Gå til innhold

Herlig Oslopåske ... not


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flytt til Østensjø, her er det masse natur og lite søppel :)

Anonym poster: daa07d797c22f7fba1eb9630fe0d0c90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mariah

Jeg ser romfolk langt utenfor sentrumsgryta, til og med utenfor oslogrensene. Er jo flere av dem i sentrum da, men sett flere i Lillestrøm og Stovner for eksempel.

Over til ts så kommer det jo an på hvor i Oslo man er.. Syns det er mange hyggelige steder i Oslo jeg. Verken tiggere eller narkomane ødelegger dagen min i hvert fall.

Nesten sånn at jeg lurer på om jeg er usedvanlig heldig, for som sagt, med unntak av ved et par anledninger har jeg nesten ikke merket dem. Jeg bodde lenge på Grûnerløkka, men bor nå sentralt i Østensjø-bydel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i Oslo bor du da?

Anonym poster: 05e9c7e382bf7c352bbcc42d54204b7c

Jeg bor på Sandaker, har vært hjemme hele påsken og forstår ikke hvor TS har oppholdt seg. Det ligner ikke de områdene jeg har fartet i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Sandaker, har vært hjemme hele påsken og forstår ikke hvor TS har oppholdt seg. Det ligner ikke de områdene jeg har fartet i...

Tja, bor ikke alle romfolkene i Ullevål hageby for tiden? Det virker ikke ta banen videre til Storø tydeligvis.

Anonym poster: 05e9c7e382bf7c352bbcc42d54204b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Takk for svar. Det er ikke romfolk som er problemet, det er kombinasjonen romfolk - andre tiggere - narkomane - gjenger - kriminelle OG søppel overalt OG hundedritt. Og ingen som virker å bry seg om noe. Det gir meg følelsen av total undergang. Men jeg skjønner at andre ser det helt annerledes, og fikk bekreftet det nå, så det er sikkert bare inni hodet mitt at alt er helt jævlig. Jeg bør nok flytte, men har ikke råd til å bo på noe særlig bedre sted enn jeg bor nå. Og hvis det er i hodet mitt blir det vel ikke bedre uansett. Jeg kan godt gå og plukke søppel også, mens de narkomane som henger på grøntområdet ler av meg. Det vil nok gi livet mitt mer mening. Takk for tipset.

Anonym poster: c7910e47cb38e21838086f8928f7c81b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor?

Anonym poster: c7910e47cb38e21838086f8928f7c81b

Hvor som helst!

Du minner meg om en innvandrer som kommer til Norge og klager over norsk kultur og moral, og kald vær!

Anonym poster: 2f67888ca42aa76b6c541f1db59b79a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest JakeGreen

Jeg har tidligere proklamert min hengivenhet for Oslo i en annen tråd, så jeg skal ikke repetere meg selv der, men jeg synes det er komisk når enkelte Oslo-patrioter konsekvent og ukritisk forsvarer Oslo selv om fakta lyser de midt i øyet.

Store deler av bykjernen er skitten, det er udiskutabelt. Og hun som aldri har sett sigøynere i Oslo, burde løfte øynene fra iPhonen sin og kikke seg rundt. Jeg reiser mye rundt i Oslo gjennom forskjellige bydeler og de er stort sett overalt, selv om jeg ikke er direkte plaget på det området av Grunerløkka hvor jeg bor.

Selv i Bærum har jeg møtt mange sigøynere, men det er selvsagt ikke like konsentrert som de verste områdene i bykjernen.

:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er supert med bypåske. Trenger ikke å drasse rundt i hundedritt heller, nok med egen terrasse, sol, litt god hvitvin i glasset. Blir det litt kjølig stikker man inn og ser Cancellara vinne Flanderen rundt. Herlig!

Drømmedame!

Anonym poster: fa3db78a82bc8932df8cd6f16e685892

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også på hvor TS bor :)

Bor selv på Bekkelaget og har hatt en superfin Oslopåske! Fantastisk vær! Har kost meg med tegneserier og kald pils på terassen.Har gått noen turer på Ekeberg og kjenner da eimen av hundebæsj, men jeg har vokst opp på gård og det lukter da langt verre der om våren når alt smelter ;)

Har ikke sett så mye tiggere, men har ikke vært særlig mye i sentrum heller i disse dagene. Kost meg hjemme :)

Anonym poster: e4d9399d1a230fd5cb234b2cea93e8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ferie i Oslo er digg. Det føles som man har byen for seg selv.

Anonym poster: 7f437dfeec386a34da8de7503172f192

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gAnske sikker på at 99% av turister i Oslo traver opp og ned fra Oslo S til slottet hele oppholdet. Det er så MYE mer å se.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^^ Mange finner også veien til Operaen, Frognerparken, Aker Brygge og Tjuvholmen.

Men like fullt går de glipp av MYE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^^ Mange finner også veien til Operaen, Frognerparken, Aker Brygge og Tjuvholmen.

Men like fullt går de glipp av MYE!

Tips? Var i Oslo med ungdommene i påsken og vi drar tilbake til sommeren. Det var veldig koselig og fredelig, Oslo viste langt styggere sider da jeg bodde der og opplevde dagliglivet. Romfolk er det like mange av her på bygda forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tips? Var i Oslo med ungdommene i påsken og vi drar tilbake til sommeren. Det var veldig koselig og fredelig, Oslo viste langt styggere sider da jeg bodde der og opplevde dagliglivet. Romfolk er det like mange av her på bygda forøvrig.

Det spørs så klart hva man interesserer seg for, men jeg kan anbefale:

* Øyhopping - Hovedøya, Gressholmen, Lindøya og Langøyene. Husk badetøy.

* Gå Akerselva fra Maridalsvannet til Vaterland.

* Utforsk Grünerløkka, og glem ikke uteserveringen i bakgårdene.

* Paradisbukta og Huk en sommerdag. Husk badetøy.

* Opplev flere parken enn Frognerparken. Gjerne St.Hanshaugen, Torshovparken, Tøyenparken, Middelalderparken, m.m.

* Teater og Opera - dersom det er av interesse.

* Mathallen - særlig for de matglade.

* Lunsj eller kun en kopp varm sjokolade på Frognerseteren eller Grefsenkollen.

* Aketur i Korketrekkeren (vinteren altså).

* Fot, sykkel eller skitur i øst- eller nordmarka.

Oslo har definitivt mye mer å by på enn Karl Johans gate, narkiser og tiggere. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs så klart hva man interesserer seg for, men jeg kan anbefale:

* Øyhopping - Hovedøya, Gressholmen, Lindøya og Langøyene. Husk badetøy.

* Gå Akerselva fra Maridalsvannet til Vaterland.

* Utforsk Grünerløkka, og glem ikke uteserveringen i bakgårdene.

* Paradisbukta og Huk en sommerdag. Husk badetøy.

* Opplev flere parken enn Frognerparken. Gjerne St.Hanshaugen, Torshovparken, Tøyenparken, Middelalderparken, m.m.

* Teater og Opera - dersom det er av interesse.

* Mathallen - særlig for de matglade.

* Lunsj eller kun en kopp varm sjokolade på Frognerseteren eller Grefsenkollen.

* Aketur i Korketrekkeren (vinteren altså).

* Fot, sykkel eller skitur i øst- eller nordmarka.

Oslo har definitivt mye mer å by på enn Karl Johans gate, narkiser og tiggere. :)

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...