de ikke Kitch'n heller, så da må jeg isåfall ta det når jeg er en tur i Oslo eller lignende. Har du benyttet deg av disse selv, og hva synes du?

Skrevet

Riedel Vinum er bra glass. De er ikke like ekslusive som de håndblåste, men de er svært gode å drikke av og har vunnet priser for funksjon.

Det glasset som ofte kommer best ut i smakstester er Burgund-glasset. Kjøper man dem og Riesling-glassene så har man egentlig glass til all vin.

Skrevet

Chef&sommelier glassene er av høy kvalitet og gode å drikke av.

Riedel er overpriset! Spiegelau er også bra.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har Spiegelau sine Authentis-glass, og er veldig fornøyde. De er både pene og gode å drikke av. Vi fikk dem i bryllupsgave men jeg vet at de ble bestilt hos en Christiania Glasmagasin-butikk (de hadde dem ikke fysisk i butikken), det var visst ikke noe problem.

Anonym poster: 2515bdca18df33e9cc6898fa1ff8195f

AnonymBruker
Skrevet

Riedel Vinum er bra glass. De er ikke like ekslusive som de håndblåste, men de er svært gode å drikke av og har vunnet priser for funksjon.

Det glasset som ofte kommer best ut i smakstester er Burgund-glasset. Kjøper man dem og Riesling-glassene så har man egentlig glass til all vin.

Ok, da skal jeg få tatt meg en bytur så jeg kan se på vinumglassene i en butikk. Takk for tips om hvilken type glass, har vært usikker på hvilke av glassene som kan brukes som "allround". :)

Chef&sommelier glassene er av høy kvalitet og gode å drikke av.

Riedel er overpriset! Spiegelau er også bra.

Hvilke typer Spiegelau kan du anbefale?

Riedel Vinum er jo ikke så dyrt, de er jo ikke så langt fra Spiegealu i pris, har du noen formening om disse?

Vi har Spiegelau sine Authentis-glass, og er veldig fornøyde. De er både pene og gode å drikke av. Vi fikk dem i bryllupsgave men jeg vet at de ble bestilt hos en Christiania Glasmagasin-butikk (de hadde dem ikke fysisk i butikken), det var visst ikke noe problem.

Anonym poster: 2515bdca18df33e9cc6898fa1ff8195f

Jeg har sett på blant annet Authentis, og er de jeg vurderer å kjøpe om det blir Spiegelau jeg går for. :)

Har dere både til røde og hvite, og isåfall hvilke av de?

Gjest gjest17
Skrevet

Ok, da skal jeg få tatt meg en bytur så jeg kan se på vinumglassene i en butikk. Takk for tips om hvilken type glass, har vært usikker på hvilke av glassene som kan brukes som "allround". :)

Du kommer langt med Bordeaux eller Shiraz -glasset til rødt, Riesling Grand Cru -glasset til hvitt og noen typer røde og eventuelt Cuvee Perstige -glasset til champagne og cava :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...